Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Massevis av liv her, veldig koselig! Har morkaken bak, så har vært heldig og kjent liv lenge. Var på akutt-time hos gynekolog på sykehuset idag, fødselsskadene fra forrige fødsel har forverret seg pga graviditeten så her må jeg opereres. Forhåpentligvis kan det vente til etter neste fødsel så jeg kan få føde normalt denne gangen også :) Så det blir nok tungt og smertefullt fremover, men er heldigvis straks halvveis nå :) 

Så heldig du er som kjenner mye liv Nonygaje :) 

Jeg kjenner henne av og til, men ikke mye, og uke daglig vil jeg påstå. Er 20+1 i dag, og begynner å bli utålmodig, vil kjenne fine tydlige spark hver dag 😕Dette er svangerskap nr 2, morkaken fremme denne gangen også, så jeg vet at det demper bevegelsene til frøkna

7 minutter siden, Mumua skrev:

Massevis av liv her, veldig koselig! Har morkaken bak, så har vært heldig og kjent liv lenge. Var på akutt-time hos gynekolog på sykehuset idag, fødselsskadene fra forrige fødsel har forverret seg pga graviditeten så her må jeg opereres. Forhåpentligvis kan det vente til etter neste fødsel så jeg kan få føde normalt denne gangen også :) Så det blir nok tungt og smertefullt fremover, men er heldigvis straks halvveis nå :) 

Det hørtes ikke noe særlig kjekt ut Mumua.Såpass at du må operere altså? 😕

20 minutter siden, FruMille skrev:

Det hørtes ikke noe særlig kjekt ut Mumua.Såpass at du må operere altså? 😕

Ja, det er blitt så forverret av graviditeten at det må til. Er ganske plaget nå så jeg ser ikke mørkt på en operasjon etterhvert. Det viktigste er å få slippe å ta keisersnitt, så jeg håper ting ikke forverrer seg mye mer. Må ta det mer med ro og må sikkert sykemeldes på sikt, men foreløpig går det greit :) De vil unngå operasjon så lenge jeg er gravid så jeg trenger ikke grue meg før etterpå :)

14 timer siden, Mumua skrev:

Ja, det er blitt så forverret av graviditeten at det må til. Er ganske plaget nå så jeg ser ikke mørkt på en operasjon etterhvert. Det viktigste er å få slippe å ta keisersnitt, så jeg håper ting ikke forverrer seg mye mer. Må ta det mer med ro og må sikkert sykemeldes på sikt, men foreløpig går det greit :) De vil unngå operasjon så lenge jeg er gravid så jeg trenger ikke grue meg før etterpå :)

Det virker som at du er ved godt mot tross smertene da. Håper det holder seg stabilt en stund til så du ikke blir helt hemmet, misunner deg ikke 😕

Anonymkode: 61860...183

• 2 uker senere...

Annonse

Flere som har veldig hodepine?

Hatt nærliggende migrene i to dager nå, spiser dårlig, gått ned 1,5 kg. Masse liv i magen så er ikke så urolig for det. Men hyppig vannlating... Glukosetesten var ok, ingen svangerskapsdiabetes (to uker siden)... det kan vel ikke ha oppstått nå?

Uke 23+1 på meg nå.

Annonse

22 fullgåtte uker idag! Masse liv, kan kjenne konturene av kroppsdeler nå :D

Men har begynt å få mye kynnere, det blir ekstremt mye aktivitet og løfting/bæring for tiden pga 1.5-åringen og nå begynner jeg å slite. Forrige runde var det ikke smertefullt, men denne gangen river de skikkelig når de kommer. Fortsatt veldig lavt blodtrykk og det merkes på formen, men ellers er det meste tipp topp. Halsbrannen medisinerer jeg bort :P

23+1 her 😁 eg kjenner også mykje liv 💕 pappaen kjente for første gang utanpå magen i går. Kjenner ikkje kropsdelene her, er vell morkaka som hindrer det :P men er so hærlig med spark 💜

Kjedelig å slite med kynnara, men kan tenke meg det er full fres med ein 1,5 åring ☺ Eg har berre meg sjølv å tenke på so her går det veldig bra enn so lenge, har litt halsbrann berre 😊

• 3 uker senere...

Korleis går det med folket her? 😊 her går det berre bra! No har magen komt for fullt og det er berre kjekt 😊 mykje liv i magen og forma speler på lag enda. 25+3 idag 💜 Når eg styrer på for mykje kjenner eg smerter i korsryggen og fram til lysken (men dette går over når eg tek det med ro) regner med det er bekkenet som seier ifrå? 

24+3 her og formen lider voldsomt av å være hjemme alene på 5 uka med en spinnvill unge på 21 mnd :P Formen er grei på morgen og formiddag, på kvelden klarer jeg nesten ikke gå uten hjelp. Håper det bedrer seg når bhg åpner neste uke så ikke jeg ender i rullestol :P magen er kommet og det er hat å ta på bukse og sokker. Massevis av liv i magen så jeg gleder meg til å nyte noen fridager om to uker og kanskje få litt søvn og før 3 trimester setter inn for fullt :)

22+2 her. Formen er ganske bra! Bare litt trøttere enn vanlig, og merker at kondisen er litt laber... Merker masse sparking og liv, så det er gøy og betryggende! Tror mange kommer til å bli overrasket på jobb når jeg kommer tilbake etter ferien, for nå synes det godt at jeg er gravid. :D 

Alt bra her, runder 26 fullgåtte uker i dag 💙

Har begynt å telle ned til termin, er kun 11 uker til vi er innenfor termin, helt rart å tenke på, plutselig gikk tiden kjempe fort. 

I magen er det mye liv daglig, kiloene hos mor har rent på og magen vokser og vokser :P 

• 3 uker senere...

Har dere gammelt eller nytt helsekort for gravide?

Jeg er litt irritert fordi legen har gitt meg gammel versjon, jeg leser jo at det nye ble tatt i bruk i 2015 - man skulle tro at man på over to år hadde klart å få alle de gamle versjonene ut av sirkulasjon? Det nye har jo symfyse-mål som skal være bedre for å kartlegge om det skulle være noe avvik i veksten til barnet i magen. Det er så håpløst at alt dette ikke er digitalt allerede, altså... 

Dagens utblåsning! 

Ellers går det fint (bortsett fra sure oppstøt), og med dere da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...