Gå til innhold

Redusert stilling og fridag som faller på helligdag.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg jobbet redusert så flyttet jeg den dagen til en "ikke-helligdag". Jeg skulle jo jobbe redusert med en viss prosent, så av de dagene den uken hvor det er fridag, så må jo totalen arbeidsdager være grunnlaget for reduseringen. 

Anonymkode: 567d7...dcb

Altså, bevegelige fridager kommer på den dagen man får dem det året. Når man jobber man-fre og feks 1.mai og 17.mai faller på lørdag eller søndag så får man ikke ekstra fridager det året. Faller det på arbeidsdag, så får man fri - med mindre man jobber steder som har vanlig arbeidsdag, feks helse, men da får man helligdagstillegg. 

At bevegelig rød dag faller på en dag du i utgangspunktet er fri er uflaks - men det skjer kanskje ikke neste gang. 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg jobbet redusert så flyttet jeg den dagen til en "ikke-helligdag". Jeg skulle jo jobbe redusert med en viss prosent, så av de dagene den uken hvor det er fridag, så må jo totalen arbeidsdager være grunnlaget for reduseringen. 

Så snikete.

Du jobbet vel da en ekstra dag hvis det var helligdag på jobbdag regner jeg med..

Anonymkode: 9e07f...12e

Annonse

Du mister fridagen. I hvert fall er reglene slik i staten, der jeg jobber. Synes du det er kjipt og kan velge fast fridag, må du se i kalenderen og velge den ukedagen det ikke er røde dager på det året! 

Anonymkode: b1000...2e6

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du fast fridag (ukedag) får du den ikke igjen. Jobber du deltid med fleksitid blir det jo bare 0 den dagen. 

Anonymkode: 3a4e6...ea5

Dagen er "fast", dvs jeg kan ta den når som helst i uken, men det må settes en dag i forhold til lønnsavdelingen.

Anonymkode: d841b...eda

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er jo helt feil. Du må ha hatt en veldig grei arbeidsgiver som godtok det

Anonymkode: ddac4...872

Annonse

Jeg har to forskjellige stillinger som hver er på rundt 25%.

Denne måneden har jeg stadig en fridag i den ene, hvor jeg jobber mandager. på en måte er det fint, men får jo ikke fulgt opp elevene mine. Samme er det det andre steder. Der jobber jeg onsdag, og har fri 17 mai såklart.

Skal du ha faste dager i en deltidsstilling "lønner" det seg å ha mandagen i jobb, da det er flest mandager som er fri.

Jeg jobber ikke torsdag og fredag, når det er himmelsprett og inneklemt fridag, så hadde jeg uansett hatt fri.

sånn er det å jobbe deltid, noen ganger er du heldig, andre ikke.

Anonymkode: f6073...91c

Her var det mange svar, men kun et er riktig. 

Har du F1 dag som faller på en helligdag SKAL du få en F5 dag i samme planperiode . (Som hun over her skrev) 

Har du bare fri den dagen, så får du den ikke igjen  

Anonymkode: 382c9...663

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så snikete.

Du jobbet vel da en ekstra dag hvis det var helligdag på jobbdag regner jeg med..

Anonymkode: 9e07f...12e

Nei, ikke snikete - var sånn det ble gjort på avdelingen ette sjefens instrukser :)

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange svar, men kun et er riktig. 

Har du F1 dag som faller på en helligdag SKAL du få en F5 dag i samme planperiode . (Som hun over her skrev) 

Har du bare fri den dagen, så får du den ikke igjen  

F1 og F5 gjelder jo bare hvis man går i turnus, noe vi ikke vet om hi gjør eller ei. Flere skriver jo at hun ikke kan flytte dagen, så at bare et svar her er riktig, stemmer ikke

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

F1 og F5 gjelder jo bare hvis man går i turnus, noe vi ikke vet om hi gjør eller ei. Flere skriver jo at hun ikke kan flytte dagen, så at bare et svar her er riktig, stemmer ikke

Nei det er sant . Tenkte automatisk at hun gjorde det. Yrkesskade 

Jobber du ikke samme stillingsprosent uansett da? Jeg jobber 60%, så i en vanlig uke jobber jeg 60% av 40 timer som blir 24 timer. Mens i denne uken hvor det er bare 4 arbeidsdager jobber jeg 60% av 32 timer som blir 19,4 ca.

Anonymkode: 838fd...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...