Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Nettopp oppdaget og jeg er i en slags sjokktilstand. Konsentrerer meg lite og skjelver mye. Det hadde ikke vært snakk om lenge, toppen en uke, for å få samlet meg litt. Jeg kjenner derimot ikke fastlegen min noe særlig. Vil det bli vanskelig da? Anonymkode: 2e793...76f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Vanskelig å svare på, kommer an på fastlegen din og hvordan du legger frem problemstillingen din. Anonymkode: 7b535...468
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Du kan ikke bli sykemeldt fordi noen andre har kreft, men om din reaksjon på det gjør deg syk og ute av stand til å jobbe kan du selvfølgelig det. Legen må skrive hva som feiler deg på sykemeldingsskjemaet til nav, og da kan han ikke skrive av pappaen din har kreft. Han må skrive noe om din psykiske eller fysiske tilstand. Jeg vet flere som har blitt sykemeldt i en slik situasjon, da er det deres egen psyke som er sykemeldingsgrunn Anonymkode: 1c361...282
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Diagnose blir fort: situasjonsbetinget psykisk ubalanse Dersom du ikke er i stand til å gjøre jobben din på en god måte, ville jeg hørt med legen din om det er på sin plass Anonymkode: f2fd2...bed
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Pga pårørendes kreftsykdom? Pårørendes til hva og hvem da? Noen er syk/død, og den pårørende til denne har kreft og derfor vil du ha fri....? Anonymkode: 8c84b...580
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Pga pårørendes kreftsykdom? Pårørendes til hva og hvem da? Noen er syk/død, og den pårørende til denne har kreft og derfor vil du ha fri....? Anonymkode: 8c84b...580 Jada, hun har brukt ordet pårørende feil, men det var ikke så vanskelig å forstå hva hun mente var det vel? Det er jo tydeligvis noen nær henne (familie) som har fått kreft, og om du ønsket rette på hennes bruk av ordet kunne du vel gjort det på en hyggeligere måte.... Anonymkode: 1c361...282
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pga pårørendes kreftsykdom? Pårørendes til hva og hvem da? Noen er syk/død, og den pårørende til denne har kreft og derfor vil du ha fri....? Anonymkode: 8c84b...580 Ikke gjør deg så dum... Anonymkode: 5746a...8f7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Hvis du faktisk er syk, så kan du selvfølgelig det, men da er det ikke den andres kreftsykdom som gjør at du er sykemeldt. Hvis din arbeidsuførhet ikke skyldes sykdom eller skade, så har du faktisk ikke krav på sykepenger. Anonymkode: 3292f...c7a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 Hei, håper det etter forholdene går bra med faren din og at han får god og effektiv behandling. Hvis du skjelver, ikke klarer konsentrere deg, sover dårlig osv, så er du sannsynligvis ikke i god nok stand til å kunne gjøre en god jobb. Da bør du gå til legen og forklare situasjonen. Du vil bli sykemeldt pga psykisk reaksjon eller lignende. Du bør også snakke med arbeidsgiveren din, og varsle at du kanskje vil ha behov for permisjon fra jobben. Hvis du for eksempel må følge din far på sykehuset så har du ikke rett på sykemelding, men en ok arbeidsgiver vil gi deg lønnet omsorgspermisjon. Hvis arbeidsgiveren din er ok så bør du også diskutere mulighetene for tilpasset arbeid ved behov, f.eksempel at du ikke trenger ha direkte kontakt med kunder men heller kan få jobbe i fred for deg selv hvis det er mulig. Anonymkode: 5498c...ff3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 Selvfølgelig kan du det.. Pappaen min døde 3 mnd etter at han fikk kreftdiagnosen sin, jeg var hos han hele veien. Det spiste meg opp å se han pines ut av livet med ekstreme smerter, angst, oppkast, hoste og fornemmelsen av å kveles.. Han fikk gramsdoser med morfin uten at det lindret, han pintes ihjel, avmagret som bare en med kreft kan bli.. Jeg sov ikke, spiste lite.. Det var som å holde pusten i den tiden han hadde igjen.. Jeg hadde ingenting å gjøre på jobb, jeg ville vært en fare for intensivpasientene mine.. Jeg burde vært sykemeldt lengere, men jeg gikk rett på jobb igjen etterpå. Det angrer jeg på, for fortsatt sov og spiste jeg ikke.. Jeg fikk angst og depresjon som jeg fortsatt sliter med. Anonymkode: 902a5...261
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 Takk for svar dere. Det er min samboer som hat fått kreft, han er jo så ung. 37 år. Oppi dette har jeg barnet vårt å ta vare på. Ting er fortsatt så uavklart. Sjansen er jo størst for at det går bra. Får jeg en sykemelding kan jeg også få mulighet til å følge han til legen neste uke. Det hadde vært godt å få gjøre. Jeg ringer legen og hører jeg.. Hi Anonymkode: 2e793...76f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere. Det er min samboer som hat fått kreft, han er jo så ung. 37 år. Oppi dette har jeg barnet vårt å ta vare på. Ting er fortsatt så uavklart. Sjansen er jo størst for at det går bra. Får jeg en sykemelding kan jeg også få mulighet til å følge han til legen neste uke. Det hadde vært godt å få gjøre. Jeg ringer legen og hører jeg.. Hi Anonymkode: 2e793...76f Da min mann fikk kreft var det overhodet ikke noe problem å få sykmelding. Dette er jo noe leger har full forståelse for. Om du så skulle blir sykmeldt av psykiske årsaker, det gjør vel ikke noe? Det brydde meg overhodet ikke. God bedring til samboeren din! Anonymkode: 86beb...123
Mamma-til-3-jenter Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere. Det er min samboer som hat fått kreft, han er jo så ung. 37 år. Oppi dette har jeg barnet vårt å ta vare på. Ting er fortsatt så uavklart. Sjansen er jo størst for at det går bra. Får jeg en sykemelding kan jeg også få mulighet til å følge han til legen neste uke. Det hadde vært godt å få gjøre. Jeg ringer legen og hører jeg.. Hi Anonymkode: 2e793...76f Hvis du har en lege som ikke vil gi deg sykmelding når det er din samboer som er syk, så bytter du lege!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 Da min mann fikk kreft så fikk jeg fri med lønn (velferdspermisjon) for å bli med på både cellegiftkurene og legetimer. For øvrig syntes jeg det var helt supert å være på jobb mellom slagene for å få en pause fra alt. Hadde en super arb.giver gjennom hele prosessen! Anonymkode: 70382...145
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 Ikke opplevd med samboer men foreldre. Jeg søkte velferdspermisjon, avspaserte, tok ut ferie osv pga at jeg ikke vil ha en psykisk diagnose i journalen min. Men du får helt sikkert sykmelding. Lykke til med samboer. Anonymkode: 6cd8c...3c0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 Selvsagt får du det. Noe annet hadde vært helt horribelt. Dette er tøft, dere har barn og det er viktig at du fungerer nogenlunde. God bedring til mannen. Styrkeklem sendes din vei💙 Anonymkode: dedee...ff0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 Tviler på at det er noe problem. Men vær obs på at en psykisk sykdom i journalen kan påvirke forsikrinsspørsmål senere i livet. Slik at hvis du ikke har forsikret deg selv per i dag, eller ønsker å bytte forsikring senere vil du ikke kunne få forsikring for denne sykdommen. Vet om minst to som har det problemet etter å ha blitt sykemeldt med grunnlag i psykiske forhold etter eget barns død eller andre store kriser. Anonymkode: 85f80...1d0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du faktisk er syk, så kan du selvfølgelig det, men da er det ikke den andres kreftsykdom som gjør at du er sykemeldt. Hvis din arbeidsuførhet ikke skyldes sykdom eller skade, så har du faktisk ikke krav på sykepenger. Anonymkode: 3292f...c7a Eller lyte 😳 Anonymkode: 7c042...d32
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #19 Skrevet 10. mai 2017 Du trenger ikke si noe om psykisk stress. Du kan ha mage kramper, kink i ryggen, kvalme, vondt en plass som tar søvnen. Eller øresus! Anonymkode: 7c042...d32
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #20 Skrevet 10. mai 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du trenger ikke si noe om psykisk stress. Du kan ha mage kramper, kink i ryggen, kvalme, vondt en plass som tar søvnen. Eller øresus! Anonymkode: 7c042...d32 Så du mener det er greit å juge til seg sykmld? Anonymkode: 6cd8c...3c0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #21 Skrevet 10. mai 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere. Det er min samboer som hat fått kreft, han er jo så ung. 37 år. Oppi dette har jeg barnet vårt å ta vare på. Ting er fortsatt så uavklart. Sjansen er jo størst for at det går bra. Får jeg en sykemelding kan jeg også få mulighet til å følge han til legen neste uke. Det hadde vært godt å få gjøre. Jeg ringer legen og hører jeg.. Hi Anonymkode: 2e793...76f Er det ikke noe som heter pleiepenger også? Hvis du altså må være hjemme og stelle ham? Anonymkode: 170c0...c02
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #22 Skrevet 10. mai 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke opplevd med samboer men foreldre. Jeg søkte velferdspermisjon, avspaserte, tok ut ferie osv pga at jeg ikke vil ha en psykisk diagnose i journalen min. Men du får helt sikkert sykmelding. Lykke til med samboer. Anonymkode: 6cd8c...3c0 Du vet at journaler er konfidensielle...? Anonymkode: 170c0...c02
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #23 Skrevet 10. mai 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at journaler er konfidensielle...? Anonymkode: 170c0...c02 Ikke nødvendigvis når man skal ha forsikring... Anonymkode: 82eef...b8f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #24 Skrevet 12. mai 2017 Nei, jeg fikk ikke sykmelding engang når det gjaldt min mor, pga min far var den nærmeste Anonymkode: 669e5...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå