Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Ble så overrasket i dag da mannen sa det 😔😕😔😕😔 Anonymkode: 1071d...8ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Tror ikke det er noe menn flest har som vane, de fleste vet at et ekteskap også kommer med konflikter og uenigheter, man truer ikke med brudd fordi man er uenig i noe... Har vært gift i 17 år selv og skilsmisse har aldri blitt nevnt. Anonymkode: ca7ef...279
the amazing spidermamma Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Tror heller ikke menn flest truer med skilsmisse i tide og utide. Mannen min har aldri gjort det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 17 år her også, og aldri hørt ham nevne skilsmisse. Anonymkode: 15b20...549
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Hverken mannen min eller jeg har truet med brudd pga krangel. Mamma sa det hver eneste gang hun kranglet med pappa. Jeg sa til mannen min heromdagen da jeg ble skikkelig irritert: åååh!! Du får flytte!! Flytte deg opp på loftet i en time hehe. Hørte det midt i setningen at jeg var urimelig Anonymkode: 9a0b6...53c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Har en venninne som etter 10 år fant ut at hun skulle begynne med andre argumenter enn "jeg vil skilles" i alle krangler, så dette er ikke noe typisk maskulint. Anonymkode: 1fe99...c7a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Menn med stor M gjør ikke slikt. Kanskje én gang om forholdet har skrantet lenge og partneren er urimelig og frustrasjonsnivået stort. Men aldri gjentatte ganger. Menn som bruker slike trusler trenger å lære seg å kommunisere - eller noen av dem kan bruke det som trusler for å kontrollere partneren, da bør man komme seg unna. Anonymkode: 414f2...1b6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Mannen min gjennom 20 år har aldri gjort noe sånt. Ikke jeg heller. Anonymkode: c9df5...aae
soleia Skrevet 21. mai 2017 #10 Skrevet 21. mai 2017 Trur ikkje det er spesielt mange menn som driv med det. Ingen av oss har nokon gong trua med skilsmisse i ein krangel, og eg hadde blitt veldig lei meg om mannen plutseleg gjorde det. Då hadde eg teke utsagnet på alvor, og snakka med han om dette var noko han tenkte på og vurderte, og kva som låg bak at han kom med slike utsagn. Dette er ikkje noko ein bør slenge rundt seg med om ein ikkje meiner det. Det ødelegg tilliten til partnaren og forholdet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #11 Skrevet 21. mai 2017 Menn (og kvinner) som kaster ut slike trusler vitner om dårlig vokabular og evne til argumentasjon, mener jeg. "Tomme trusler" på den måten er direkte en måte å tape den på. Å si "dette vi holder på med må orker jeg snart ikke mer, her må vi finne på noe annet" er en måte å vinkle det på, men hadde mannen min nå sagt "jeg vil skilles" i en krangel...åh fy... "-Ok, døra er der. Hade!" hadde vært min respons, uten å mokke. Trusler responderer jeg nemlig jævlig dårlig på 😏 (Så her har aldri dette blitt brukt, for trusler er lavmål) Anonymkode: afd09...74c
Superdolly Skrevet 21. mai 2017 #12 Skrevet 21. mai 2017 Det er helt idiotisk å komme med slike trusler uten å mene det. Et forhold som har trusler som lim, er ikke mye verdt imho. For øvrig synes jeg det er veldig spesielt å generalisere det til at dette er noe menn gjør. Min mann har aldri gjort det. Og etter diverse tråder her inne om dette, var det flere kvinner (?) som innrømmet at de gjorde det. Jeg tror at grunnen til at noen gjør dette er fordi det virker. Truslene får partneren til å tie stille og gi seg, så den som truer "vinner" krangelen. Jeg har også lest her inne om kvinner (?) som blir utsatt for dette regelmessig og som nesten ikke våger å si sin mening om noe, for da truer han med brudd. Så ikke et sunt forhold.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #13 Skrevet 21. mai 2017 Takk for svar. Var ikke noe kjekt nei. Jeg ble overrasket 😔H.i Anonymkode: 1071d...8ea
Rivjernet Skrevet 21. mai 2017 #14 Skrevet 21. mai 2017 Jeg tror det er like mange kvinner som bruker denne trusselen. Jeg tror også mange kanskje mener det litt, men de feiger ut når det kommer til stykket. Jeg sa dette ofte til min x, men det var virkelig ingen trussel eller hersketeknikk . Jeg mente det virkelig. "Dette går ikke lenger, fortsetter vi slik kommer jeg til å gå fra deg.." Han trodde dette var tomme ord, men nå er forholdet over.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 Min eksmann truet stadig med skilsmisse under krangler. Etter 12 år sammen var det til slutt jeg som gjorde det slutt etter årevis med krangling. Da kom det frem at han slett ikke hadde ment at han ville skilles, og han kunne ikke forklare hvorfor han bestandig truet med det. Han ble dypt fortvilet da jeg pakket sakene mine og reiste... Anonymkode: e5766...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå