Sisera Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Det burde spesifiseres at man skal bake. Ikke ta en pose med pulver og røre sammen med vann og kalle en kake. ingen baker vel posekaker til 50-års dager eller bryllup. Hvorfor er det "greit" på skolens 17. mai-arrangement eller i barnehagens avslutning? Er ikke barnas fester like viktige?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Perler for svin... Favoritten til barna her er lyse muffins. Og det er IKKE min favoritt. Baker mye fancy kaker, men de faller ikke i smak. Anonymkode: 5393f...10e
Løyen Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Er vel ett fett hvordan man blander røra, så lenge det ender opp i en kake? Barn har ofte mer sans for Toro sjokoladekake enn Kvefjordkake eller ostekake. Og nei - jeg er ingen storforbruker av posemix. Baker stortsett boller til slike arr.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 16 minutter siden, Sisera skrev: Det burde spesifiseres at man skal bake. Ikke ta en pose med pulver og røre sammen med vann og kalle en kake. ingen baker vel posekaker til 50-års dager eller bryllup. Hvorfor er det "greit" på skolens 17. mai-arrangement eller i barnehagens avslutning? Er ikke barnas fester like viktige? Posemix er gull Og er det som nesten alltid forsvinner først i barnehagen her Anonymkode: e1432...902
amandine Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Posemix er gull Og er det som nesten alltid forsvinner først i barnehagen her Anonymkode: e1432...902 Posemix er ikke godt, i tillegg er det fattig på tradisjon. Billig og kjipt på alle måter.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Haha. Er en mamma som deg i barnehagen. Hun er sååååå lei disse posekakene. Jeg har nå bakt posekake i tre år. Hun skryter uhemmet av mine kaker. SÅNN skal kaker smake. Det hun ikke vet er at det er posekake, jeg har bare kefir i røra pluss litt grovhakket kokesjokolade. Jeg ler godt inni meg hver gang hun skryter av min hjemmebakte kake. EKTE mammaer baker fra bunn med kjærlighet. 😂😂😂 Anonymkode: bc4a2...460
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, amandine skrev: Posemix er ikke godt, i tillegg er det fattig på tradisjon. Billig og kjipt på alle måter. Si det til feinsmecker-barna. Svigermødre skal ikke bake, og barn skal like ostekake. Ikke viktig hva de selv ønsker Anonymkode: 5393f...10e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, amandine skrev: Posemix er ikke godt, i tillegg er det fattig på tradisjon. Billig og kjipt på alle måter. Merkelig at det er det som forsvinner først da Anonymkode: e1432...902
amandine Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Haha. Er en mamma som deg i barnehagen. Hun er sååååå lei disse posekakene. Jeg har nå bakt posekake i tre år. Hun skryter uhemmet av mine kaker. SÅNN skal kaker smake. Det hun ikke vet er at det er posekake, jeg har bare kefir i røra pluss litt grovhakket kokesjokolade. Jeg ler godt inni meg hver gang hun skryter av min hjemmebakte kake. EKTE mammaer baker fra bunn med kjærlighet. 😂😂😂 Anonymkode: bc4a2...460 Har ingenting med "ekte mammaer", men det har - for min del- med kvalitet, tradisjon, smak, mangfold og variasjon å gjøre. Det er nitrist med flate muffins og oljekaker der det før fantes Annas eplekake, Margits ostekake, Bertas langpannesjokoladekake, Olas kringle etc.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, amandine skrev: Har ingenting med "ekte mammaer", men det har - for min del- med kvalitet, tradisjon, smak, mangfold og variasjon å gjøre. Det er nitrist med flate muffins og oljekaker der det før fantes Annas eplekake, Margits ostekake, Bertas langpannesjokoladekake, Olas kringle etc. Er faktisk enig at posekake med olje ikke er godt. Men er lov å bruke den som utgangspunkt synes jeg. Å kategorisk si at slik kakemiks smaker vondt er tøysete. Jeg har ALDRI blitt busta med mine kaker. Kakemiks, hakket sjokolade og bytt ut noe av væsken med kefir. Lag to ringformer, smør med sjokolade (eller bringebærsaus) mellom og legg oppå hverandre. Dekk med ønsket glasur, eller marsipanlokk og lag en skikkelig overraskelse inni noe som ser ut som en marsipankake. Som utgangspunkt er posemiks helt innafor. Anonymkode: bc4a2...460
amandine Skrevet 2. mai 2017 #11 Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er faktisk enig at posekake med olje ikke er godt. Men er lov å bruke den som utgangspunkt synes jeg. Å kategorisk si at slik kakemiks smaker vondt er tøysete. Jeg har ALDRI blitt busta med mine kaker. Kakemiks, hakket sjokolade og bytt ut noe av væsken med kefir. Lag to ringformer, smør med sjokolade (eller bringebærsaus) mellom og legg oppå hverandre. Dekk med ønsket glasur, eller marsipanlokk og lag en skikkelig overraskelse inni noe som ser ut som en marsipankake. Som utgangspunkt er posemiks helt innafor. Anonymkode: bc4a2...460 Helt sikkert greit, det. Men om du ordner så mye med det skjønner jeg ikke hvorfor du ikke lager sukkerbrødbunn selv? Eller sjokoladekake selv? Det jeg synes er så kjipt er når de hersens flate oljemuffinsene står tørre og kjipe med melis på side om side med brownies fra toro. Dryppende av fet olje og med strømlinjeformet smak. Jeg hadde takket svigermor pent for kaken om hun hadde tatt med i dåpen(ref den andre tråden), fordi hun ønsket å delta, bidra og hjelpe, men selv vil jeg ikke lage det eller spise det. En sukkerbrødbunn eller en rullekake, for eksempel, er så hysterisk enkelt og raskt å lage at man sikkert bruker mer tid på posekake. I tillegg vet du hva du spiser, hva du serverer og du holder kultur og glede ved like.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #12 Skrevet 2. mai 2017 Jeg er ganske enig med Hi. Er selv av dem som ikke leverer fra meg posekaker. Men jeg vet ogsp veldig godt at ofte er det travelt. Det er ikke gøy i skoleavslutningssesongen når man skal bake en kale til tirsdag og en annen til torsdag og kanskje levere noe på fotballcup i helga. Innimellom må man tenke praktisk og lettvint. Men jeg skulle ønske folk ikke tydde til lettvint-løsningene hver gang. Anonymkode: aa778...bf2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #13 Skrevet 2. mai 2017 Jeg lurer på hvor mange forskjellige oppskrifter på cookies jeg har prøvd, det er utallige. Men det ungene stadig maser om er disse: http://www.toro.no/vaare-produkter/brownie-cookies/ Det er visst de beste som finnes, jeg har aldri klart å finne en oppskrift de liker bedre Toro er helt greit av og til synes jeg, særlig om de pimpes litt. Har f.eks en svigerinne som har cøliaki, og sist vi hadde bursdag lagde jeg toro lyse muffins med en spiseskje vaniljekrem, eplebåter og kanelsukker i. De slo an hos alle de voksne, også de som ikke har cøliaki. Det som er nitrist er at et kakebort på en dugnad eller 17.mai er fylt med helt like kaker, når det står ørten helt like langpannesjokoladekaker ved siden av hverandre som smaker helt likt. Det er så kjipt. Jeg elsker å bake, så jeg lager alltid fra bunnen, og jeg lager nesten aldri sjokoladekake i langpanne, de er det virkelig nok av på slike tilstelninger. Anonymkode: d8977...30e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #14 Skrevet 2. mai 2017 Jeg baker alltid fra bunn av. Elsker å eksperimentere å prøve nye smaker/kaker. Men skal ærlig innrømme at jeg kjøpte Toro brownies og diverse når de var på 40% på obs for en liten stund tilbake. Er gravid og sliter med bekkenløsning/låsning. Å da var torokake en lifesaver. Men er jo litt "skuffende" når barna elsker pose brownie kanskje bedre enn noen av de hjemmelagde typene :-) hehe men INGENTING slår hjemmelaga for min dem :-) Anonymkode: 653be...d36
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #15 Skrevet 2. mai 2017 Posemiks er omtrent like tidkrevende som å lage fra bunn av og dessuten skal man tilsette alt mulig. Mye merkelig er det i en del av dem også fordi de liksom skal være fri for alt mulig. Det eneste jeg synes smaker tålelig greit av posemikser er toro brownie ellers er de fleste sjokoladekakene grusomme, og spesielt de lyse muffins miksene Anonymkode: 24afa...530
*Miss Marple* Skrevet 2. mai 2017 #16 Skrevet 2. mai 2017 (endret) Kake er kake. Egentlig syns jeg ikke det, altså, men at det skal bli lagt føringer på hva som er godt nok til dugnadsbaking syns jeg ingenting om. Man har forskjellige forutsetninger, og om noen føler at kakemix er det de takler, så er det godt nok! Ingen blir tvunget til å spise kaker de ikke vil ha. Endret 2. mai 2017 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #17 Skrevet 2. mai 2017 Disse posekakene er ofte allergivennlige 👍 Anonymkode: 5587c...d58
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Skrevet 2. mai 2017 La meg se: Å lage kake fra bunnen kommer langt ned på min prioriteringsliste! Det kommer bak støvtørking av gulvlister for å si det sånn 😂 Hilsen alenemor til tre, som ikke "baker" annet enn Toro. Anonymkode: f787f...c06
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Skrevet 2. mai 2017 Jeg har flere kaker som ikke tar mer enn 10 minutter å slenge sammen og ingen av dem er fra en pose. Bruker gjerne kaffekrus som mål istedet for kjøkkenvekt. Som nevnt før, når 6 av 10 kaker på et kakebord er sjokoladekake fra pose er det nitrist. Greit nok å pimpe en kake fra pose, men når man pimper kan man like godt lage fra bunn. Trist at ingen her klarer å smake om det er olje eller ekte smør i en kake. Anonymkode: 8c220...dc5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Skrevet 2. mai 2017 Jeg blir spurt om å lage glutenfri kake til juletrefester ol. Jeg er ingen stor kakebaker så da blir det Toro langpanneposen som jeg tilsetter en spiseskje kakao og et par klyper salt. Glasur lager jeg fra bunnen. Får mange gode tilbakemeldinger. Anonymkode: c9b91...039
Yellow Brick Road Skrevet 2. mai 2017 #21 Skrevet 2. mai 2017 Det er klart ungene like Toro. Det er jo det de kanskje spiser mest av og blir vant med. Det blir som å serverer unger som har vokst opp på Toro tomatsuppe hjemmelaget tomatsuppe i stede for. De fleste liker det ikke, og mange voksne liker det ikke heller. Vi liker ofte best det vi er vant med... Jeg har spist mye Toro-sauser i mitt liv, og da jeg begynte å lage sausen sjøl, måtte jeg venne meg av med Toro-smaken. Nå synes jeg at Toro-smaken er mindre god når jeg en sjelden gang bruker det. Når det er sagt, synes jeg at det er helt greitt å bruke Toro enten det er gryteretter, saus, suppe eller kaker. Noen ganger er det det enkleste, og man skal ikke underdrive det med allergier. Vi har allergier og cøliaki både i familien og vennegjengen og i klassen til en av jentene, og da er det veldig greitt å kjøpe en Toropose. Jeg er enig i at gode hjemmelagede kaker er aller best, men jeg har full forståelse for at ikke alle lager det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #22 Skrevet 2. mai 2017 Grunnen at barna foretrekker Toro fremfor hjemmelagd kake er den samme som de og voksne foretrekker saus/gryteretter/buljong fra pose eller glass. E-stoffer, smaksforsterker, kunstig aroma. Er man vant til vanillin vil ekte vanilje smake for svak. Matlaging og baking tar gjerne litt tid, men mange vil ikke ofre mer tid enn absolutt nødvendig. Anonymkode: 8c220...dc5
Sisera Skrevet 2. mai 2017 Forfatter #23 Skrevet 2. mai 2017 Har jeg det travelt lager jeg mormors krydderkake. Den blander jeg på under 10 min. Alle mål oppgitt i kopper og skjeer. Går altså like raskt som pose og smaker tusen ganger bedre. Ikke inneholder den tilsetningsstoffer heller. Sist det var avslutning var vi 10 stk som skulle lage potetsalat. Jeg var den eneste som hadde med hjemmelaget. Da vi kom frem var den tom. Merkelig at de som kjøper potetsalat helst forsyner seg av den hjemmelagde.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #24 Skrevet 2. mai 2017 Å skyve allergifanen foran seg er unødvendig. Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan være ærlig og si at man ikke gidder å lage skikkelig mat/ kaker. Det er enkelt å allergitilpasse. Men det krever at man tenker og gjør en innsats. Jeg baker lett glutenfritt ( finner en oppskrift uten mel), melkefri ( bruker melkefri produkter), eggefritt etc Anonymkode: 669d3...cd9
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #25 Skrevet 2. mai 2017 1-2-3 Toro langpannekake fordi en på skolen med en masse allergier tåler den dersom den ikke bakes på smør. Blir alltid tom Herrefred, hvor farlig kan det være at folk ønsker løse slike påtvungne oppdrag forskjellig? Anonymkode: d3aed...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå