Gå til innhold

Antrekk i bryllup -hvor pyntet er det vanlig å være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i juni og kleskoden er mørk dress/smoking. Har faktisk ikke vært i bryllup før og kjenner ikke de andre gjestene godt nok til å spørre om antrekk. 

Men lurer da på hvor pyntet jeg skal være.. funnet en fin "ballkjole" aktig kjole, men redd jeg blir overpyntet -særlig mtp at jeg ikke kjenner brudeparet så godt. Er det nok pyntet med en fin kjole fra Zara el.l? Jeg vil helst bare blende inn og ikke skille meg ut verken i den ene eller andre retningen 🙈

Anonymkode: 6a10c...699

Skrevet

Om antrekket er mørk dress/smoking så er folk ganske pyntet altså. 

De fleste vil nok ha lang kjole, men knekort er lov. Lårkort er ikke lov.

Kjoler av denne typen har jeg sett mye av i bryllup

https://www.floyd.no/klaer/kjoler/kjoler-til-bryllup

Link til kjolen du har sett på da vel, og hør hva folk her mener. Ballkjole er nok mer galla, men hva mener du med ballkjoleaktig?

Anonymkode: a5480...14e

Skrevet

Man er veldig sjelden for pyntet i bryllup altså. Ville nok gått for "ballkjolen". Står det smoking betyr det vel uansett lang kjole for damene? Google det. Er det én anledning man kan være stivpyntet så er det jo bryllup. Ha uansett med et sjal o.l til å dekke skuldrene i kirken.

Anonymkode: f23d9...be7

Skrevet

Tusen takk for svar og for hjelp! 🙏

Vel, jeg har funnet to "ballkjoleaktige" (den i mint og den i rosa), og to mer fine sommerkjoler (rosablomstret og blåblomstret). 

Hva synes dere om disse ift kleskoden mørk dress/smoking? Personlig liker jeg kanskje best den rosablomstrete -og den kan kanskje brukes ved andre anledninger også..

er så dårlig på sånne her ting altså -pluss at jeg er litt stor, så kan ikke bare velge og vrake i hvilken som helst butikk 🙄

Hi

IMG_7873.PNG

IMG_7874.PNG

IMG_7875.PNG

IMG_7876.PNG

Anonymkode: 6a10c...699

Skrevet

Den rosa blomstrete synes ikke jeg er pyntet nok til mørk dress/smoking, jeg ville gått for den rosa (men den i mint kan også fint brukes)

Anonymkode: a5480...14e

Skrevet

Jeg ville valgt en av de to øverste! 

Anonymkode: 030e0...f10

Skrevet

Den lange rosa var fonest og passer best til bryllup.  Evt den i mint. De andre ble litt uformelle synes jeg.

Anonymkode: f23d9...be7

Skrevet

Den lange rosa var fin. Den rosablomstrete synes jeg ikke var fin i det hele tatt

Anonymkode: e9877...93e

Skrevet

jeg skal i brullup etterpå,men bare til kaffen, så har på meg pen bukse, pen genser og en pen jakke,men vet flere av de som skal til middagen blant annet mine foreldre, så har min mor kjole,men vet ikke hvor streng det er

Skrevet

Dei to øverste var fine bryllupskjolar til den kleskoden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...