Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Tittelen sier vel det meste Noen som vet om jeg kan, og eventuelt hvordan jeg endrer til å, få dem tilsendt min fysiske postkasse? Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Du, vær så snill. Ikke gå baklengs inn i fremtiden. Hva skal du med papirkopier av regninger? Dessuten koster det deg et gebyr for hver eneste papirfaktura i postkassen. Opptil 50 kroner. Jeg har ikke dårlig råd jeg, altså, men ser ikke hensikten med å betale for mye. eFaktura og AutoGiro er gode venner av meg. Anonymkode: 28c11...b86
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Du kan ringe de som sender regningene og si du heller vil ha de i postkassen, men da må du regne med at de legger på minst en 50-lapp i faktureringsgebyr. Vi går mot et papirløst samfunn, og akkurat som banktjenester blir alt som ikke går over nett dyrere og dyrere. Kan du ikke bare printe dem ut selv da? Det gjør jeg med regninger som kommer på mail eller i digipost. Anonymkode: 2a65f...22e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du, vær så snill. Ikke gå baklengs inn i fremtiden. Hva skal du med papirkopier av regninger? Dessuten koster det deg et gebyr for hver eneste papirfaktura i postkassen. Opptil 50 kroner. Jeg har ikke dårlig råd jeg, altså, men ser ikke hensikten med å betale for mye. eFaktura og AutoGiro er gode venner av meg. Anonymkode: 28c11...b86 Problemet er at Digipost sender ut varsler flere dager etter posten er mottatt, så jeg kan risikere å få beskjed etter regninger forfaller. I tillegg betaler jeg regninger på samme enhet som jeg leser digiposten, noe som gjør det veldig tungvint for meg. Hadde de hatt en bedre løsning så hadde jeg lovpriset løsningen, men nå skaper den bare problemer. Jeg har heller aldri godtatt at regninger skal sendes til Digipost... HI Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan ringe de som sender regningene og si du heller vil ha de i postkassen, men da må du regne med at de legger på minst en 50-lapp i faktureringsgebyr. Vi går mot et papirløst samfunn, og akkurat som banktjenester blir alt som ikke går over nett dyrere og dyrere. Kan du ikke bare printe dem ut selv da? Det gjør jeg med regninger som kommer på mail eller i digipost. Anonymkode: 2a65f...22e Takk for en løsning Sjelden jeg er i nærheten av en printer når jeg har behov for den, he he... HI Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tittelen sier vel det meste Noen som vet om jeg kan, og eventuelt hvordan jeg endrer til å, få dem tilsendt min fysiske postkasse? Anonymkode: d2da5...6b7 Er det ikke bedre å få de rett i nettbanken? Anonymkode: 12fbc...e28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det ikke bedre å få de rett i nettbanken? Anonymkode: 12fbc...e28 Jo, men hvordan får jeg det endret? Det hadde vært den ultimate løsningen HI Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke bedre å få de rett i nettbanken? Anonymkode: 12fbc...e28 Skal sies at det er bomselskapene som sender til Digipost, regningene er aldri like og jeg får dem ikke til fast tid (kun når jeg kjører til byer med bommer) hvis det har noe å si... Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men hvordan får jeg det endret? Det hadde vært den ultimate løsningen HI Anonymkode: d2da5...6b7 Det får du i DNBs nettbank i alle fall. Hvis du er kunde, ring kundeservice så kan de hjelpe deg. Anonymkode: 908dc...e9e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skal sies at det er bomselskapene som sender til Digipost, regningene er aldri like og jeg får dem ikke til fast tid (kun når jeg kjører til byer med bommer) hvis det har noe å si... Anonymkode: d2da5...6b7 Bomregninger ja, de kan visst ikke komme i nettbanken. Jeg får de i posten. Anonymkode: 12fbc...e28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det får du i DNBs nettbank i alle fall. Hvis du er kunde, ring kundeservice så kan de hjelpe deg. Anonymkode: 908dc...e9e Ikke bomregninger fikk jeg beskjed om, har og dnb Anonymkode: 12fbc...e28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bomregninger ja, de kan visst ikke komme i nettbanken. Jeg får de i posten. Anonymkode: 12fbc...e28 Typisk... Har ikke DnB, heller, men skal sjekke med banken min selv om det ser ut som om bomselskapene er ekstra vrange uansett Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at Digipost sender ut varsler flere dager etter posten er mottatt, så jeg kan risikere å få beskjed etter regninger forfaller. I tillegg betaler jeg regninger på samme enhet som jeg leser digiposten, noe som gjør det veldig tungvint for meg. Hadde de hatt en bedre løsning så hadde jeg lovpriset løsningen, men nå skaper den bare problemer. Jeg har heller aldri godtatt at regninger skal sendes til Digipost... HI Anonymkode: d2da5...6b7 "I tillegg betaler jeg regninger på samme enhet som jeg leser digiposten" Hvordan er dette et problem ? Er bare å åpne ekstra vinduer. Eller? Anonymkode: 34d75...ae1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: "I tillegg betaler jeg regninger på samme enhet som jeg leser digiposten" Hvordan er dette et problem ? Er bare å åpne ekstra vinduer. Eller? Anonymkode: 34d75...ae1 Jeg husker ikke, for eks, et KID-nr i hodet, så i bytte vinduer hele tiden er bare tungvint for å sjekke og dobbeltsjekke at alle siffer er riktige. Latskapen lenge leve, ha ha, nei da, jeg er godt fornøyd med å være litt gammeldags når det gjelder post HI Anonymkode: d2da5...6b7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg husker ikke, for eks, et KID-nr i hodet, så i bytte vinduer hele tiden er bare tungvint for å sjekke og dobbeltsjekke at alle siffer er riktige. Latskapen lenge leve, ha ha, nei da, jeg er godt fornøyd med å være litt gammeldags når det gjelder post HI Anonymkode: d2da5...6b7 Du kan markere, kopiere og lime inn kid nr og så konto nr osv om ikke det heller er lagret i nettbanken din. Veldig enkelt 😃 Det gjorde jeg over her da jeg kopierte og limte inn tekst fra ditt innlegg. Anonymkode: 34d75...ae1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg husker ikke, for eks, et KID-nr i hodet, så i bytte vinduer hele tiden er bare tungvint for å sjekke og dobbeltsjekke at alle siffer er riktige. Latskapen lenge leve, ha ha, nei da, jeg er godt fornøyd med å være litt gammeldags når det gjelder post HI Anonymkode: d2da5...6b7 Men det er jo like tungvint å få regningen i posten da Anonymkode: 12fbc...e28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 Har du bombrikke? Med brikke får man som regel efaktura rett i nettbanken. Jeg har avtalegiro på min. Veldig greit. Anonymkode: 76fe9...3ac
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du bombrikke? Med brikke får man som regel efaktura rett i nettbanken. Jeg har avtalegiro på min. Veldig greit. Anonymkode: 76fe9...3ac Ingen bombrikke, vi har mer enn en bil og de få gangene vi er på tur (kun da vi passerer en haug med bommer) bytter vi på hvilke bil som blir brukt. Anonymkode: d2da5...6b7
Hønemor35 Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen bombrikke, vi har mer enn en bil og de få gangene vi er på tur (kun da vi passerer en haug med bommer) bytter vi på hvilke bil som blir brukt. Anonymkode: d2da5...6b7 Like greit å ha brikke uansett. Du betaler jo likevel kun for det du kjører. Da får du alt på en faktura og du kan ha avtalegiro
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, Hønemor35 skrev: Like greit å ha brikke uansett. Du betaler jo likevel kun for det du kjører. Da får du alt på en faktura og du kan ha avtalegiro Kjøper du bombrikke uten abonnement, da? Kan jeg spørre om pris? Anonymkode: d2da5...6b7
Hønemor35 Skrevet 16. mai 2017 #21 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjøper du bombrikke uten abonnement, da? Kan jeg spørre om pris? Anonymkode: d2da5...6b7 De ulike selskapene har vel ulike ordninger, gå inn å les på autopass for det aktuelle selskapet og der finner du nok pris. Jeg har fjellinjen og der betaler vi etterskuddsvis for det som er kjørt hver mnd. Alt du kjører gjennom på autopass kommer da på din vanlige regning. Brikken kostet 200kr eller noe rundt der.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #22 Skrevet 16. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg husker ikke, for eks, et KID-nr i hodet, så i bytte vinduer hele tiden er bare tungvint for å sjekke og dobbeltsjekke at alle siffer er riktige. Anonymkode: d2da5...6b7 Copy-paste? Anonymkode: 64721...60a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #23 Skrevet 16. mai 2017 Man kan godt ha brikke uten abonnement, vanlig etterskuddsbetaling. Null problem og du slipper å slite med Digiposten. Du kan ha brikke i hver bil på samme regning. Anonymkode: 76fe9...3ac
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #24 Skrevet 16. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du, vær så snill. Ikke gå baklengs inn i fremtiden. Hva skal du med papirkopier av regninger? Dessuten koster det deg et gebyr for hver eneste papirfaktura i postkassen. Opptil 50 kroner. Jeg har ikke dårlig råd jeg, altså, men ser ikke hensikten med å betale for mye. eFaktura og AutoGiro er gode venner av meg. Anonymkode: 28c11...b86 EFaktura og avtalegiro er greit, men denne Digipostkassa? Kan de ikke sende på email da? Anonymkode: 7172b...d51
vipser Skrevet 16. mai 2017 #25 Skrevet 16. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Typisk... Har ikke DnB, heller, men skal sjekke med banken min selv om det ser ut som om bomselskapene er ekstra vrange uansett Anonymkode: d2da5...6b7 Jeg har dnb og fikk endra fra digipost til nettbank (det gjelder også for bomringregninger ja). Om du logger inn i digipost og leter litt rundt er det ikke vanskelig å finne måten å endre dette på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå