Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Var i Oslo i dag på jobbreise. Jeg gikk gjennom et trangt og ganske sperret område. Er drev med veiarbeid der, så det var satt opp en ganske høy vegg slik at gangveien var sperret mellom bygningen og denne veggen. En due hadde forvillet seg inn der. Møtte en dame med barnevogn. Hun gikk fort og hun, jeg og duen passerte hverandre samtidig. Hun kjørte over duen og og det uten å reagere. Tror ikke en gang hun så at hun skadet den. Jeg måtte fikse alt med å få den til veterinær og avlivet. Jeg betalte heldigvis ikke for det, da veterinæren sa det ikke var en dyr affære å få den avlivet. Hun var veldig snill. Håper damen som påkjørte og derpte duen er her inne, leser dette og får dårlig nok samvittighet til å si unnskyld eller noe! Eller oppsøke veterinæren. Sånt går ikke an. er alle dere byfolk så stresset at dere ikke oppdager at livet kommer og passerer og avsluttes brått som det gjorde for duen? Har dere aldri tid til å stoppe, eller så jeg bare et unntak i dag? Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Ærlig talt: vetrinær? Skadde fugler knerter man lett selv, krever ikke mye organisering det. Du er sær. Anonymkode: 546d7...00c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ærlig talt: vetrinær? Skadde fugler knerter man lett selv, krever ikke mye organisering det. Du er sær. Anonymkode: 546d7...00c Ehh... Hvordan da? Aldri drept et dyr (utenom insekt), og usikker på om jeg kjenner andre som lett tar den oppgaven også. Ikke Hi, men nysgjerrig... Anonymkode: 17416...b67
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Jeg har funnet katter og andre dyr som folk har kjørt på og bare kjørt fra, så ja, jeg tror dessverre det er en del som er så avstumpede at de ikke ser på dyreliv som noe som har verdi. Anonymkode: 52b97...cc0
Blondzilla Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Du dro med en due til veterinær? Og hvis damen ikke så at hun skadet duen, kan du jo ikke klandre henne heller.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh... Hvordan da? Aldri drept et dyr (utenom insekt), og usikker på om jeg kjenner andre som lett tar den oppgaven også. Ikke Hi, men nysgjerrig... Anonymkode: 17416...b67 Brekke nakken til fuglen, garantert det vetrinæren gjorde også. Anonymkode: 546d7...00c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh... Hvordan da? Aldri drept et dyr (utenom insekt), og usikker på om jeg kjenner andre som lett tar den oppgaven også. Ikke Hi, men nysgjerrig... Anonymkode: 17416...b67 Da hadde aldri jeg heller klart, jeg kan ikke tråkke på en veps engang. Anonymkode: 16caf...c02
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har funnet katter og andre dyr som folk har kjørt på og bare kjørt fra, så ja, jeg tror dessverre det er en del som er så avstumpede at de ikke ser på dyreliv som noe som har verdi. Anonymkode: 52b97...cc0 Men hun kjørte over den med barnevognen. Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, Blondzilla skrev: Du dro med en due til veterinær? Og hvis damen ikke så at hun skadet duen, kan du jo ikke klandre henne heller. Hun må ha merker det da hun brukte barnevognen som drapsvåpen. Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Brekke nakken til fuglen, garantert det vetrinæren gjorde også. Anonymkode: 546d7...00c De gjør ikke det. De bruker ett barbiturat som heter pento. Anonymkode: 4174b...3e8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 9 minutter siden, Blondzilla skrev: Du dro med en due til veterinær? Og hvis damen ikke så at hun skadet duen, kan du jo ikke klandre henne heller. Er det så rart at ikke alle klarer å drepe dyr? Skal man da bare la dyret pines til døde? Anonymkode: 17416...b67
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #13 Skrevet 28. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så rart at ikke alle klarer å drepe dyr? Skal man da bare la dyret pines til døde? Anonymkode: 17416...b67 Du har rett. Jeg ville ikke fullføre hennes forsøk på drap. Vi har dyrepoliti nå, så jeg vurderer å ta kontakt med de Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #14 Skrevet 28. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun må ha merker det da hun brukte barnevognen som drapsvåpen. Anonymkode: 51606...39f "Tror ikke en gang hun så at hun skadet den" skriver du i hi. Nå er barnevognen plutselig blitt et drapsvåpen hun må ha merket at hun brukte🙄 Og ja, selvfølgelig er alle byfolk stressede duemordere. Er du så enkel, eller liker du bare å sette folk i bås? Jeg vil nemlig ikke stå sammen med deg i bygdetullingbåsen, om jeg aldri så mye bor langtpokkerivold. Anonymkode: 5d139...90f
Blondzilla Skrevet 28. april 2017 #15 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun må ha merker det da hun brukte barnevognen som drapsvåpen. Anonymkode: 51606...39f Men hi sier jo at "tror ikke en gang hun så at hun skadet den", altså høres det jo ikkenoe ut som om hun var klar over det.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #16 Skrevet 28. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du har rett. Jeg ville ikke fullføre hennes forsøk på drap. Vi har dyrepoliti nå, så jeg vurderer å ta kontakt med de Anonymkode: 51606...39f Husk å melde deg selv også da, for det insektsdrapet du snakka om. Anonymkode: 546d7...00c
Blondzilla Skrevet 28. april 2017 #17 Skrevet 28. april 2017 Akkurat nå, Blondzilla skrev: Men hi sier jo at "tror ikke en gang hun så at hun skadet den", altså høres det jo ikkenoe ut som om hun var klar over det. Ser jo nå at du er hi. Da må ho dettebare være tull
Blondzilla Skrevet 28. april 2017 #18 Skrevet 28. april 2017 Det er halvdøde duer over hele sentrum, så dette kan du gjøre til en heltidsgeskjeft.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #19 Skrevet 28. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: "Tror ikke en gang hun så at hun skadet den" skriver du i hi. Nå er barnevognen plutselig blitt et drapsvåpen hun må ha merket at hun brukte🙄 Og ja, selvfølgelig er alle byfolk stressede duemordere. Er du så enkel, eller liker du bare å sette folk i bås? Jeg vil nemlig ikke stå sammen med deg i bygdetullingbåsen, om jeg aldri så mye bor langtpokkerivold. Anonymkode: 5d139...90f Det er da forskjell på å se og å kjenne dumpen. Jeg kjørte ved et uhell over et ekor en gang, men da med bil. Jeg så det ikke før det var for sent, jeg var så dum og gråter nesten bare ved tanken. Jeg merket en hump da jeg traff det, så at hun ikke så duen er en ting, men å ikke merke det? Må jo ha humpet en del. Og det var ikke sånn at gangveien var i dårlig stand heller. Den var helt fin. Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #20 Skrevet 28. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husk å melde deg selv også da, for det insektsdrapet du snakka om. Anonymkode: 546d7...00c Jeg har da ikke snakket om insektsdrap Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #21 Skrevet 28. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har da ikke snakket om insektsdrap Anonymkode: 51606...39f Ok, da var det en annen skrulle og du er formodentlig uskyldig i å ha drept flyer og mygg. For ikke å snakke om smakt på kjøtt, noe som ville gjort deg medskyldig i at et dyr mista livet. Anonymkode: 546d7...00c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #22 Skrevet 28. april 2017 Hun drepte en due med barnevogn..? Uten å merke det? Ja særlig. Du trenger forresten bare å ha sett 3 duer for å vite at de ikke bare plutselig lar seg bli påkjørt i gangfart! Hint: de kan fly... Er forbausende få duer som dør i trafikken også Anonymkode: 47448...bf9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #23 Skrevet 28. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun drepte en due med barnevogn..? Uten å merke det? Ja særlig. Du trenger forresten bare å ha sett 3 duer for å vite at de ikke bare plutselig lar seg bli påkjørt i gangfart! Hint: de kan fly... Er forbausende få duer som dør i trafikken også Anonymkode: 47448...bf9 Den døde ikke. Men den ble skadet av påkjørselen Anonymkode: 51606...39f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #24 Skrevet 28. april 2017 Ærlig talt - ei due! Snakk om å sløse med veterinærens ressurser. Hadde du gitt det bare bittelitt tid, så hadde det kommet enten en hund eller en svær katt og ordnet saken. Anonymkode: e8183...24d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #25 Skrevet 28. april 2017 4 timer siden, Blondzilla skrev: Du dro med en due til veterinær? Og hvis damen ikke så at hun skadet duen, kan du jo ikke klandre henne heller. Ja, man skal ta dem til veterinær for human avlivning. Har selv gjort det. Dyreklinikkene får avlivning av ville fugler dekket av staten. Anonymkode: 91106...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå