Gå til innhold

Har aldri forstått dette med bamseklubb i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om flere enn meg synes dette er bare noe tull? Selv føler jeg at de hotellene som har slikt overhode ikke handler om å dra ett sted for å være sammen i familien, gjøre ting sammen liksom . Når jeg reiser til varmere strøk ønsker jeg å oppleve det ekte og autentiske ved stedet jeg besøker. Barna har heller ikke vondt av å sysselsette seg selv på stranden eller være med på utflukter . Leser om flere som reiser ett sted og aldri forlater hotellets område... Men like herlig er de fast bestemt på å reise til ett bestemt land/sted fordi det er så flott land!! Norsk mat og kjøttboller i sydenvarmen .... jeg fatter det bare ikke.... flere som tenker slik? 

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det er nok BARE du som tenker slik. 

Det er nok BARE du som har funnet den rette måten å feriere på. 

Anonymkode: 50180...2e3

Skrevet

Enig med HI!

Anonymkode: 6017b...51c

Skrevet

Vi er sammen med våre barn veldig mye hele året. Derfor har ikke vi dårlig samvittighet for det og "må ta igjen" i ferien. 

Har vært på hotell med Bamseklubb 2 år på rad. Første året ville de være med på noen aktiviteter, det andre ikke. De velger selv.

Men kan ikke du HI forstå at det kan være deilig for foreldre å få et avbrekk på 1 time om dagen i ferien?

Anonymkode: 87bac...d87

Skrevet

Godt du har fasiten på livet HI. 

Anonymkode: 9faf2...bef

Skrevet

Nei barna har ikke vondt av å sysselsette seg selv, men har de vondt av bamseklubb da? Skjønner ikke hvorfor det å "ikka ha vondt av" noe skal være et argument for at man MÅ gjøre det absolutt hele tiden. Kan man ikke gjøre noe bare fordi det er gøy liksom, man er jo tross alt på ferie?

Vi er for øvrig ikke så opptatt av det "ekte og autentiske", når vi drar til syden (som kun har skjedd to ganger hittil), så er det hovedsakelig for avslapning, varme og bading. Men du trenger ikke å forstå det da, det er helt greit. (Men man trenger heller ikke dømme alt man ikke forstår, og tro at en selv er så mye bedre.)

Anonymkode: d1f68...5b2

Annonse

Skrevet

Jeg forstår jo at for noen spiller det liten trille hvor i verden de er så lenge det er varmt , det jeg synes er merkelig er at når man på død og liv skal til feks Hellas fordi man er så glad i Hellas og velger ett hotell med bamser, bjørner , giraffer og alt mulig .... OG dessuten aldri forlater hotellets område..... Barn har selvsagt ikke vondt av bamseklubb , men for min del er det bedre for ungene at de vet noe om hvor de har vært, spist ny mat og har opplevd noe. Ingen sitter på noe fasit her, men det må være lov å undre seg over saker? 

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg forstår jo at for noen spiller det liten trille hvor i verden de er så lenge det er varmt , det jeg synes er merkelig er at når man på død og liv skal til feks Hellas fordi man er så glad i Hellas og velger ett hotell med bamser, bjørner , giraffer og alt mulig .... OG dessuten aldri forlater hotellets område..... Barn har selvsagt ikke vondt av bamseklubb , men for min del er det bedre for ungene at de vet noe om hvor de har vært, spist ny mat og har opplevd noe. Ingen sitter på noe fasit her, men det må være lov å undre seg over saker? 

Det ene utelukker vel ikke nødvendigvis det andre? For vårt barns del har dagen 15 våkne timer. Om han er 2 timer i bamseklubb har vi 13 timer igjen sammen. Man rekker ganske mye da...

Skrevet

Jeg er lite interessert i å dra på sightseeing i ekstrem varme, og det å ligge ved et basseng med en bok og den skyggen jeg bestemmer selv, er det beste jeg kan gjøre i ferien. Barna leker med jevnaldrende ved bassenget, og vi har gåavstand til spisesteder som har mat som barna spiser uten protester. Å drasse med unger på lange bussturer i varmen for å se på ruiner, er ikke aktuelt. 

Anonymkode: 74e80...a28

Skrevet

Savner noe lignende bamseklubben der foreldrene kan være med jeg. Da hadde han opplevd  noe gøy samtidig som jeg tilbringet tid med sønnen min. 

Anonymkode: 534d2...e32

Skrevet

Ja var i Vingklubb noen ganger da jeg var liten, og det var så gøy. Vi dro på tur, lagde cirkus og lekte mye.

Var nok sammen med familien utenom, Vingklubben varte jo ikke akkurat 24/7.

Men det hadde vel kanskje vært mer riktig ferie om jeg kjedet meg på stranda, sov ettermiddagslur med pappa, eller maste på mamma om en is til....

Skrevet

Hi, du får det til å høres som at man leverer barnet når man ankommer hotellet, og henter rett før avreise.. 

Tommel opp for organisert aktivitet 1-2 timer om dagen. Såfremt barnet ønsker det selv 😀

Skrevet

Jeg har i grunn flere ting jeg undrer meg over i dette innlegget; bamseklubb i seg selv og hvorfor man på død og liv skal ett bestemt sted hvis man ikke ser og opplever en dritt annet enn hotellets område. Jeg skjønner at barn kan ha det gøy på slike klubber , men de kan da ha det like gøy uten? Selv vokste jeg opp med foreldre som tok meg med rundt i verden. Jeg opplevde forskjellige kulturer og ble tidlig glad i all slags mat. Vi har masse minner og jeg hadde det helt topp. Jeg ønsker selv at mine barn får sånne opplevelser og at de kommer tilbake på skolen etter sommerferien og kan fortelle at de har opplevd noe mer enn å ha vært i det varme landet "syden" og ha lekt i bamseklubb. Det blir liksom ett fett hvor man drar så lenge det er varme, palmer og bamser.... det sliter jeg med å forstå.. Hi

Annonse

Skrevet

Oj, det var da veldig bastant. 

Vi var akkurat på bamsehotell, fordelen er at alt er lagt opp på barnas premisser. Barnevennlig mat, barnevennlige områder, aktiviter, show på kvelden. Av de åtte dagene vi var der var 8åringen med på to aktiviteter a 30min, 4åringen det samme. Vi så ett halvt show. Vi hadde en dag med utforskning og resten badet vi. Med badenymfer er det nemlig det som er ferie - bading for alle penga. De hadde valgt bading over is og alle slags bestikkelser. 

Og for oss, når vi reiser på ferie, så er vi opptatt av å roe ned, slappe av, ta det i det tempoet vi ønsker. Og bade. Masse. 

Det samme når vi har hjemmeferie. Eller Norgesferie. Det første vi gjør er å kartlegge hvor nærmeste badeplass ligger.

Oppleve verden kan vi gjøre seinere. Vi har masser av tid til det 😊👌

Skrevet

Jeg tenker at du nesten bare må forstå at folk er forskjellig og har forskjellige preferanser på hva de vil gjøre med sin ferie. 

Personlig mener jeg at når barna er små, så har de ingen/veldig lite utbytte av å traske rundt på kulturelle severdigheter (noe jeg selv også ofte syns er litt kjedelig for å være ærlig). Det er mer stress enn morro å ha de med bare for ATT liksom. Hvorfor skal man da styre med dette og ha med leie barn som kjeder seg når man har et annet alternativ som passer barnet supert. Er det fordi man skal ha noe å skryte av i ferien? 

Min sønn er nå 9 år, og er blitt mer glad i å gjøre ting og oppleve andre ting enn typiske bamseklubber, er blitt mer tålmodig og syns andre ting er mer spennende. Derfor gjør vi ofte noe nå når vi er på ferie. Men vi tilpasser likevel ferien etter han, slik at alle får det bra. Jeg syns ikke det er hoppende gøy å kjøre Gokart etc, men gjør det fordi det gir han noe. 

Min tanke med ferie er at alle skal kose seg, uansett hva man finner på. Om noen har 3 åringer som elsker å se på gamle kirker og ruiner, så gjør man det. Om man har barn som liker å leke med jevnaldrende og kose seg med aktiviteter og ikke nødvendigvis henge sammen med mamma og pappa hele døgnet så gjør man det. 

Skjønner egentlig ikke at det er så vanskelig å forstå at folk er forskjellige. Du bør nyansere tankegangen din litt. 

For noen er det rett og slett nok å "bare" dra på en sydentur, kose seg som best man kan med det man liker, spise hva pokker man vil og gjøre AKKURAT det man føler for.

Skrevet

Du burde jo forstå mer enn noen at foreldre takker ja til et like avbrekk uten barn:)

Anonymkode: 597d8...b10

Skrevet

Vi har vært på sunwing et par ganger og barna elsket det. En av grunnene til at vi valgte Sunwing er fordi det nesten kun er barnefamilier der, og da slapper man faktisk bedre av. Under frokost feks, fordi det ikke bare er ditt barn som er litt vrang en dag. Barna får også mange andre barn å leke med (som man selvsagt også kan få ved andre oppholdssteder) og på kvelden er det show med Lollo og Bernie, noe som er gøy for både voksen og barn. Men, det bety jo ikke at vi ikke beveger oss utenfor hotellet eller ikke spiser mat andre steder (ikke det at det heller er galt, folk reiser på ferie for å gjøre hva de vil). Ungene mine synes det er kjedelig og varmt med sightseeing en hel dag, og det gidder jeg ikke å dra de med på. Vi tar en liten tur hit og dit så lenge barna har det fint.

Om man velger "bamseklubb" så betyr ikke det at man kun vil spise norske kjøttboller og brunost på ferie (har forresten aldri sett det på et sunwinghotell, der serverer de mye lokal mat +++), men at man ønsker å bo på et hotell med en familievennlig profil.

Skrevet

Du vet at Bamseklubb er to timer om dagen? I fem dager eller noe? Ikke "levere inn ved ankomst, hente når man drar igjen"?

Anonymkode: 08ae5...3e6

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har i grunn flere ting jeg undrer meg over i dette innlegget; bamseklubb i seg selv og hvorfor man på død og liv skal ett bestemt sted hvis man ikke ser og opplever en dritt annet enn hotellets område. Jeg skjønner at barn kan ha det gøy på slike klubber , men de kan da ha det like gøy uten? Selv vokste jeg opp med foreldre som tok meg med rundt i verden. Jeg opplevde forskjellige kulturer og ble tidlig glad i all slags mat. Vi har masse minner og jeg hadde det helt topp. Jeg ønsker selv at mine barn får sånne opplevelser og at de kommer tilbake på skolen etter sommerferien og kan fortelle at de har opplevd noe mer enn å ha vært i det varme landet "syden" og ha lekt i bamseklubb. Det blir liksom ett fett hvor man drar så lenge det er varme, palmer og bamser.... det sliter jeg med å forstå.. Hi

Nå velger vel ikke de fleste ferien sin ut fra hva du skal forstå og godkjenne heller?

Om man har funnet et bra hotell i eks Hellas så er det vel naturlig at man ønsker seg tilbake der, selv om man ellers ikke benytter seg av alle turistattraksjonene? 

Det er selvsagt greit at du undrer litt på dette, men du fremstår som korttenkt og dømmende her, syns jeg. Vi har bare et på et hotell med bamseklubb, og der var ungene ca 1,5 t pr dag den ene uken. De gikk på tur, hadde pannekakefrokost, malte og hadde kunstutstilling osv. Helt topp for ungene og ikke dumt for mor og far heller. 

Vi drar ikke med oss små unger rundt for 'å se verden' i 40 varmegrader. Det kan man gjøre når temperaturen er mer levelig. I 'syden' er vi for å bade, sole oss, søise godt og rett og slett være sammen. Om man er fra hverandre 1-2 timer noen dager ser jeg ikke det store peoblemert. 

Skrevet

Kanskje de liker klimaet der? Kanskje de har gode erfaringer med hotellene der? Servicen? Kanskje de liker det som er kjent? Alle er ikke like vet du...

Skrevet

Folk er jo bare forskjellige, da. Noen har kanskje bare lyst til å ligge ved bassenget og gjøre minst mulig, bortsett fra å få tint den vinterkalde kroppen sin. Noen er kanskje så slitne eller lite reisevante at de ikke orker utfordringene som følger med å finne fram hit og dit på en ukjent plass osv? De vil til et sted hvor man vet hva man får.

Jeg tenker at folk får gjøre som de vil, og at jeg kan forstå det.

Selv er jeg veldig glad i å reise og har gjort det hele livet, så jeg elsker å planlegge tur, legge opp reisen på egenhånd, finne ut hva som er fint å oppleve. Dette går også an å gjøre (eller, det MÅ gjøres) på barnas premisser. Vi legger lista lavt og beregner god tid. Ingen ruiner i tropevarme eller heseblesende farting mellom museer. Men dette krever planlegging, og jeg kan godt skjønne at mange ikke har tid og ork. 

I år blir det nattog gjennom Europa i familiekupe. Gleder meg stort! 

Oi, dette ble visst et skryteinnlegg om den fantastiske interessante ferien min likevel. Sorry. ;-)

Skrevet

Ser det ble litt kvasst fra min side her, men ja... jeg undrer over dette. På den annen side ser jeg selvsagt at vi alle er forskjellige og ønsker forskjellige ting i en ferie. Hi

Skrevet
1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Folk er jo bare forskjellige, da. Noen har kanskje bare lyst til å ligge ved bassenget og gjøre minst mulig, bortsett fra å få tint den vinterkalde kroppen sin. Noen er kanskje så slitne eller lite reisevante at de ikke orker utfordringene som følger med å finne fram hit og dit på en ukjent plass osv? De vil til et sted hvor man vet hva man får.

Jeg tenker at folk får gjøre som de vil, og at jeg kan forstå det.

Selv er jeg veldig glad i å reise og har gjort det hele livet, så jeg elsker å planlegge tur, legge opp reisen på egenhånd, finne ut hva som er fint å oppleve. Dette går også an å gjøre (eller, det MÅ gjøres) på barnas premisser. Vi legger lista lavt og beregner god tid. Ingen ruiner i tropevarme eller heseblesende farting mellom museer. Men dette krever planlegging, og jeg kan godt skjønne at mange ikke har tid og ork. 

I år blir det nattog gjennom Europa i familiekupe. Gleder meg stort! 

Oi, dette ble visst et skryteinnlegg om den fantastiske interessante ferien min likevel. Sorry. ;-)

Wow!!! Det høres helt tipp topp ut 😊 Her blir det da roadtrip i Europa (leid sommerhus på rivieraen i 14 av dagene) men tog da!! DET skal vi gjøre en gang🌞🌞HI

Skrevet

Jeg tviler på at disse fine minnene dine om diverse kulturopplevelser er fra du var 3, 4, 5 og kanskje tilogmed 6 år?!

Familiens ferieønsker endrer seg i takt med at barna vokser, så mulig de familiene du dømmer så hardt drar på Regnskogferie om 10 år. Og hvis de ikke gjør det, who cares, hvorfor skal du definere hva som er ferie for alle andre?

Anonymkode: 7b2b4...b5d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler på at disse fine minnene dine om diverse kulturopplevelser er fra du var 3, 4, 5 og kanskje tilogmed 6 år?!

Familiens ferieønsker endrer seg i takt med at barna vokser, så mulig de familiene du dømmer så hardt drar på Regnskogferie om 10 år. Og hvis de ikke gjør det, who cares, hvorfor skal du definere hva som er ferie for alle andre?

Anonymkode: 7b2b4...b5d

Vel.... jo... senest her om dagen satt jeg å mimret om sommerferien med min eldste venninne . Vi var 6 og mødrene våre tok oss med til en liten gresk øy. Uansett.... må være lov å undres over noe? Ingen sitter på fasiten.. skjønner jo det. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...