Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 PG jeg kjenner det godt ennå! Det er fremdeles en kul der slaget kom. Jeg sklei da jeg var på fjelltur, og slo leggen hardt mot noe. Verket godt, men greide å gå videre. Det gjør vondt når noe kommer borti kulen, så kan ikke "krype" eller "stå på leggen" om dere skjønner?! Jeg jobber med små barn, så det er på sett og vis en del av jobben å krype litt rundt😉. Så jeg kjenner jo at det hemmer meg. Når jeg har sittet lenge, og om morgenen, dunker det i leggen. Ellers kjenner jeg det ikke når jeg går. Det er ubehagelig å ta buksa over kulen. Noen som har hatt noe lignende? Siden kulen ikke forsvinner, tenker jeg om jeg egentlig burde ha tatt en tur til legen?! Anonymkode: feda1...c48
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Jeg slo leggbeinet (tibia) september 2015, midt foran på beinet, litt langt nede. Har fremdeles en kul der og også et lite blåmerke som er der konstant. Jeg fikk en såkalt "bone bruise". Slike bone bruise'r tar evigheter på å bli bra og forsvinne, og de er også ofte vonde leeeeenge. Tror min var øm i nærmere et halvår, og i ca. et år var det ømt å ta på, kanskje enda litt lenger. Jeg var på sykehus av en annen grunn for et par måneder siden, legen så blåmerket og kjente på den lille kulen som sitter igjen. Jeg sa at det var en bone bruise fra 2015 og kommentaren fra legen var "åja, ja, de tar tid". Google det og se om du kjenner deg igjen. Er du i tvil tar du en sjekk hos lege. Det er tvilsomt at det er en brist siden du ikke merker noe når du går, men man vet jo aldri. Anonymkode: 0ae8f...e46
Pobie Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Det kan jo være brudd, men med mindre det gror skjevt er det ikke noe de kan gjøre med det. Siden du kan gå på beinet er det ikke noe de vil gipse eller gjøre noe med. Du kan jo stikke til legen for din egen nysgjerrighets skyld, men siden de ikke kommer til å gjøre noe med det er det bortkastet tid.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Takk for innspill! Tenker at jeg drøyer den legetimen, med mindre det blir verre😉. Får heller ta tiden til hjelp! Det kan nok stemme med bone-bruise. Er litt blå rundt kulen. Regner ikke med at legen kan gjøre noe likevel, så da er den saken klar! Takk! Anonymkode: feda1...c48
LillePunk Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har fremdeles kul og liiiitt vondt om jeg trykker der, fra da jeg slo leggbeinet for mange år siden. Sklei på gulvet hjemme og falt på dørkarmen. Jeg var da 13 år. Og er nå 31.... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå