Gå til innhold

Hvor kan jeg finne en kul dress til en 13-åring som er liten av vekst?

Anbefalte innlegg

Har en 13-åring som bare er 150 cm høy. Mange av dressene jeg finner har så barnslig snitt. Hvor kan jeg finne en kul ungdomsdress i liten str? Kompisene hans kjøper på Jack & Jones og lignende butikker, men tøy derfra tipper jeg han drukner i. 

Anonymkode: 83272...cd0

Fortsetter under...

De aller fleste butikker, Wagner, Dressmann osv har et utvalg dresser i det de kaller konfirmasjonsstørrelser, har du vært og sett på dem. Det er langt fra alle konfirmanter som er 180 høye og brede over skuldrene som en voksen mann altså, og det har de tilpasset konfirmasjonskolleksjonen.

Min 13-åring har denne

http://www.hm.com/no/product/62395?article=62395-A

Det er en rimelig dress så man ser jo at den ikke er skreddersydd, men med skjorte og slips inni ble han riktig så fin. Han liker den godt selv, og det er en litt tøffere struktur på den enn de klassiske glatte dressene. 

Han hadde lyst på dress til 17.mai o.l i år, men siden antagelig bare vil bli brukt to ganger og jeg ikke har allverdens med penger akkurat nå måtte det bli en rimelig utgave og da var dette et godt alternativ.

Anonymkode: 24391...af8

Annonse

Takk for mange gode tips. Sjekket zaras app, men fant ikke dress til gutter? Trålte Wagner, Jack & Jones, Høyer, Volt, Dressmann, Frislid, Moods of Norway, H&M, Cubus, Name It og Brandstad, men fant ingenting som passet. Endte med en blazer fra Boss. Han får ta den med en penbukse til, og så får det bli dress neste år :)

Jeg kjøpte en brukt fra Cubus, tror jeg det var. Med stramming i livet. Men jeg forstår ikke helt hvordan en dress har «barnslig snitt». Jeg synes de ser helt like ut jeg, uansett metke og alder de er for. 

Anonymkode: d9962...25e

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte en brukt fra Cubus, tror jeg det var. Med stramming i livet. Men jeg forstår ikke helt hvordan en dress har «barnslig snitt». Jeg synes de ser helt like ut jeg, uansett metke og alder de er for. 

Anonymkode: d9962...25e

Dressene nå skal helst være slim fit, både i bukse (smale i leggene og gjerne litt korte) og i jakke. Barnedressene er ofte litt mer bomsete. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...