snurripåsnei Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Hjelp! Trenger tips til sanger til konfirmasjonen til jenta mi. Har ikke tenkt å dikte selv, da jeg har mer enn nok med å snekre sammen en tale. Trenger en sang før mat, og et par andre... Har googlet men finner bare sider der jeg må betale :/
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Den rosa og blå sangen sluttet man heldigvis med på 80-tallet en gang Jeg har vært i flere konfirmasjoner siste årene, ingen har hatt sanger. Anonymkode: f59e6...3df
It's all about me Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Ingen sanger, man bruker virkelig ikke sangervlenger. Noe kleinere skal en lete lenge etter. Så slutt å Google og la heller alle kose seg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Allsang er flott og morsomt! At folk er så dårlige sangere (og så forpesta av popmusikalske standarder) at de ikke klarer å synge en vanlig allsang uten at det er kleint, det er jo bare deres egen skyld... Øv dere! HI: det vanlige er jo å dikte litt. Men hva med disse: Til ungdommen ("Kringsatt av fiender") Sønnavindsvalsen Vårvise (Alf Prøysen - fin hvis du er en god forsanger) Mellom bakkar og berg Tenke sjæl Å leva, det er å elska Anonymkode: 961db...f1b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Her er det vanlig å bruke No livnar det i lundar (ja vi bor på vestlandet da ), og kom Mai du skjønne milde (hvis det er i Mai. Noe det alltid er her)... Ellers går det an å bruke noe mer personlig også.. Feks i min søsters konfirmasjon sang vi den "vi har ei tulle med øyne blå" - sangen mine foreldre hadde som nattasang til henne. I min var det vel den fyrste song. I min(vår) lillebrors konfirmasjon sang vi også Lillebrors vise trenger ikke være sang som er spesielt rettet mot konfirmasjon eller ungdom Anonymkode: d7480...f2c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Vi var i konfirmasjon forrige helg, og da sang vi til ungdommen den fyrste song tre sanger som familien hadde diktet og to tanter av konfirmanten sang en sang de hadde diktet.. Anonymkode: 4d3a8...4d3
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Haff, hvis det ikke er sånn at dere er en typisk allsang-familie, så vær så snill og dropp tanken. Blir som regel bare kleint. Anonymkode: a2e26...cf8
snurripåsnei Skrevet 18. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2017 Tusen takk for svar! Vi er en typisk sang-familie så kleint blir det nok ikke 😆 Da blir det nok bordvers, til ungdommen og vi har ei tulle med øyne blå 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå