Gå til innhold

Er ordet kynisk et negativt eller positivt ord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært mye kynisk i mitt liv. Er nå blant de 10 beste i verden i min idrettsgren. For meg personlig er det et positivt ladet ord. 

Anonymkode: 66451...865

Enig med deg der! 

Anonymkode: a1eb0...a5f

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg der. Du har rett i det at det ikke er sånn jeg er. Slik det startet var at han sa jeg kunne gå i rettsak mot min mor og far i rettsak for å få min arv. Slik at vi kunne kjøpe tomt for å bygge hus! Har ikke hørt må maken til kynisme. Jeg har aldri drømt om å kjøpe tomt å bygge hus. Det er hans drøm. Vi har jo allerede hus. Men det er hans. Han ønsket aldri at jeg skulle kjøpe meg inn her........så da etter mye annet rart han også ikke har inkludert meg i (private familiære saker) så er det nå over og ut med oss.😥 Hilsen HI

Da vil jeg bare si - GRATULERER!!! :)

Du er blitt fri fra en mann som helt tydelig ikke ville bidratt til å gjøre livet ditt bedre. Om noen er kyniske så er det jo han!

Godt du stoler på deg selv! Lykke til videre uten ham - det blir garantert bedre etterhvert :)

Anonymkode: d5516...978

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da vil jeg bare si - GRATULERER!!! :)

Du er blitt fri fra en mann som helt tydelig ikke ville bidratt til å gjøre livet ditt bedre. Om noen er kyniske så er det jo han!

Godt du stoler på deg selv! Lykke til videre uten ham - det blir garantert bedre etterhvert :)

Anonymkode: d5516...978

Tusen takk for oppmuntring din.😃 Jeg kommer nok garantert å merke forskjell etterhvert, ja! Ser fram til det😃 Hilsen HI

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehehe ja... gæren er vel mer riktig ord. Herregud, jeg gråt da han sa dette altså. Fordi det gikk mot all min fornuft og godhet! Han sa jo dette fordi jeg skulle få egenkapital slik at jeg å kunne få kjøpt meg inn i tomta. For det var IKKE på tale at jeg kunne få sikkerhet i hans bolig. 

Huff.. Hilsen HI

Slik at du også kunne få kjøpt deg inn i tomta? Hans tomt?

Og har du søsken som har mottatt forskrudd på arv, siden han foreslo rettssak?

Anonymkode: b4209...660

Jeg har fått høre av en av mine nærmeste at jeg er "en liten kyniker". Hun mente at jeg er uromantisk, usentimental og at jeg fremfor alt ikke lar meg lure. Har evnen til å se det hvis folk har "feil" motiver bak det de sier og gjør.

Jeg tok det som et kompliment, faktisk. Hun som sa det, var min mor som også var slik. 

En viss bit kynisme er lurt å ha, tror jeg. Men å oppføre seg slik som kjæresten til hi ønsker hun skal, er ikke bare kynisk. Det tangerte ondskap og dumskap.

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik at du også kunne få kjøpt deg inn i tomta? Hans tomt?

Og har du søsken som har mottatt forskrudd på arv, siden han foreslo rettssak?

Anonymkode: b4209...660

Ja, slik at jeg også kunne være med på å eie noe. Komme inn på det markedet. Men plutselig skulle hans mor også være med på kjøpet av tomt. Slik at alle kunne eie 1/3 sammen..(?). 

Tilfeldigvis så jeg papirer av tomtkjøp...men det står jo bare hans (samboers navn) på papirene. Så igjen er jeg vel blitt "lurt". Om det er det riktige ordet for det i denne saken. Tror det er godt det er over nå jeg. Flytter ut om noen uker. Kjøper heller leil selv. Da blir det ikke noe tull hvertfall🙊.

Ingen av mine søsken har heller ikke fått arv. Vi har jo ikke krav på det da våre foreldre lever.

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, slik at jeg også kunne være med på å eie noe. Komme inn på det markedet. Men plutselig skulle hans mor også være med på kjøpet av tomt. Slik at alle kunne eie 1/3 sammen..(?). 

Tilfeldigvis så jeg papirer av tomtkjøp...men det står jo bare hans (samboers navn) på papirene. Så igjen er jeg vel blitt "lurt". Om det er det riktige ordet for det i denne saken. Tror det er godt det er over nå jeg. Flytter ut om noen uker. Kjøper heller leil selv. Da blir det ikke noe tull hvertfall🙊.

Ingen av mine søsken har heller ikke fått arv. Vi har jo ikke krav på det da våre foreldre lever.

Betalte du noe inn på det tomtekjøpet da? 

15 timer siden, Hjertefru skrev:

Jeg har fått høre av en av mine nærmeste at jeg er "en liten kyniker". Hun mente at jeg er uromantisk, usentimental og at jeg fremfor alt ikke lar meg lure. Har evnen til å se det hvis folk har "feil" motiver bak det de sier og gjør.

Jeg tok det som et kompliment, faktisk. Hun som sa det, var min mor som også var slik. 

En viss bit kynisme er lurt å ha, tror jeg. Men å oppføre seg slik som kjæresten til hi ønsker hun skal, er ikke bare kynisk. Det tangerte ondskap og dumskap.

Helt enig i det du forklarer øverst. Vil si du heller har mye klokskap og er mer menneskekjenner. Leser det som positivt jeg å! Min "samboer" har mange ganger ønsket at jeg må være anderledes. Ikke så god hjertet. Da kammer jeg i gen vei....(?)...herremin...hva er det for et ønske da😨. Huffameg...Hilsen HI

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig i det du forklarer øverst. Vil si du heller har mye klokskap og er mer menneskekjenner. Leser det som positivt jeg å! Min "samboer" har mange ganger ønsket at jeg må være anderledes. Ikke så god hjertet. Da kammer jeg i gen vei....(?)...herremin...hva er det for et ønske da😨. Huffameg...Hilsen HI

Det er forskjell på å ha sunn selvoppholdelsesdrift og å være kynisk beregnende. Han du beskriver er jo ute etter å utnytte andre mennesker. Det kan umulig være noe å trakte etter.

34 minutter siden, Pashla skrev:

Det er forskjell på å ha sunn selvoppholdelsesdrift og å være kynisk beregnende. Han du beskriver er jo ute etter å utnytte andre mennesker. Det kan umulig være noe å trakte etter.

Enig med deg. Er ikke noe å trakte etter. Blir godt å få være meg selv 100% igjen. Takk for svar Pashla 👍 Hilsen HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...