Gå til innhold

Barnevogn og sykkel - prioritet på buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ta sykkelen på verksted og kan derfor ikke sykle den. Kjøpte billett både til meg selv og sykkelen. 

Mistet en buss fordi det var vogner på den. Ventet da 10 min på neste. Rett før neste buss kom en mor med vogn for å vente også.

Siden det var en vogn på bussen da den kom, fikk jeg beskjed av Sjåfør om å vente enda 10 min og se om jeg kom med. Barnevogner ble prioritert. 

Kjenner jeg blir sur, for det bør da børe den som venter lengst som får være med? Sykkel kjøper man også billett for, vogner er gratis... 

Hva mener dere? 

Anonymkode: bc541...d7f

Skrevet

Spiller det noen rolle hva vi mener? Det er vel uansett bussjåføren som bestemmer 😕

Anonymkode: 8a64a...4fe

Gjest Muji81
Skrevet

At du ser verden fra ditt eget rumpehull. 

At babyer prioriteres foran sykkel er veldig forståelig.

Skrevet

Mest imponert over at det i det hele tatt er lov å ta sykkel med buss der du bor, her er ikke det lov.

Men, siden det ER lov, så er jeg enig med deg.

Skrevet
29 minutter siden, Muji81 skrev:

At du ser verden fra ditt eget rumpehull. 

At babyer prioriteres foran sykkel er veldig forståelig.

Det kan hende. Jeg mener at alle må stå i kø.

Ja, det er lov og man kjøper billett i appen. Har ikke bil, så kunne ikke kjøre sen

Anonymkode: bc541...d7f

Skrevet

Jeg er enig med deg, den som er først i køen bør få plass først. 

Skrevet

Her jeg bor, så får alle med sykkel beskjed, om at barnevogner kommer først. Så her kan de risikere å måtte gå av bussen, om det kommer noen med barnevogn på stoppet etterpå.

De tenker vel at har du valgt å sykle, så planlegg sånn så du slipper å ta med sykkelen på bussen. Mens de med barnevogn, har ofte ikke annen mulighet. For nå tenker de jo ikke på de ytterst få, som trenger å ta buss med en ødelagt sykkel.

Anonymkode: 29820...3a7

Skrevet

Først i køen. Først på bussen.

Vognmammaer og babyer kan også vente. De som alle andre.

Anonymkode: 9289c...79b

Skrevet

Jeg kan ikke reglene, men synes barnevognen burde blitt prioritert på første bussen. På andre bussen burde derimot du som har ventet lengst få gå på. Det er ingen krise om en mor med barnevogn må vente i 10 min.

Anonymkode: 545a6...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...