Gå til innhold

Hjelp! Høyrearmen min dovner bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca to uker siden fikk jeg hva legen min kalte muskelstrekk på venstre side av brystet. De tok ekg og sjekket vitaminer o.l Alle blodprøver kom tilbake som normale. 

Samtidig med at dette skjedde begynte høyrearmen min å "dovne" av. Det er akkurat som armen min er på nippet til å sovne. Følelsen går bort når jeg masserer armen. Dette har da pågått i 2 uker. Legen min sier at det ikke feiler meg noe og at vi "bare må se det an".

Er det noen som kan vite hva dette er, eventuelt hvor Jeg kan henvises for videre undersøkelser? 

Anonymkode: 400f2...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde forut for den strekken du fikk for to uker siden?

Hvor i høyrearmen dovner du?

Anonymkode: 06dcb...9bb

Skrevet

Jeg satt på sofaen og så på tv. Plutselig kjenner jeg en stikkende smerte på venstre side, akkurat der puppen er. Hvis jeg tok dype åndedrag eller prøvde å bevege på meg ble smerten enda verre. Det eneste jeg klarte å gjøre var å sitte helt stille. Jeg vurderte å ringe etter ambulanse, men klarte ikke strekke meg etter telefonen. 

Etter 30 minutter med dette så forsvant smertene og jeg var mer eller mindre helt fin igjen. Etter omtrent 5 minutter begynte høyrearmen min å "prikke" (følelsen av at den våknet igjen etter å ha sovnet). Jeg masserte armen og det gikk over. Men etter dette så skjer det hele tiden. Det blir verre om jeg ligger på armen eller bare holder den stille. Jeg merker det nesten ikke hvis jeg beveger på armen. 

Skrevet

Den dovner bort fra albuen ned til fingrene. 

Skrevet

En nerve i klem? 

Anonymkode: dd2e5...ade

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den dovner bort fra albuen ned til fingrene. 

Nervus ulnaris entrapment

Nervus ulnaris entrapment i albue er betegnelsen på at en av nervene som passerer på innsiden av albuen kommer i beknip. Dette kan gi smerter og nummenhet i underarm , 4. og 5. Finger. I enkelte tilfeller kan operativ behandling bli aktuelt, og dette gjøres ved at kanalen som nerven går i, åpnes. Inngrepet gjøres i lokalanestesi.

Anonymkode: 4a5a1...c27

Skrevet

Jeg har det samme i venstre armen. Venter på MR nå. Legen tror det er nakkeprolaps med nerve i klem. Jeg har ikke noe vondt i nakken, kun en arm som "sover" og nedsatt kraft.

Anonymkode: 315aa...52b

Skrevet

Nerve i klem. Hatt det i 20 år 😝

Skrevet

Tusen tusen takk for svar!

Beskrivelsene stemmer på en prikk! 

Å dere er herlige altså 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...