Gå til innhold

å bake kaker til div. arrangementer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tror jeg er en av de mest "hurpete"diskusjonene jeg har hørt her inne! 😂 Tror ikke norsk kulturarv går i dass hvis jeg har med meg en posekake til 17. mai altså... De som liker å bake fra bunnen kan jo gjøre det og så kan de andre finne andre løsninger, om det er posekake, kjøpe med en kake fra bakeri eller finne på noe annet. Problem solved!

Anonymkode: 27f67...084

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Perler for svin... Favoritten til barna her er lyse muffins. Og det er IKKE min favoritt. Baker mye fancy kaker, men de faller ikke i smak.

Anonymkode: 5393f...10e

Det er favoritten her i huset også, men jeg bruker aldri Toro ferdigpakke.

Skrevet

Pose er gull når jeg egentlig ikke ønsker å bake. Godt er det også. Jeg ønsker aldri å bake til fremmede for en tikroning stykket, men jeg gjør det selvsagt - men da fra pose. Men jeg kan ønske å bake - og da fra bunnen - til mine egne på syttendemai eller bursdag, jeg elsker å bake julekaker, og jeg er en jævel på brød. Til meg og mine. Ikke til bodsalget, der går alt unna like kjapt uansett. Hadde jeg fått pålegg og føringer på hva og hvordan hadde jeg nok ikke tatt det så altfor pent.

Skrevet
10 minutter siden, sotosmor skrev:

Det er favoritten her i huset også, men jeg bruker aldri Toro ferdigpakke.

Medalje er på vei i posten 🏆

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg er en av de mest "hurpete"diskusjonene jeg har hørt her inne! 😂 Tror ikke norsk kulturarv går i dass hvis jeg har med meg en posekake til 17. mai altså... De som liker å bake fra bunnen kan jo gjøre det og så kan de andre finne andre løsninger, om det er posekake, kjøpe med en kake fra bakeri eller finne på noe annet. Problem solved!

Anonymkode: 27f67...084

Helt enig. 

Personlig synes jeg Toro eller Møllerens er helt greit, selv om hjemmelaget er bedre. Jeg har full forståelse for at folk tyr til enkle løsninger innimellom, for også jeg sitter i tidsklemma opp til halsen. Og her er det sånn at når vi havner i 17. maikomite så kan vi ikke velge vekk baking. Alle i komiteen må stille med kake. Og det blir avtalt på forhånd hvilken type kake de forskjellige tar med, så variasjon får vi. Det er alltid noen som stiller med de lekreste hjemmelagde kaker, noen stiller med enkle hjemmelagde og noen stiller med posekaker. Og ingen klager. 

Og angående allergi: Når hverken jeg selv, min mann eller våre barn er allergiske, da oppleves det faktisk som en stor terskel og ganske skummelt om man plutselig får beskjed om å stille med allergitilpasset kake. Det føles veldig trygt å vite at Toro langpannesjokoladekake er glutenfri og også kan gjøres melkefri. Og dere som sier stakkars allergikere som må avspises med "vonde kaker": Jeg synes ikke posekaker er vondt, og hvis jeg var allergiker ville jeg heller spise noe jeg visste var trygt enn å risikere å få i meg noe jeg ikke tålte. Fra folk som hadde gjort så godt de kunne, men så var det ikke riktig godt nok.

Skrevet
3 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Medalje er på vei i posten 🏆

Har bare funnet en oppskrift som fungerer .Og har som regel mel, egg, sukker og bakepulver /vaniljesukker i hus. Da blir det alt for tungvint å gå på butikken å kjøpe pose i stedefor hjemmelaget.

Skrevet

Eg er ikkje så kresen, eg både et og likar posekaker. Heimelaga er ofte bedre, men kun om dei er laga av nokon som kan det. 

Takk og lov for posekaker, då kan eg setje vekk "frivillig arbeid" til far min når det blir for travelt i heimen. Sveler får han til, men står vi på liste for kake må det mix til. Til arrangement i helga som var stilte han med 48 stykker brownies frå pose, som vart ete med stor begeistring av barna.

På store arrangement er det ofte stort nok utval til at alle finn noko dei likar, enten det er gelekake, kanelsnurr eller toro langpanne som er favoritten. Sjølv likar eg godt gamle schlägers som charlotte russe, opp-nedkake og sviskekake. Sånne som eg ikkje kjem på å lage sjølv, men blir nostalgisk av synet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...