Gå til innhold

Skam: hvorfor snakker Elias kebab-norsk,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi skuespillerne ikke er søsken?

Jeg kjenner forresten to søstre med ulik dialekt. Kom flyttende til vestlandet da de var 10 og 11, eldste snakker østlending og yngste vestlending (i likhet med foreldrene, som er herfra).

Anonymkode: 01526...9bb

Kebabnorsk er mye vanligere blant gutter enn jenter, mener jeg helt bestemt. Språket er en identitetsmarkør, og Elias KAN nok snakke som Sana hvis han vil. Mange bruker også ulik sosiolekt i ulike miljø. 

Anonymkode: 9938f...698

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eldste sønnen til min søster snakker kebabnorsk så det holder. Og foreldrene er trøndere...haha. Har mer med hvem du henger med og identitet vil jeg tro. 

Anonymkode: da556...497

Oi, så utrolig flaut! 😳😳

Anonymkode: 4dbd9...8d1

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Reagert på det samme. Mor og sana snakker annerledes enn far og bror. Akkurat som på frikjent, ulike dialekter på noen som har vokst opp sammen. Blir bare sittende å irritere meg over det🙄

Anonymkode: 2bd1e...fcb

Skriver under på denne!!😆 Derfor misliker jeg sterkt norske serier/filmer. Mamma snakker Oslo, sønnen er bergenser, datteren trønder og pappa vestlending 😂 Amerikanske/engelske/australske skuespillere må jo gå på "språkkurs" for å få en rolle i feks. en amerikansk film. Hvorfor er det ikke slik for nordmenn? Hehe

Anonymkode: 6f76a...969

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skriver under på denne!!😆 Derfor misliker jeg sterkt norske serier/filmer. Mamma snakker Oslo, sønnen er bergenser, datteren trønder og pappa vestlending 😂 Amerikanske/engelske/australske skuespillere må jo gå på "språkkurs" for å få en rolle i feks. en amerikansk film. Hvorfor er det ikke slik for nordmenn? Hehe

Anonymkode: 6f76a...969

Fordi nordmenn er vant med dialekter i den grad at de færreste av oss legger noe som helst i dialekter på tv? 

Anonymkode: 01526...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...