Gå til innhold

Tips til sang for solist under vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en bekjent som synger i kirken under vielsen, men vi aner ikke hva... Hun har selv foreslått noe som vi ikke likte så godt, så nå må vi komme opp med noe. Vi ønsker oss noe rolig, gjerne en salme, men må ikke være det heller. Hun har ganske lys men kraftig stemme, men ikke type opera. Det skal akkompagneres av orgel eller piano.

Så, noen forslag? 

Har dere forresten forslag til inn- og utmarsj også? Synes de som presten foreslo var så kjipe.

Som dere kanskje skjønner så liker vi gjerne ikke det samme som alle andre 😜

Anonymkode: 7af1e...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med organisten om musikk, ikke presten!

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Solisten kan synge "Guds godhet sang i sinnet": 

(Melodien er den samme som "Den blomstertid nu kommer", men med en tekst som handler om bryllup.) 

En annen fin salme er "Deg å få skoda er sæla for meg", den er irsk, og oversatt til norsk. På engelsk heter den "Be thou my vision". 

Erik Bye har to fine sanger som også passer i vielse, "Vår beste dag" og "Blå salme". Så er det jo de litt visepregede "Å kunne eg skrive" av Lars Bremnes og "Har du fyr" av broren, hvis dere liker sånt. 

Skal det være veldig tradisjonelt, så er det en salme som heter "Å leva det er å elska". Den har flere ulike melodier.

Til inn- og utmarsj er det mange fine marsjer fra folkemusikken: Brudemarsj fra Lødingen, Brudemarsj fra Øre, Brudemarsj fra Seljord. Og Nordraaks nydelige "Purpose" eller "Ved Mannjevningen" (Ole Bull?) 

Endret av Pashla
Feil i teksten
Skrevet

While your lips are still red (Nightwish) eller Sailormans Hymn (Kamelot) er bare nydelige - og mine topp 2 til eget bryllup😉

Innmarsj/utmarsj, der er jeg enig i Brudemarsj fra Lødingen som er nevnt over her.

Anonymkode: 06b1b...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...