Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Trengte en avlastningsbrille og dette er min første brille. Er det vanlig at det føles helt rart? At jeg nesten blir svimmel? Venner øynene seg til det etterhvert eller er det noe feil med styrken? Litt langsynt og skjeve hornhinner. Anonymkode: 1efd7...12e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Jeg er nærsynt, da, men det er helt vanlig å bli svimmel i starten. Øynene venner seg til korreksjonen etter hvert og til slutt tenker du ikke over det. Hele prosessen tar ikke så lang tid hvis du skal bruke briller hele tiden, muligens litt lenger hvis du bare trenger dem innimellom. Et par uker, kanskje? Det er sannsynligvis ikke noe i veien med styrken om du har gått til optiker, men du kan jo alltids ringe og høre hvis det ikke går over. Anonymkode: fe027...932
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Ja, beg blir svimmel og får hodepine når jeg får nye briller. Varer en uke eller to. Anonymkode: e873a...ceb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 I dag har jeg gått endel med de og har nå dundrende hodepine. Er det også normalt? Er det meningen at jeg skal ta vekk brillene når jeg ser på mobilen feks? Anonymkode: 1efd7...12e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Jeg vet ikke helt hvordan avlastningsbriller fungerer, så du må nesten spørre optikeren når du skal bruke dem og når du ikke skal. Hodepine er også vanlig i tilvenningsfasen. Hold ut! Det blir bedre. Anonymkode: fe027...932
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke helt hvordan avlastningsbriller fungerer, så du må nesten spørre optikeren når du skal bruke dem og når du ikke skal. Hodepine er også vanlig i tilvenningsfasen. Hold ut! Det blir bedre. Anonymkode: fe027...932 Den skal brukes ved bilkjøring og når jeg ser på TV og avstand for det meste. Men tungvint om de må av hvis jeg ser på noe nære. Er det slik at om man ikke bruker dem på en stund, ferietur feks så må man tilvennes igjen? Anonymkode: 1efd7...12e
Yellow Brick Road Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Skal du bruke dem på avstand, så skal du bruke dem på avstand. Da er det ikke noe rart at du får vondt i hodet når du ser på nære ting. Det er helt vanlig i begynnelsen å ikke trenge å bruke brillene i alle situasjoner og at de må taes av og på. Hvor lang tilvenning du må ha, er umulig å vite. Men som sagt, har du fått brillene for å kjøre bil og se på tv med, så bruk dem til det. Ikke noe annet. Den dagen du trenger korreksjoner både på nært og avstand, må du enten ha to par briller, eller progressive glass, i alle fall hvis det er litt styrke i dem.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Skal du bruke dem på avstand, så skal du bruke dem på avstand. Da er det ikke noe rart at du får vondt i hodet når du ser på nære ting. Det er helt vanlig i begynnelsen å ikke trenge å bruke brillene i alle situasjoner og at de må taes av og på. Hvor lang tilvenning du må ha, er umulig å vite. Men som sagt, har du fått brillene for å kjøre bil og se på tv med, så bruk dem til det. Ikke noe annet. Den dagen du trenger korreksjoner både på nært og avstand, må du enten ha to par briller, eller progressive glass, i alle fall hvis det er litt styrke i dem. Så om jeg bare skal kikke på noe nært må jeg vippe dem av? Så utrolig tungvint! De skal jo ikke bare brukes til TV og bilkjøring, det er jo bare eksempler. Anonymkode: 1efd7...12e
Yellow Brick Road Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så om jeg bare skal kikke på noe nært må jeg vippe dem av? Så utrolig tungvint! De skal jo ikke bare brukes til TV og bilkjøring, det er jo bare eksempler. Anonymkode: 1efd7...12e Ja, det kan absolutt hende at du må gjøre. Jeg hadde brukt briller i mange år før jeg kunne slutte å ta dem av når jeg f.eks skulle lese.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 Når du er langsynt og skjeve hornhinner er det lite sannsynlig at du skal trenge å ta brillene av når du leser. Bruk dem mest mulig en stund til og snakk evt med optikeren din heller enn å få tilfeldige råd her. Anonymkode: 521ca...642
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå