Gå til innhold

Hjelm på trehjulsykkel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å herregud så mange hysteriske kvinnfolk det var her da! Du bruker jo ikke hjelm på en sykkel det er umulig å ramle ut av,å når det er en sykkel du har full kontroll på! Stakkars barn som vokser opp med sånne hysteriske mennesker som dere!

Å nei jeg selvsagt heller aldri sett ett barn med hjelm på når det snakk om TREHJULSSYKKEL!

Anonymkode: cb7b6...d24

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud så mange hysteriske kvinnfolk det var her da! Du bruker jo ikke hjelm på en sykkel det er umulig å ramle ut av,å når det er en sykkel du har full kontroll på! Stakkars barn som vokser opp med sånne hysteriske mennesker som dere!

Å nei jeg selvsagt heller aldri sett ett barn med hjelm på når det snakk om TREHJULSSYKKEL!

Det har jeg heller aldri sett. Ikke bruker vi hjelm på ungene som sykler i barnehagen heller

Anonymkode: aa2b8...f38

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. Vi er to stykker som har svart at ja, våre har brukt hjelm. Kvalifiserer det til "Heregud så mange"? 

Anonymkode: 4e91b...26b

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke vært utendørs blandt folk? Det er vanlig å lære barna til at sykkel er lik hjelm. Og det er da fullt mulig å ramle av trehjulssykkel? Sitter dine barn bare kuet rett opp og ned uten å kjøre rundt? Eller ned bakken eller trappa?

De vil jo ha hjelm også, for det har jo de store barna. Er ikke pga hysteri (hvorfor er forresten alt som har med sikkerhet hysteri?) at en bruker slikt da. Hysteri ville være om ungen måtte bruke hjelm når den lekte eller gikk i trappa feks. 

Anonymkode: d3818...ef1

Annonse

Har en lignende sykkel og syns ikke den er spesielt stabil, selv når vi bruker den med stang, så bruker hjelm på min gutt ja.

Har sett et par stygge fall med trehjulssykkel, så syns hjelm er obligatorisk når de sykler på det like så mye som med tohjulssykkel.

Anonymkode: 748fe...03d

Selvfølgelig! Mener virkelig folk at man ikke kan dette av en trehjulssykkel? Da kan de vel ikke bli påkjørt av bil heller da? 

Lettere å få en 2åring til å bruke hjelm enn å utsette det. Her brukes det på sykler, sparkesykler og balansesykler. Heldigvis er det sjelden jeg ser unger uten hjelm. Men jeg ser det går igjen hos unger med foreldre som ikke er fra Norge. Det går jo som regel bra, men jeg lever ikke etter det prinsippet. 

Ja, kjøp hjelm i tillegg. Og dere som mener det ikke er nødvendig..hæ?! Jeg har for tiden en datter som er 15 mnd og en nesten prikk lik sykkel som den på bildet. Hun kan lett falle av og for en liten kropp er det langt ned til bakken.

Uansett tenker jeg det er greit å lære tidlig at sykkel og hjelm hører sammen.

Anonymkode: 3f9a4...fc7

Ikke så lenge du har stanga. Men senere, når hun skal sykle selv, så er det lurt med hjelm. Min treåring veltet masse på trehjulssykkel. Nå er det selvsagt grenser for hvor stor fart de kommer opp i, men greit å beskytte hodet likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...