Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #26 Skrevet 21. mai 2017 De kommer hjem når de blir sultne. De gjør alltid det. Anonymkode: 76e38...639
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #27 Skrevet 22. mai 2017 Alltid så pussig når HI lager deama av en filleting og deretter ikke svarer mer i sin egen tråd... Anonymkode: 71be0...cbf
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #28 Skrevet 22. mai 2017 Vel, hvis noe faktisk har hendt da (ulykke eller lign) så er det vel ikke her inne man først og fremst henger , og oss man prioriterer å oppdatere heller (håper jeg virkelig). 😏 Anonymkode: de574...79a
Eliseflisa Skrevet 23. mai 2017 #29 Skrevet 23. mai 2017 På 21.5.2017 den 22.27, Anonym bruker skrev: Igjen, denne frykten for at noe totalt uventet og katastrofalt skal skje uten at noen klarer å identifisere personen, den er vel helst importert fra USA. (Hvordan skal han kunne bli innlagt uten at noen får snusen i identiteten hans? Det ligger vel et bankkort i lommeboka?) Det er overveiende mer sannsynlig at han ramler på fylla, samme hvor prektige og tillitsfulle dere er til vanlig. Anonymkode: 9732b...f4d hehe, ramler på fylla? Nei, i mitt liv er det faktisk ikke slik. Hvis en av oss ikke skulle kommet hjem før dagen etter, da vi egentlig skulle en liten tur til noen å hente noe, ja da hadde det i vår verden vært mer sannsynlig at vi var skadet, enn at en av oss ramlet på fylla. DET SKJER IKKE.... Vi er ikke noe prektige alkoholmotstandere eller no, så etter en fest kunne dette skjedd. Men ikke etter en svipptur ut. Vi hadde aldri brått startet å drikke et sted heller... Slikt avtales i normale forhold, i hverfall i forholdet mitt
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #30 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Eliseflisa skrev: hehe, ramler på fylla? Nei, i mitt liv er det faktisk ikke slik. Hvis en av oss ikke skulle kommet hjem før dagen etter, da vi egentlig skulle en liten tur til noen å hente noe, ja da hadde det i vår verden vært mer sannsynlig at vi var skadet, enn at en av oss ramlet på fylla. DET SKJER IKKE.... Vi er ikke noe prektige alkoholmotstandere eller no, så etter en fest kunne dette skjedd. Men ikke etter en svipptur ut. Vi hadde aldri brått startet å drikke et sted heller... Slikt avtales i normale forhold, i hverfall i forholdet mitt Eh, ja. Og sikkert i de flestes liv. Men POLITIET kan jo ikke begynne å høre på sutrende koner som bedyrer at "MIN fantastiske mann ville ALDRI gjøre noe sånt!" For erfaringsmessig vet de jo at når folk forsvinner - ikke på fjellet, men her nede i sivilisasjonen - så er det som regel av egen vilje. Anonymkode: 9732b...f4d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #31 Skrevet 23. mai 2017 På 20.5.2017 den 23.53, Iiiiik skrev: Nei, det stemmer ikke at det ikke er slik i Norge. I hvert fall er det slik at man ikke kan registrere en savnetmelding hos politiet før det har gått 24 timer. De aller aller fleste kommer hjem av seg selv innen et døgn, så det er ikke særlig fornuftig å bruke offentlige penger på å etterlyse folk før den tid. Det du skriver stemmer ikke. Jeg er selv med i røde kors hjelpekorps og har vært med på mange leteaksjoner hvor vedkommende bare har vært savnet i noen timer fra hjemmet sitt. Voksne, ansvarsfulle mennesker som ikke en gang har vært suicide. Anonymkode: 91b81...96e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #32 Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det du skriver stemmer ikke. Jeg er selv med i røde kors hjelpekorps og har vært med på mange leteaksjoner hvor vedkommende bare har vært savnet i noen timer fra hjemmet sitt. Voksne, ansvarsfulle mennesker som ikke en gang har vært suicide. Anonymkode: 91b81...96e Men det ligger nok noe mer bak enn det dere får beskjed om Anonymkode: b59ed...bfd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #33 Skrevet 23. mai 2017 Fikk Brokback Mountain filmen i hodet når jeg leste hi.. 😂 Anonymkode: 15a2a...6df
Iiiiik Skrevet 24. mai 2017 #34 Skrevet 24. mai 2017 (endret) 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det du skriver stemmer ikke. Jeg er selv med i røde kors hjelpekorps og har vært med på mange leteaksjoner hvor vedkommende bare har vært savnet i noen timer fra hjemmet sitt. Voksne, ansvarsfulle mennesker som ikke en gang har vært suicide. Anonymkode: 91b81...96e Da varierer det mellom de ulike politidistriktene, jeg har flere ganger i jobbsammenheng blitt møtt med disse 24 timene. Og da handler det om tenåringer. Og politiet og Røde Kors hjelpekorps er jo heller ikke det samme. Endret 24. mai 2017 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #35 Skrevet 24. mai 2017 16 minutter siden, Iiiiik skrev: Da varierer det mellom de ulike politidistriktene, jeg har flere ganger i jobbsammenheng blitt møtt med disse 24 timene. Og da handler det om tenåringer. Og politiet og Røde Kors hjelpekorps er jo heller ikke det samme. Nei, men det er politiet som setter igang leteaksjonene. Anonymkode: 33f84...753
Iiiiik Skrevet 24. mai 2017 #36 Skrevet 24. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, men det er politiet som setter igang leteaksjonene. Anonymkode: 33f84...753 Da er det geografiske forskjeller med andre ord.
soleia Skrevet 24. mai 2017 #37 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, Iiiiik skrev: Da er det geografiske forskjeller med andre ord. Men det bør vere skilnad på om ein har gått ut i naturen, på fjelltur, båttur ol, då er 24 timar i mange tilfelle alt for lang tid å vente. Det er annleis med menneske som ikkje kjem heim etter ein tur på byen, eller som i Hi, etter ein biltur to stk i lag. (-og som fleire andre, så ergrar eg og meg over folk som startar trådar, men let vere å svare eller oppdatere etterpå)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #38 Skrevet 24. mai 2017 4 timer siden, soleia skrev: (-og som fleire andre, så ergrar eg og meg over folk som startar trådar, men let vere å svare eller oppdatere etterpå) Ja!!! Irriterende!! Anonymkode: 003fa...652
Iiiiik Skrevet 24. mai 2017 #39 Skrevet 24. mai 2017 4 timer siden, soleia skrev: Men det bør vere skilnad på om ein har gått ut i naturen, på fjelltur, båttur ol, då er 24 timar i mange tilfelle alt for lang tid å vente. Det er annleis med menneske som ikkje kjem heim etter ein tur på byen, eller som i Hi, etter ein biltur to stk i lag. (-og som fleire andre, så ergrar eg og meg over folk som startar trådar, men let vere å svare eller oppdatere etterpå) Men når en ungdom på 16 sier at her gidder jeg faen ikke å være, og forlater hjemmet med penger og en bag, da synes jeg det er fortvilende at politiet ikke tar imot savnetmelding før etter 24 timer. Jeg skjønner at foreldre ofte finner ungdommen selv, og at mange kommer til rette i løpet av det første døgnet uansett, men hvis poden ikke dukker opp er 24 timer lenge.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #40 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja!!! Irriterende!! Anonymkode: 003fa...652 Jeg synes det er så respektløst Anonymkode: b59ed...bfd
Superdolly Skrevet 24. mai 2017 #41 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, Iiiiik skrev: Men når en ungdom på 16 sier at her gidder jeg faen ikke å være, og forlater hjemmet med penger og en bag, da synes jeg det er fortvilende at politiet ikke tar imot savnetmelding før etter 24 timer. Jeg skjønner at foreldre ofte finner ungdommen selv, og at mange kommer til rette i løpet av det første døgnet uansett, men hvis poden ikke dukker opp er 24 timer lenge. *måper* Seriøst? De nekter å ta imot savnetmelding fordi det ikke har gått 24 timer? Og når ungdom rømmer, så tenker jeg at jo før man setter i gang letingen, jo større sjanse for å finne dem. Før de blir utsatt for noe. Eller klarer å forsvinne fullstendig.
Superdolly Skrevet 24. mai 2017 #42 Skrevet 24. mai 2017 Og jeg irriterer meg også over at hi ikke gidder å oppdatere.
Iiiiik Skrevet 24. mai 2017 #43 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, Superdolly skrev: *måper* Seriøst? De nekter å ta imot savnetmelding fordi det ikke har gått 24 timer? Og når ungdom rømmer, så tenker jeg at jo før man setter i gang letingen, jo større sjanse for å finne dem. Før de blir utsatt for noe. Eller klarer å forsvinne fullstendig. Har vært borti at de kan legge bilde på loggen slik at de ser etter ungdommen hvis de allikevel er ute et sted ungdommer er, men som oftest avviser de bestillingen. Dessverre kommer det tilsynelatende an på hvordan de oppfatter foreldrene.
Tøystykke Skrevet 24. mai 2017 #44 Skrevet 24. mai 2017 46 minutter siden, Superdolly skrev: Og jeg irriterer meg også over at hi ikke gidder å oppdatere. Jeg og
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #45 Skrevet 24. mai 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det ligger nok noe mer bak enn det dere får beskjed om Anonymkode: b59ed...bfd For at vi skal gjennomføre en god leiteaksjon, får vi all informasjon politiet har. Politiet har ikke hemmeligheter for oss... Vi har også taushetsplikt. Hjelpekorpset mitt og politiet i distriktet har svært god kontakt, og det er alltid politiet som setter i gang en leiteaksjon. Politiet får gjerne beskjed når pårørende er bekymret og gir beskjed til oss at det er en person som er savnet og vi skal sette i gang en leiteaksjon som gjerne blir opptrappet utover natta eller neste morgen om vedkommende ikke er funnet. Er det grunn til å tro at vedkommende er beruset, dement eller suicid blir gjerne norske redningshunder koblet inn i tillegg, da det haster mer enn når en "ordinær" familiefar ikke er kommet hjem til avtalt tid. Anonymkode: 91b81...96e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #46 Skrevet 25. mai 2017 HI har nå vært forsvunnet fra tråden i nesten en uke! Bør vi melde henne savnet til cybercops? Anonymkode: 9732b...f4d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #47 Skrevet 25. mai 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: HI har nå vært forsvunnet fra tråden i nesten en uke! Bør vi melde henne savnet til cybercops? Anonymkode: 9732b...f4d Tror nok det er lurt ja, nå som det har gått så lang tid!! ;-) Anonymkode: 003fa...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå