Gå til innhold

Ukjent reservasjon.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det skjer. Som regel hvis jeg nettopp har brukt kortet et sted hvor beløpet er reservert, men ikke trukket. Det kan være taxi, kjøp på nett og slike ting. Det kommer opp hvem som har trukket pengene når de har gått ut av konto. 

Anonymkode: c6fb8...b5e

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det skjer. Som regel hvis jeg nettopp har brukt kortet et sted hvor beløpet er reservert, men ikke trukket. Det kan være taxi, kjøp på nett og slike ting. Det kommer opp hvem som har trukket pengene når de har gått ut av konto. 

Anonymkode: c6fb8...b5e

Det som er problemet her er at jeg ikke kjenner til dette beløpet og har ikke brukt dette kortet på nett de siste dagene.

hi

Anonymkode: bb6ad...8d6

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er problemet her er at jeg ikke kjenner til dette beløpet og har ikke brukt dette kortet på nett de siste dagene.

hi

Da regner jeg med at du sperret kortet / nettbanken med en gang du oppdaget det.

44 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Da regner jeg med at du sperret kortet / nettbanken med en gang du oppdaget det.

Jeg fikk beskjed av kundebehandler i DnB at jeg må vente til jeg kan se transaksjonen, for og så ta kontakt siden dette bare kunne være en feiltransaksjon som ikke ble gjennomført.

hi

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk beskjed av kundebehandler i DnB at jeg må vente til jeg kan se transaksjonen, for og så ta kontakt siden dette bare kunne være en feiltransaksjon som ikke ble gjennomført.

hi

Merkelig beskjed å få. 

Jeg ville ventet! Jeg får reservasjoner som ser rare ut på kortet mitt hele tiden, men så viser det seg alltid at det stemmer likevel. F.eks. reserverer Kolonial én sum, og så trekker de en annen. Flyselskaper, togselskaper osv. reserverer 1 kr, og trekker riktig sum noen dager senere. Selskaper i utlandet reserver €1, og trekker faktisk sum senere. Osv. osv. Det virker svært drastisk å sperre korter osv. som en del anbefaler over.

Anonymkode: 0b188...cdf

Det er bare tull at de ikke kan se det, banken kan egentlig se hvor beløpet er reservert, men har ikke lov å opplyse om det. Selv har jeg noen ganger forsøkt å berolige kunden på andre måter når jeg skjønner at dette er et beløp de har foretatt selv, men ikke klarer å plassere. 

Anonymkode: 50cc1...5a0

Jeg hadde ihvertfall flyttet pengene over på en annen konto eller tatt dem ut, inntil transaksjonen er gjennomført og du ser hvor pengene har gått. Hvis det er svindel kan de reservere mye fram til mandag. I mailen fra banken står det også at du må sperre kortet hvis du ikke kjenner reservasjonen. 

Anonymkode: e1896...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...