Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Hun har je en deodorant, men det er jo ikke dette hun snakker om. Hun ser jo at jeg dusjer meg lett med en parfyme om morran.... hun vil ga egen. Er det innafor å kjøpe parfyme til jente 11,5 år? Hun har ett par sånne askepott/disney prinsesse parfymer. Men hun skjønner det er fake, lukter i omtrent 2 sek..... Anonymkode: 676ef...df8
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Noen ting er forbeholdt voksne så har hun noe å glede seg til. Ikke sikkert de i klassen vil sitte med ei som har pøst på med parfyme heller Anonymkode: f8f77...d71
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 La hun få kjøpe seg ei 😊 Anonymkode: 8915e...dc6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Ta henne med på en butikk og la henne få en parfyme. Det er da bare kos! Og ikke minst vis henne hvor mye (eller lite) man skal bruke slik at hun ikke stinker. Husker at jeg selv kjøpe parfyme i den alderen. Det er jo ganske "uskyldig". Hva med Escada eller Britney? Søte dufter hun kanskje vil like Anonymkode: b66aa...ed3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 Begge mine jenter fikk parfyme i den alderen. Velg en lett, og som det skrives over, lær henne hvor lite som skal til, og gi beskjed om at hvis hun "overdoserer" kan hun ikke få bruke det. Bedre med svak duft av frisk parfyme enn disse intense grusomme luktene av diverse skyllemiddel. Anonymkode: fd964...097
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #7 Skrevet 5. mai 2017 Bodyspray fra Victoria Secret er veldig fine til den alderen. Evt bodyspray fra Sunflower. Niesen min fikk det av oss til jul, hun er 13 da. Men hun elsker den.😊 Selger den på blivakker.no og slike nettsteder Anonymkode: 3dff1...423
Evablaum Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 Når jeg bruker samme parfyme flere dager på rad, så lukter jeg den nesten ikke lengre. Hva gjør du når hun ikke lukter sin parfyme lengre? Når hun påstår at lukten forsvinner i løpet av 2 min? Parfyme ville jeg ventet med til i hvert fall ungdomsskolen
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #9 Skrevet 5. mai 2017 Velg en kroppsspary,Biotherm har en gul flaske som lukter veldig lett og behagelig sitrus. Noen hater å gå med sitrusduft, da har man parfyme type "ren duft". Clean er en serie med lette "nyvasket" dufter som ikke lukter annet enn om når man her helt inntil. (se etter de med ulike blåtoner på eskene) Om hun viser seg å ikke være den "sitrus" eller "Lett søt/frisk" typen de ovennevnte er, så har Boss en parfyme https://www.blivakker.no/product/hugo-boss/3872/hugo-boss-woman-eau-de-parfum-50ml som er mer type "krydder/varm",- men som likevel lukter veldig lett og litt sånn "må helt inntil" for å kjenne duften. Dolce & Gabbana "Light Blue" kommer også litt under samme kategori. Jeg personlig synes disse Barne/tenåringsduftene (tenker både Escada sine sommerdufter, Britney Spears og andre "kjendisparfymer") lukter FRYKTELIG intens, og kvalmende. Mulig de forsvinner fort altså, men når de lukter, lukter de kvalmende mye, selv om duften i seg selv er "lett-likelig" så blir det så mye etter få minutter at man rekker "forgifte" både seg selv og sin nærmeste radius... Heller "ordentlig parfyme" med en god og lett duft. Anonymkode: 2f990...283
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #10 Skrevet 5. mai 2017 La henne gjerne bruke litt hjemme, men i det offentlige rom synes jeg parfyme er en uting. Mange bruker alt for mye og da blir det som å gå inn i et parfymeri når du kommer inn i et klasserom eller på toget. Spesielt skolene burde ha et forbud mot parfyme, og da mener jeg ikke parfymert deodorant. Det er såpass mange med astma og allergi her i landet at alle bør tenke over parfymebruken sin. Du synes kanskje du lukter godt, men sidemannen kan synes at du stinker. Anonymkode: 0cdf2...555
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #11 Skrevet 5. mai 2017 Har de ikke "lov" til å pynte seg med parfyme heller nå? Min er 10 og 11 år. Jenta bruker lipgloss, og parfyme når hun måtte ønske. Guttungen har fri tilgang til godlukt og hårvoks. De er ikke så veldig nøye på dette noen av de, men det står på kommoden og de de måtte ønske å smøre på seg ved å spike håret, eller lukte godt. Det er helt OK! Anonymkode: 44376...746
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #12 Skrevet 5. mai 2017 Gutten her fikk en skikkelig parfyme når han var 9 år av sin far;) Måtte ta litt "opplæring" på han, siden han var redd for å overparfymere. Grunnen til det var at et par av jentene hadde fått beskjed av lærer om å slutte bruke parfyme: det luktet i hele klasserommet da de brukeæte enorme mengder, og en elev reagerte på det. Og akkurat det er et viktig punkt- en del får fysisk ubehag av mye parfyme, ikke uten grunn en ikke skal bruke det i helsevesenet. Når det er sagt er ikke reaksjon verre fordi parfymen kommer fra et barn;) Alt med måte, også parfyme. Vi laget avtale om at parfyme ikke trengs daglig;) Ville absolutt latt hun få en parfyme:)) Anonymkode: ed63b...afd
Mostly Harmless Skrevet 5. mai 2017 #13 Skrevet 5. mai 2017 Kjøp nå for all del parfyme til jenta, men vær litt grei med klassekameratene hennes og forbehold den til hjemmebruk.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #14 Skrevet 5. mai 2017 Min 11 åring har fått parfyme for et par år siden. Vi dro på Victoria secret og kjøpte der 😊 Anonymkode: b7c6b...807
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #15 Skrevet 5. mai 2017 Synes godt hun kan få en parfyme, men lær henne litt om "skikk og bruk". Altså ta på bittelitt, og kanskje ikke i alle sammenhenger. Mange reagerer på parfyme, og får hun kommentarer om at det er for mye bør hun rette seg etter det. Og kjøp en med mild duft, og "eau de toilette", ikke "eau de parfume" (den siste er mye sterkere). Anonymkode: 2fe4e...2a5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 Synes det er alt for tidlig. Hva skjer med folk? Parfyme som 11 åring ?!? Er det ikke nokk press på barna allerede? La de få være barn til i tenårene om ikke annet. Parfyme, bh, sminke, g-strengtruse osv, og deretter kommer sex, går raskt hand i hand, så la barn være barn så lenge man kan. (Nå blir noen å spørre hvor jeg ser sammenheng mellom parfyme og sex, men hvis dere tenker litt lenger ser det dere selv. At et barn er begynt å ville lukte attraktivt er et stikkord blant flere andre). Anonymkode: 2fb59...3d4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #17 Skrevet 6. mai 2017 4. Klasdingen min gjør det mer som en lek, enn noe annet. Hun er absolutt ikke særlig involvert i forelskelser og gutter. Hun leker med dukket, klatrer i trær, syklet, sminker, danser og tegnet paradis med kritt! Det har ingenting med å ville lukte attraktivt på noe som helst seksuell måte. Og noen 10 år gamle jenter går med hijab, uvisst av hvilken grunn 😳 Se nå ikke det verste i alt og alle! Mal ikke fanden på veggen! Anonymkode: 44376...746
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #18 Skrevet 6. mai 2017 Min erfaring med mine egne jenter er at om jeg slipper litt opp på slike ting så er det interesssnt bare en kort stund. Holder jeg veldig igjen blir det straks mer spennende. De har det ganske fritt med hår, sminke og klær, tilpasset alder og situasjon naturligvis, de hører om jeg en sjelden gang sier nei (enn så lenge 😄). Min eldste syntes det var gøy med sminke en kort stund da hun var yngre (alt for ung til å bruke ute av huset), hun fikk styre med sitt. Nå, som 11-åring, er det kanskje litt lipgloss om hun husker at hun har, samme med neglelakk. Hun har fått en parfymefri deo fordi hun lukter litt etter trening (ikke så farlig det, men greit å få inn vanen). Hun har noen godlukter stående, de blir brukt ytterst sjelden. Anonymkode: ce33a...e83
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #19 Skrevet 6. mai 2017 Hun skjønner at Disney-parfymer er fake?? altså: "parfyme" er godlukt på flaske. De færreste damer bruker ekte parfyme. De fleste damer kjenner ikke egen godlukt etter en liten stund. Så hvis du lærer henne at flasken hennes med luktevann ikke er EKTE fordi hun selv ikke kjenner lukten etter en stund eller fordi denæt er bilde av en prinsesse på flasken, så trenger dine begge litt opplæring! Anonymkode: 7d1b7...c48
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #20 Skrevet 6. mai 2017 Datteren min 12 har en Victoria secrert duftspray, de fleste venninnene har det samme. Anonymkode: 09218...5a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #21 Skrevet 6. mai 2017 Som lærer hadde jeg blitt dypt takknemlig om ungene deres lot være å bruke parfymer/duftsprayer hver eneste dag. Hilsen alltid litt småkvalm i første time. Anonymkode: 89c71...46b
Yellow Brick Road Skrevet 6. mai 2017 #22 Skrevet 6. mai 2017 Mitt største argument mot parfyme er at min eleveåring ikke får lov til å sprute sånn ting på seg fast når hun er bare 11 år, og ikke 12 eller 13 heller. En ting er allergi hos andre, men en annen ting er hva disse stoffene gjør med kroppen, de trekker jo inn. Mine kan få bruke parfyme til "fest" og andre spesielle anledninger, ikke i hverdagen. For å være et godt eksempel, har jeg sluttet å bruke parfyme hver dag jeg også.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #23 Skrevet 6. mai 2017 10 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Mitt største argument mot parfyme er at min eleveåring ikke får lov til å sprute sånn ting på seg fast når hun er bare 11 år, og ikke 12 eller 13 heller. En ting er allergi hos andre, men en annen ting er hva disse stoffene gjør med kroppen, de trekker jo inn. Mine kan få bruke parfyme til "fest" og andre spesielle anledninger, ikke i hverdagen. For å være et godt eksempel, har jeg sluttet å bruke parfyme hver dag jeg også. Min datter har lært seg å spraye på klærne. Det samme Gjør jeg. Da trekker det ikke inn i huden. Anonymkode: b7c6b...807
Yellow Brick Road Skrevet 6. mai 2017 #24 Skrevet 6. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter har lært seg å spraye på klærne. Det samme Gjør jeg. Da trekker det ikke inn i huden. Anonymkode: b7c6b...807 Parfymelukt i klær er forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #25 Skrevet 7. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter har lært seg å spraye på klærne. Det samme Gjør jeg. Da trekker det ikke inn i huden. Anonymkode: b7c6b...807 Men HVORFOR skal et lite Barn lukte parfyme?? Anonymkode: 2fb59...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå