Gå til innhold

Burde jeg farge håret eller la det bli grått? Er 33 år gammel. Bilde.

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ser jo slitt og glemt ut det håret da, ser ikke akkurat fresh ut? Og når man synes det er ok å se slik ut så bryr man seg jo ikke om hvordan man ser ut? Ikke noe galt i det i seg selv, men det er jo ikke pent.

Anonymkode: 3d179...596

Her er bilde av hele mitt ufreshe, slitte og forfalne hode. 

IMG_20170510_140807.jpg

Anonymkode: fcde9...d2e

Fortsetter under...

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

IMG_20170510_140807.jpg

Ja nå som jeg ser hele håret ville jeg i alle fall ha farget det og brukt gode hårkurer en til to ganger i uken. Og klippet av en del på lengden.

Anonymkode: 5ac38...10f

Grått er grått og rødt er rødt og gult er gult. Hvem sier den ene hårfargen vitner mer om forfall enn den andre? Om en ser bort i fra at grått hår er noe en får når en blir eldre er jo ikke sølv styggere enn brunt?

Og på en annen side, hvem bryr seg om hvilket hår andre har, sånn egentlig?

Anonymkode: 6f4d8...a8d

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

IMG_20170510_140807.jpg

Oi, såpass ja. Her trengs ikke bare kur og farge, men også klipp...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grått er grått og rødt er rødt og gult er gult. Hvem sier den ene hårfargen vitner mer om forfall enn den andre? Om en ser bort i fra at grått hår er noe en får når en blir eldre er jo ikke sølv styggere enn brunt?

Og på en annen side, hvem bryr seg om hvilket hår andre har, sånn egentlig?

Anonymkode: 6f4d8...a8d

Forfall og det å bli eldre henger liksom sammen da. Så når man begynner å se eldre ut så synes forfallet bedre. Dette forfallet er jo lett å skjule.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, såpass ja. Her trengs ikke bare kur og farge, men også klipp...

Helt enig i klipp. Kur er sikkert lurt. Farge, nja.. 

Annonse

Synes håret ditt er nydelig! Vilt og vakkert, uten sånn streit "nå har jeg tippa 40 og må ha ordentlig kjerringklipp"-look.

Ville ikke ha farga det heller! Har en ganske ung kollega med samme type hår og farge som deg, bare at hun har enda mer grått. Fargen hennes er SÅ fin og hun får masse komplimenter. Man er liksom ikke så vant til å se damer med grått hår lenger, men mange får helt nydelig farge av det. Du ser ut til å være en av dem 😊

Jeg har veldig mørkt hår, og den dagen mer enn 40% av håret er grått skal jeg slutte å farge det 👍🏻

Anonymkode: 6ee96...5e8

Jeg begynte å farge da jeg fikk de første grå ved cirka 35 års alder. Har veldig mørkt hår og det synes veldig godt når det blir lyst innerst og det følte jeg meg ikke klar for/komfortabel med. Jeg synes det ser mye bedre ut på de med lyst hår, det blir ikke så markert forskjell. Uansett så synes jeg det er helt og holdent opp til hver og en å vurdere når/om de vil farge håret sitt, det er ikke noe man må begynne eller slutte med i noen spesiell alder.

Anonymkode: dfea5...222

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

IMG_20170510_140807.jpg

Synes fargen var kjempefin jeg, håper jeg grånes like fint (har foreløbig bare noen få grå hår i luggen).

Jeg skjønner at noen mener du bør kure og klippe av de tørre og slitte tuppene, men jeg synes det var litt kult med den rufsete look'en jeg. Hvorfor skal alle være så striglet hele tiden? Fargen trenger du ihvertfall ikke gjøre noe med.

Anonymkode: a6234...85f

Jeg er dømisunnelig!!! Helt fra jeg var liten har jeg vært fasinert av kontraster og kontrasten mørkt/grått hår må være den kuleste av dem alle! 

Desverre er jeg velsignet med rødblondt nordisk hår som antakelig kommer til å bli snøhvitt en dag. Når den dagen kommer vurderer jeg stålgrå og sølvgrå striper 🤣🤣🤣

Annonse

Dette kunne jo vært håret til en 50åring :/ Jeg hadde farget. Prøver ikke være frekk, jeg bare synes du ser så uflidd ut på håret om du skjønner?

Anonymkode: 106a1...952

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kunne jo vært håret til en 50åring :/ Jeg hadde farget. Prøver ikke være frekk, jeg bare synes du ser så uflidd ut på håret om du skjønner?

Dette mener du jo bare fordi alle som har tippa 30 farger håret. Den gjennomsnittlige 30-åring har like mye eller mer grått hår som hi, og den gjennomsnittlige 50-åring har mye gråere hår enn dette.

Vi kvinner er ikke så greie med oss selv eller hverandre. Vi endrer og fikser så mye på utseendet at det naturlige etterhvert nærmest blir uhørt. 

Når døtrene våre blir 30 så får de vel høre at de ser ut som 60-åringer hvis ikke de tar botox i smilerynkene... Jommen går det riktig vei i vårt siviliserte samfunn!

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette mener du jo bare fordi alle som har tippa 30 farger håret. Den gjennomsnittlige 30-åring har like mye eller mer grått hår som hi, og den gjennomsnittlige 50-åring har mye gråere hår enn dette.

Vi kvinner er ikke så greie med oss selv eller hverandre. Vi endrer og fikser så mye på utseendet at det naturlige etterhvert nærmest blir uhørt. 

Når døtrene våre blir 30 så får de vel høre at de ser ut som 60-åringer hvis ikke de tar botox i smilerynkene... Jommen går det riktig vei i vårt siviliserte samfunn!

Synes nå dette var å krisemaksimere. Tenker at de fleste kvinner er oppegående og trygge nok på seg selv til at de står for den de er og slik de ser ut. Men det er ikke noe galt i å ønske å se flidd ut? Synes bare det så litt lurvete ut.

Synes du har flott hår, hi! Så heldig du er som har så fine krøller og fall. Ikke farg håret fordi andre synes du burde det, gjør det i så fall fordi du vil det. Jeg synes det var kjempestilig med litt grått!

Vi faller alle på en skala fra "helt naturlig" til "gjennomstriglet", og hvor man legger seg bestemmer man selv. :)

Anonymkode: 0b46b...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...