Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Vår som regel hoppende og sprettende og glade hund er blitt til en sovemaskin. Han ligger i sofaen og sover hele tiden, og når vi er på tur så henger han liksom ikke helt med. Før så vimset og svimset han på tur, nå bare labber han etter. Han spiser bra, drikker bra og ikke noe galt med magen. Snuta er våt og kald. Kan det være at han savner hundevennene fra kennelen? vet han hadde det veldig fint der. Eller er han rett og slett litt forvirret tro? Eller kan det være varmen (bor på østlandet). Anonymkode: 277a1...1f6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Hvor gammel er den? Min endrer adferd i form av at han klenger og henger i hæla mine. Om hunden har vært veldig aktiv og ikke hvilt så godt på kennel så vil han vel sikkert hente seg litt inn nå? Hvor lenge har det pågått? Min er forøvrig helt slått ut av varmen nå. Han hviler inne på kalde fliser hele dagen. Anonymkode: 15699...efb
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Derfor jeg aldri har min på kennel. Har lest mange skrekkhistorier, så min skal aldri på et kennel. Anonymkode: e8520...b11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Hvordan ville du blitt om mannen din plasserte deg et sted du aldri hadde vært før, med folk du aldri hadde sett før? Ville du vært den samme da du kom hjem? Anonymkode: 32153...2e2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan ville du blitt om mannen din plasserte deg et sted du aldri hadde vært før, med folk du aldri hadde sett før? Ville du vært den samme da du kom hjem? Anonymkode: 32153...2e2 Seriøst? Sammenligner du mennesker med hunder? 😂 En hund har ikke følelsesspekteret til et menneske. Og HI sier ingenting om at stedet var nytt for hunden. Jeg er veldig glad i min hund, og styrer veldig med å plassere han når det er ferie. Jeg har besøkt MANGE kenneler i mitt liv. Plasserer ikke hunden min hvor som helst. Nå er jeg så heldig at det er en flott kennel her vi bor som også driver hundedaghjem. Hunden min har være der én dag i uka fast i seks måneder som en tilvenning og for at jeg skal bli kjent med de som driver stedet. Denne tilvenningen har vært mest for min egen del, hunden min hyyyyyler av glede når vi kjører inn på gårdsplassen. Han klorer i buret og har ikke tid å vente på å få komme inn. Likevel er hunden min ekstremt klengete på meg etter en uke der. Selvsagt har han savnet oss. Jeg savner også familien når jeg er på lengre jobbreise. Å savne noen betyr ikke at man har hatt det fælt. Anonymkode: 15699...efb
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 På en kennel har dyrene mange andre lukter enn hjemme hos seg selv, og kan dermed og bli ganske slitne etter å ha vært på kennel for luktesansen har gått i høygir. I tillegg til at varmen og spiller inn her. Som regel kommer hunder seg innen en dag eller to etter kennel besøk. Ja, det finnes mange skrekkhistorier om kenneler, men som med veldig mye annet så burde man ikke dra alle under en kam. Anonymkode: 077d2...0b9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Sammenligner du mennesker med hunder? 😂 En hund har ikke følelsesspekteret til et menneske. Og HI sier ingenting om at stedet var nytt for hunden. Jeg er veldig glad i min hund, og styrer veldig med å plassere han når det er ferie. Jeg har besøkt MANGE kenneler i mitt liv. Plasserer ikke hunden min hvor som helst. Nå er jeg så heldig at det er en flott kennel her vi bor som også driver hundedaghjem. Hunden min har være der én dag i uka fast i seks måneder som en tilvenning og for at jeg skal bli kjent med de som driver stedet. Denne tilvenningen har vært mest for min egen del, hunden min hyyyyyler av glede når vi kjører inn på gårdsplassen. Han klorer i buret og har ikke tid å vente på å få komme inn. Likevel er hunden min ekstremt klengete på meg etter en uke der. Selvsagt har han savnet oss. Jeg savner også familien når jeg er på lengre jobbreise. Å savne noen betyr ikke at man har hatt det fælt. Anonymkode: 15699...efb Jeg klarte ikke la vær å sammenligne for at man skal se hvor dumt det er å legge alt for mye personlighet i et enkelt dyr. jeg liker ikke dyr og bryr meg ikke noe om de over hodet. Kunne aldri hatt dyr og har aldri hatt følelser for dyr jeg har hatt gjennom oppveksten. Det er kanskje sykt, men å analysere om dyr har psykiske problemer eller savner ditt eller datt... det er aldri sykt Anonymkode: 32153...2e2
Admin Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Hvor lenge siden er det hunden var der? Det er gjerne mye bråk og styr på kenneler og de får sove lite i forhold til hva de vanligvis gjør. Er det leng siden derimot ville jeg vært skeptisk!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg klarte ikke la vær å sammenligne for at man skal se hvor dumt det er å legge alt for mye personlighet i et enkelt dyr. jeg liker ikke dyr og bryr meg ikke noe om de over hodet. Kunne aldri hatt dyr og har aldri hatt følelser for dyr jeg har hatt gjennom oppveksten. Det er kanskje sykt, men å analysere om dyr har psykiske problemer eller savner ditt eller datt... det er aldri sykt Anonymkode: 32153...2e2 Liker du ikke dyr liker du ikke mennesker. Simple as that. Anonymkode: e8520...b11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg klarte ikke la vær å sammenligne for at man skal se hvor dumt det er å legge alt for mye personlighet i et enkelt dyr. jeg liker ikke dyr og bryr meg ikke noe om de over hodet. Kunne aldri hatt dyr og har aldri hatt følelser for dyr jeg har hatt gjennom oppveksten. Det er kanskje sykt, men å analysere om dyr har psykiske problemer eller savner ditt eller datt... det er aldri sykt Anonymkode: 32153...2e2 Hva gjør du i denne tråden? Anonymkode: 5bbcd...797
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør du i denne tråden? Anonymkode: 5bbcd...797 Lurer jeg å på? Anonymkode: e8520...b11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Jeg kan meddele at hunden er tilbake til sitt vanlige vimsete jeg igjen :-) Jeg tror han nok ble litt forvirret av forandringene. Jeg kjenner de som driver kennelen. Den er liten og hundene er sammen med mennesker hele tiden. Hunden har hatt det kjempefint, så det er ikke fordi han ble forlatt alene i et skittent bur i en kennel med 1000 andre lidende ulende hunder at han forandret seg. I tillegg tror jeg han var blitt forstoppet for han han gjort fra seg i ett sett i to dager nå. Uansett, han er tilbake og alt er fint :-) Anonymkode: 277a1...1f6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Liker du ikke dyr liker du ikke mennesker. Simple as that. Anonymkode: e8520...b11 Eh...nei. Jeg er veldig glad i folk men hvorfor skal jeg like dyr? Har ikke noe imot dem og vil ikke at et dyr skal ha vondt, men for meg er et dyr et dyr, en blomst en blomst og en stein en stein. Har aldri hatt familie-følelser for et dyr, skjønner ikke at folk vil ha et dyr inn i huset sitt. MEN jeg dømmer ikke de som liker dyr, i motsetning til deg som dømmer oss som ikke liker dem. Anonymkode: 83c93...c16
Lenaen Skrevet 28. november 2017 #14 Skrevet 28. november 2017 Jeg har hatt et lignende problem! Første gang jeg hadde hunden min på kennel var han trøtt og slakk, så jeg syntes det var utenkelig å levere han tilbake. Problemet er at vi har familie i utlandet, så vi måtte finne en annen løsning. Vi fant et opplegg som het Hjemmekennel som er basert i stavanger, men har familier flere plasser i landet, hvor du leverer hunden til veterinærgodkjente familier som ofte har erfaring med hund og gir den mye aktivitet og kos. Man kan velge om man vil ha hunden i en familie som har en eller flere hunder fra før, men ville ikke gi hunden min for mange inntrykk med nye hunder han måtte tilpasse seg til. Når jeg fikk han tilbake etter en uke bortreist var han i hundre, godt humør og veldig aktiv og leken. Skal ALDRI levere hunden min tilbake på kennel. Vil heller levere den en plass hvor han får mye oppmerksomhet og kjærlighet fra en familie istedet for fra noen som har ansvar for typ ti hunder samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå