Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Skal reise med SAS til og fra Alicante i sommer. Vognen blir jo pitteliten men likevel tenker jeg. Andre som blir mindre? Reiser med 18mnd gammel jente Anonymkode: 628ca...6f1
Lessismore Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Det er ikke sikkert at du får den med gjennom sikkerhetskontrollen på osl. Beklageligvis varierer det fra kontrollør til kontrollør hva han/hun er villig til å slippe igjennom. Nå skal de sies at det finnes mange triller rett på innsiden av sikkerhetskontrollen, så det er strengt tatt ikke nødvendig å ha med seg trille. Skulle du få den med deg gjennom sikkerhetskontrollen, kan også gatepersonale eller crewet ombord nekte deg å ta med vogna inn på flyet. Du kan bli bedt om å slå den sammen, og at stuerne bærer den ned i cargo. Da kommer den på båndet i Alicante, og du henter den sammen med all annen innsjekket bagasje. Hjalp det litt?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Vi skal reise fra Bergen. Litt kjedelig å ta med den vognen også blir den sendt rett i flyet uten beskyttelse ? om den da blir ødelagt får vi vel ingenting igjen siden der ikke er prampack på? Anonymkode: 628ca...6f1
Lolitalolita Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Da jeg fløy innenriks fra Bergen fikk jeg ikke ha med trille forbi sikkerhetsjekk. Det mest vanlige er vel uansett at personalet tar med trillen i cargo når du er ved flyet - jeg har aldri opplevd å selv, eller sett andre, få med trille inn på flyet. Uavhengig av størrelse. Jeg ville sjekket inn med prampack eller lignende. Og hatt med bæresele eller lignende for det lille man er uten vogn 😊
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Men når trillen ikke er innpakket i cargo??? Anonymkode: 628ca...6f1
Lessismore Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men når trillen ikke er innpakket i cargo??? Anonymkode: 628ca...6f1 Hvis du får med trilla forbi sikkerhetskontrollen, går den ganske sikkert ned i cargo når dere kommer til gate. Nå på sommeren er nesten alle flyene fulle, og da er det rett og slett ikke plass i hattehyllene. Trilla blir da tagget, og sendt rett i cargo uten noen form for innpakning. Som regel går det helt fint, men den kan bli klemt blant annen bagasje.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #8 Skrevet 23. mai 2017 Med andre ord kan vi like gjerne investere i en babyjogger city mini gt og en prampack med en gang? Hadde vært greit med trille siden vi reiser så gryyytidlig.. hater bæresele så den har vi solgt, andre måter å bære på, på flyplassen ? Anonymkode: 628ca...6f1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #9 Skrevet 23. mai 2017 Vi reiste fra bergen nylig og fikk ikke ha vogna gjennom. Vi spurte om mulighet for å beholde vogna til vi skulle boarde og så levere den ved flyet (som bagasje) da enkelte tillater det. Vi fikk da beskjed om at Norwegian helst ikke gjør det - tolket det da som at enkelte flyselskap derimot tillater det (var flere i sikkerhetskontrollen med vogn/trille). Så med SAS kan det være håp altså. Anonymkode: f9983...e41
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #10 Skrevet 23. mai 2017 Ja har hørt at Norvegian an være mer strenge enn SAS. Vi prøver eller så får vi pakke den i plastpose og krysse fingrene 🙏🙏🙏 Anonymkode: 628ca...6f1
Lille krøll Skrevet 23. mai 2017 #11 Skrevet 23. mai 2017 Har fløyet ca 200 take off med min datter over hele verden og ALDRI vært nødt til å gi fra meg min yoyo. Har kun vist at den går ned i håndbagasjen og lagt den under sete foran meg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 hvordan viser du at den går som håndbagasje? År og dag siden forrige flytur 😅 Anonymkode: 628ca...6f1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 De har vel sånn "kurv" som viser hvor stor håndbagasjen kan være (man kan prøve oppi for å se at den er innenfor). Anonymkode: f9983...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå