Gå til innhold

Vi skal til Norge og en tur i Kristiansand Dyrepark, har i tips og råd?

Anbefalte innlegg

Er første gang vi skal i Kristiansand dyrepark. Er der nogen der vil dele tips og ideer med os? 

Noget vi bør prøve/opleve? Noget vi bør holde os fra? 

Hvad med priser derinde? Mad? Er der madpakkesteder og evt. Griller hvor man kan ta egen grillmad med? 

Vi er glade for alt info 😊😊😊

Anonymkode: 65dc4...38d

Fortsetter under...

Ta dere god tid, bruk gjerne to dager. Å stresse gjennom parken er ikke noe greit. Den er ganske stor så om dere vil ha med dere mest mulig og blir irritert fordi ungene vil leke på lekeplassen for da rekker dere ikke se på tigrene får dere ingen fin dag.

Maten der inne er som de fleste andre slike steder i Norge ganske dyr, og helt ordinær. Det er pizza, taco, hamburgere o.l. Mener de serverer noe tradisjonsmat som rømmegrøt o.l. på bondegården der inne (Kutoppen) Vi pleier alltid sørge for å gå innom bakemesteren i Kardemommeby, vi må ha en diger kanelbolle når vi først er der. Det er ikke griller i parken, men det er mange steder man kan sitte ned å nyte medbrakt mat.

Ungene mine elsker den digre lekebutikken de har der, masse bamser o.l. dyrehage-effekter. Mine barn har nok litt over middels bamsedilla da ;)

Anonymkode: d7a17...691

Set gjerne av to dagar, og sjå på programmet om når det er presentasjon av dyr, og ting som skjer i Kardemommeby, slik at de får planlagt det de har lyst å vere med på.  Vi pleier å ta med niste, men skillingsbolle hjå bakaren i Kardemommeby må vi ha :)

Vi logga oss inn og reserverte plass på Hakkebakkeskog-toget gratis kl 10 samme dag.  Det var morsomt både for store og små. (men det kjem gjerne litt an på kor godt barna forstår norsk)

Tusind tak for jeres svar.  

Vi køber 2 dages billetter, lyder som om det er nødvendig. 

En bolle fra Kardemommeby høres også ud som om det er "obligatorisk" 😊

Tror ikke børnene forstår norsk, så ved ikke om det bliver kedelig med Hakkebakkeskoven??

-Nu begynder jeg virkelig og glæde mig 👍🏻😊

Er der nogen af aktiviteterne/dyrefodring som vi MÅ få med os?  Og noget der ikke er så spændende? 

Anonymkode: 65dc4...38d

Hvis dere skal se dyrene, så bør dere få med dere matingene/presentasjoner, da får man dyrene på nært hold, spesielt løvene er flotte. Ulvene kan være vanskelig å se utenom matingene. Men det er som regel stappfullt med folk der akkurat i matingene, så det er ikke alltid så lett å se noe da heller egentlig, hvis man ikke er heldig med plassen. Ulvene er rett og slett litt lotto om man ser eller ei.

Hvis dere har små unger så anbefaler jeg dere et besøk i Barnas afrikanske landsby som ligger i afrika området. Der er det og benker med tak over, hvor man kan spise medbragt mat.

Griller er det ikke, men det er flere spisesteder. Men hvis dere er som regel lange køer på sommeren, så jeg ville tatt med litt mat hadde jeg vært dere. Spesielt hvis dere har små barn som trenger mat nå.

Et besøk hos kaptein Sabeltann er vel og et must

2 dager er et must, gjerne med en fridag i mellom hvor dere gjør noe annet hvis det er mulig

Anonymkode: ede6a...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...