Gå til innhold

Solkrem for sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Har prøvd nivea, men reagerer litt på den. Dette er til en 1,5-åring altså. Tips til allergivennlige solkremer? Vet om la roche posay, men siden jeg har brukt den selv og er misfornøyd (ble solbrent i syden, selv om det var spf 50) så er jeg skeptisk til den.

Anonymkode: b5c79...281

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144320478-solkrem-for-sensitiv-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Har du prøvd solkremen Aloe sunscreen? Faktor 30. Helt fantastisk etter min mening. Den er ikke å få kjøpt i butikk, men hos meg.

Anonymkode: 27426...f7a

Nei, har ikke det.. skeptisk til det som ikke selges på apotek osv. Særlig med aloe vera som jeg er skikkelig allergisk mot. Sikkert arvelig

Aloe vera er jo sterke greier

Mine barn kan ikke ha solkrem med kun fysisk filter (faktor 50), det blir altfor tett på huden. Er fornøyd med Cosmica til dem, og faktor 30. Smører ofte, vasker av solkrem om kvelden, beskytter med tøy midt på dagen i Norge, og holder dem borte fra den sterkeste solen når vi er utenlands. 

Anonymkode: f66e9...3e0

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan også minnes at solkrem med faktor 50 ikke er bra for huden. Er dårlig komfortsonen og huden blir mer skadet!😨

Komfortsonen??? Skulle stå kombo.....😂

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn kan ikke ha solkrem med kun fysisk filter (faktor 50), det blir altfor tett på huden. Er fornøyd med Cosmica til dem, og faktor 30. Smører ofte, vasker av solkrem om kvelden, beskytter med tøy midt på dagen i Norge, og holder dem borte fra den sterkeste solen når vi er utenlands. 

Anonymkode: f66e9...3e0

Jeg er ikke fornøyd med cosmica (30), den er ikke allergivennlig.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

astma- og allergiforbundet anbefaler en solkrem som jeg nå bruker til begge barna! Dermica tror jeg det er - selges på apotek1.

min eldste får utslett av mange solkremer, men denne fungerer. 

Anonymkode: c8dd5...f1a

https://www.naaf.no/marked-og-produkt/naafs-merkeordning/anbefalte-produkter/hud--og-kroppspleieprodukter/solkrem/

1 time siden, Anonym bruker skrev:

ok :) kan prøve den da, hvis UV-faktoren er hva den lover. Er noe med det og.

Skal ikke være lett altså :(

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ok :) kan prøve den da, hvis UV-faktoren er hva den lover. Er noe med det og.

Skal ikke være lett altså :(

Mine har brukt kremen og de har ikke blitt solbrente 👍

Annonse

Jeg reagerer mye på solkremer selv, så er veldig forsiktig både med egen og barnas solkrem. Nivea er det merket jeg har reagert mest på, så det bruker vi aldri. Cliniderm og Cosmica solkrem er de jeg har best erfaring og jeg unngår de høyeste faktorene fordi jeg klør og reagerer på det. Bruker aldri høyere enn faktor 25 verken på meg selv eller ungene.

Anonymkode: 32c12...368

Bruker cliniderm, faktor 25. Kreftforeningen anbefaler faktor mellom 15 og 25, smøre ofte og være i skyggen/ha på tøy midt på dagen

Både jeg og ungene reagerer på sunblock (50), da får ikke huden puste tror jeg. Vi har atopisk eksem. 

Anonymkode: c417c...4ce

Mitt barn tåler ikke solkrem. Fant til slutt ut at han tålte cosmica (den i solfaktor 30 som er i hvit tube). Jeg selv tåler også ænglamark fra coop (denne blir ikke kritt hvit når man smører den ut, så den kjøper jeg til meg selv, som heller ikke tåler solkrem). Vi tåler også en solkrem som heter Lavera. Har prøvd alle andre merker, både fra helsekost og apotek, men sønnen hovner opp og blir rød, mens jeg selv får utslett og svir. Leste også at jo lavere faktor jo bedre når det gjelder allergi, desverre sluttet cosmica med en solkrem de hadde i solfaktor 20, og som var lettere å smøre ut

Anonymkode: bb595...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...