Gå til innhold

Smårettpølser - varmebehandles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må disse varmebehandles først? De er røkte. Tenkte minste skulle få med seg i matpakka. Ringte gubben, men han er opptatt på jobb 😂

Ja, jeg er ikke så smart når det kommer til mat 😛

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, det står at de kan brukes i salat. Så da er det sikkert ok 😊

Skrevet

De kan spises som de er, ungene liker "rå" grillpølser også, spiser alltid en kald en før vi begynner grille. Det blir akkurat det samme med de små pølsene.

Jeg lagde forresten grillspyd i et barneselskap her med sånne smårettpølser og kjøttboller annenhver gang. Det slo veldig veldig godt an for å si det sånn :) Men da grillet vi dem litt da.

Anonymkode: c77b4...ce9

Skrevet
31 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Alle pølser skal varmebehandles. De er ikke ferdige fra produsenten selv om det oppleves slik. Om smårettpølser er spiseklar aner jeg ikke, men de aller fleste pølser er ikke det. 

Det er en ørliten sjanse for at de inneholder listeria. 

http://www.kk.no/helse-kosthold-trening/dette-visste-du-garantert-ikke-om-kalde-pølser-39043

Det står at de kan brukes i salat, og de er jo røkte. Så da tenkte jeg det var greit.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De kan spises som de er, ungene liker "rå" grillpølser også, spiser alltid en kald en før vi begynner grille. Det blir akkurat det samme med de små pølsene.

Jeg lagde forresten grillspyd i et barneselskap her med sånne smårettpølser og kjøttboller annenhver gang. Det slo veldig veldig godt an for å si det sånn :) Men da grillet vi dem litt da.

Anonymkode: c77b4...ce9

Jeg vet. Spiste alltid kald grillpølse da jeg var lita 😊 Men tror det står på pakken at de må varmebehandles, derfor jeg tenkte på det. Også disse kokte kjøttboller fra Gilde skal visst gjennomvarmes før de spises. Vanskelig dette 😁

Men jeg tolker at de kan brukes i salat som at de er ferdig og klare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...