Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Når jeg skal referere til en artikkel hentet fra skrivesenteret: hvordan henviser jeg til artikkelen i teksten? Skal jeg skrive de to forfatterene som står øverst feks ...solheim og matre (2015) blablabla... eller skal jeg skrive ...i en artikkel fra skrivesenteret (2015) står det blablabla.... Og hva med litteraturlisten? skal jeg skrive: Skrivesenteret: solheim, k. og matre. h. (2015) "navn på artikkel..." hentet fra skrivesenteret.no/blablabla 08.05.17 eller... Solheim, K. og Matre, H. (2015) "navn på artikkel..." hentet fra.......08.05.17 tenker siden det skal sorteres alfabetisk, skal alle tre artiklene mine fra skrivesenteret stå sammen på litteraturlisten eller går jeg kun etter navn på forfattere og link til hvor jeg har hentet artikkelen? Tusen takk for svar :-* Anonymkode: f4ae0...3b8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Du må forholde deg til forfatterne både i teksten og i litteraturlisten. Alfabetisk etter forfatternavn. Anonymkode: 94ce7...dda
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 http://kildekompasset.no/referansestiler/apa-6th.aspx Denne er fin Anonymkode: 0e98b...e95
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Gå inn på søk og skriv, sokogskriv.no, og finn retningslinjer for din referansestil. Det varierer fra studiested til studiested hvilken stil de har. Anonymkode: e19d2...832
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Tusen takk for svar så sent på kvelden. Bra det er andre enn meg som sitter oppe Anonymkode: f4ae0...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå