Gå til innhold

Hvordan lukter det når noe har dødd i vegg/tak,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

som mus/fugl osv?

Vi er på andre dagen plaget av st det kommer gufs av kloakklukt i stue/kjøkken og soverom. Finner ingenting som ligger etter katten (verken døde mus eller diaré), så skjønner ikke hva lukten er. Ingen som har promper, og det kommef ikke utenfra eller fra sluk. Kan lukten av døde dyr sammenlignes med kloakk? Greit å vite før man begynner å rive vegger i desperasjon... 

Anonymkode: 9734c...e3e

Fortsetter under...

Skrevet

Har hatt død mus i veggen et par ganger og det lukter ikke direkte kloakk, mer råttent(såklart) det har en egen lukt. Men ta en liten snifferunde langs lister og rundt stikk kontakter.

Her har ikke lukten spredd seg lenger enn et lite område ved den veggen dyret er bak. Er borte om 3-4 dager tenker jeg. Mener det har tatt under en uke, hvis ikke det bare er at jeg ble vant til lukten tilslutt da. ;)

Anonymkode: 740d0...98d

Skrevet

Vi hadde en død mus i kjellerboden vår. Luktet kloakk i hele kjelleren. Jeg trodde først det var sluket i boden som hadde tørket ut. Utrolig at noe så lite kan lukte så ille.

Anonymkode: 7cd3d...0c6

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt død mus i veggen et par ganger og det lukter ikke direkte kloakk, mer råttent(såklart) det har en egen lukt. Men ta en liten snifferunde langs lister og rundt stikk kontakter.

Her har ikke lukten spredd seg lenger enn et lite område ved den veggen dyret er bak. Er borte om 3-4 dager tenker jeg. Mener det har tatt under en uke, hvis ikke det bare er at jeg ble vant til lukten tilslutt da. ;)

Anonymkode: 740d0...98d

Uff! Kan jo hende at man blir vant til slik lukt, ja. Jeg kjente det ikke først, for jeg hadde vært inne i lukta 😳 Krysser fingre for at det er forbigående... 

Skrevet

Vi hadde en død fugl i veggen en gang, og den luktet sånn søtlig. Litt råttent, men med en søt eim. En ekkel lukt, skjønte umiddelbart at det var noe som var dødd. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en død mus i kjellerboden vår. Luktet kloakk i hele kjelleren. Jeg trodde først det var sluket i boden som hadde tørket ut. Utrolig at noe så lite kan lukte så ille.

Anonymkode: 7cd3d...0c6

Kan det være årstidsavhengig? Går som regel 1-3 mus i fella på loftet hver vinter, men har aldri kjent noen lukt. Nen vinteren er jo kald og tørrere.... så ekkelt å tenke på... Er nesten redd katta har tatt med et trofé og gjemt det skikkelig godt, men hun pleier alltid å legge det slik at vi finner det med en gang vi står opp 😂 

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Lessismore skrev:

Vi hadde en død fugl i veggen en gang, og den luktet sånn søtlig. Litt råttent, men med en søt eim. En ekkel lukt, skjønte umiddelbart at det var noe som var dødd. 

Måtte dere ta hull i veggen? Har sett fugl oppunder taket, så er redd det kan være fugl...

Skrevet

Nei. Vi lot naturen gjøre jobben. (Vi hadde uansett ikke hatt mulighet til å åpne veggen da den var av mur og vi bodde i øverste etasje.) Lukten ga seg etter noen uker. 

Skrevet
19 minutter siden, Lessismore skrev:

Nei. Vi lot naturen gjøre jobben. (Vi hadde uansett ikke hatt mulighet til å åpne veggen da den var av mur og vi bodde i øverste etasje.) Lukten ga seg etter noen uker. 

Ja, er vel best. Voldsomt å ta hull i veggen. Står ikke akkurat på budsjettet om dagen heller 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...