Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Hei! Jeg har nettopp kjøpt et plagg på finn.no som overhodet ikke passer. Jeg er så lei meg, for dette plagget kostet vanvittig mye, så det er ikke bare å legge vekk og kjøpe nytt heller. Er det frekt av meg å spørre om å heve kjøpet? Eventuelt tilby en liten sum for bryet med å sende det i posten og måtte hente det der igjen? Tror selger var rimelig fornøyd med å få solgt den, for det er svært få som er interessert i akkurat denne typen, så er nok ikke barebare å få solgt videre heller Hva tenker dere? Anonymkode: e3822...860
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Du kan bare heve om det er feil på plagget. Eller om selger har gitt feile opplysninger. Anonymkode: 3f5c4...faf
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Det er egne regler for kjøp og salg mellom privatpersoner, og du har ikke krav på å heve kjøpet nei. Anonymkode: d09a4...867
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 Hei! Takk for svar. Jeg er klar over at jeg ikke kan kreve det, men jeg lurte på om det likevel er frekt å spørre selger (pent) om det er mulig å heve kjøpet? Ville dere, som selger, syntes det var frekt? hi Anonymkode: e3822...860
sug lut Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Jeg ville ikke likt det om jeg var selger, om jeg ikke hadde andre interessenter på hånda. Ville regnet meg helt ferdig med det salget, og om det er som du sier at det er vanskelig å få solgt dette plagget så ville jeg nok avvist en slik forespørsel. Du kan jo legge det ut for salg selv?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Det er ikke frekt. Du får sikkert et nei, men det er jo en annen ting. Anonymkode: 3f5c4...faf
Mamma_til_2 Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Jeg hadde blitt gtinete sim selger og bedt deg selge det videre selv.
amandine Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Jeg hadde ikke tatt det i retur om jeg ikke hadde en annen kjøper klar. Du kan jo selvfølgelig spørre? Men det beste er vel om du legger det ut selv.. Legg det flere steder, på finn, Facebook etc
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Jeg hadde blitt irritert. Du må nok selge det videre på egen hånd. Anonymkode: 6435e...116
Yellow Brick Road Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 Jeg synes at det er frekt, og ville ha avvist en sånn forespørsel. Jobben med å selge det på nytt, får du selv ta. Hvorfor tror du at det er lettere for selger å selge det på nytt enn for deg?
Sisera Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 Det er ikke lettere for henne å selge videre enn for deg, så det er frekt ja.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 Nei, dette må du ta på egen kappe og legge ut for salg igjen selv. Selger er garantert ikke interessert i å ta tilbake plagget. Anonymkode: afc1e...cf7
Pobie Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 Helt greit å spørre selger. Vi har solgt ting til folk som av en eller annen grunn har angret seg, og hvis det kun er snakk om noen få dager siden vi solgte det og de spør pent, tar vi det som regel tilbake og gir pengene tilbake. Er så klart ikke alle som vil gjøre det da, men det skader ikke å spørre.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 Jeg ville ikke nødvendigvis syntes at det var frekt, men jeg ville nok sagt nei. Du kan jo eventuelt sende en melding og spørre om hun hadde noen andre som var interessert i plagget, og om hun isåfall kan ta det i retur/etablere kontakt mellom deg og den andre interesserte da. Anonymkode: 64ba5...936
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #16 Skrevet 20. mai 2017 Hvis hun er veldig snill så kanskje.. Jeg ville avvist en slik forespørsel kontant Anonymkode: 306ed...698
amandine Skrevet 20. mai 2017 #17 Skrevet 20. mai 2017 Jeg kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva du har kjøpt, HI😊
Yellow Brick Road Skrevet 20. mai 2017 #18 Skrevet 20. mai 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke nødvendigvis syntes at det var frekt, men jeg ville nok sagt nei. Du kan jo eventuelt sende en melding og spørre om hun hadde noen andre som var interessert i plagget, og om hun isåfall kan ta det i retur/etablere kontakt mellom deg og den andre interesserte da. Anonymkode: 64ba5...936 Det synes jeg er et godt forslag!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #19 Skrevet 20. mai 2017 Takk for svar alle sammen! Skjønner nå at jeg ikke skal be om å få angre, men jeg har heller ingen håp om å få solgt den videre, så jammen meg skal jeg slanke meg inn i dette plagget! 3 timer siden, amandine skrev: Jeg kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva du har kjøpt, HI😊 Og joda, amandine, det skal du få høre. Jeg kjøpte en bunad. En nydelig, gammel bunad fra mitt hjemsted. De lages ikke på denne måten lengre og andre vil sannsynligvis heller ikke ønsker å gå i. Men jeg har jo såå lyst til å gå i den, så jeg får heller slanke meg. Burde nok målt midjen på nytt, men jeg syns å huske at midjen min var mindre for 2 år siden og "glemte" (vil ikke innse!) at jeg har født et barn og lagt på meg x antall kilo etterpå. Man lærer mens man lever HI Anonymkode: e3822...860
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #20 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen! Skjønner nå at jeg ikke skal be om å få angre, men jeg har heller ingen håp om å få solgt den videre, så jammen meg skal jeg slanke meg inn i dette plagget! Og joda, amandine, det skal du få høre. Jeg kjøpte en bunad. En nydelig, gammel bunad fra mitt hjemsted. De lages ikke på denne måten lengre og andre vil sannsynligvis heller ikke ønsker å gå i. Men jeg har jo såå lyst til å gå i den, så jeg får heller slanke meg. Burde nok målt midjen på nytt, men jeg syns å huske at midjen min var mindre for 2 år siden og "glemte" (vil ikke innse!) at jeg har født et barn og lagt på meg x antall kilo etterpå. Man lærer mens man lever HI Anonymkode: e3822...860 Se om det ikke går å legge den ut litt. Spør på Husfliden el. Anonymkode: aafb6...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå