Gå til innhold

Er banken stengt 1 mai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om banken er stengt siden det er 1 mai? og vil pengene ikke komme inn normalt da?

Anonymkode: b7792...fe2

Selvfølgelig er det stengt, det er helligdag. Pengene kommer sannsynligvis ikke inn som normalt nei, men det spørs kanskje hvor du får de fra

Anonymkode: 61ca4...567

Velkommen til landet vårt! 

Her i Norge har vi det slik at vi har hellig/ og høytidsdager, såkalte "røde dager". Helligdager er f.eks jul og påske, og så har vi 1 og 17 mai som er hhvs arbeiderenes dag og nasjonaldagen. Det betyr at de fleste butikker er stengt, offentlige kontor og banker har også stengt. 

Derfor er nok banken din også stengt 1 mai. 

Jeg skjønner at det er mye å sette seg inn i som innvandrer, men du får nok snart oversikten skal du se. 

Anonymkode: 6a14f...1ea

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Velkommen til landet vårt! 

Her i Norge har vi det slik at vi har hellig/ og høytidsdager, såkalte "røde dager". Helligdager er f.eks jul og påske, og så har vi 1 og 17 mai som er hhvs arbeiderenes dag og nasjonaldagen. Det betyr at de fleste butikker er stengt, offentlige kontor og banker har også stengt. 

Derfor er nok banken din også stengt 1 mai. 

Jeg skjønner at det er mye å sette seg inn i som innvandrer, men du får nok snart oversikten skal du se. 

nei, bankene er ikke nødvendig stengt. DNB er åpne på kundeservice som de er 24 timer i døgnet hver dag. Men det er ikke BANKVIRKEDAG. Som igjen betyr at det ikke overføres penger mellom banker. Man kan ikke handle NOK i pengemarkedet og dermed er det ingen oppgjør.

banken er altså ikke nødvendigvis stengt men det er ikke bankvirkedag, altså oppgjør. 

Når du skal være så drittkjerring i svaret ditt så er det ufattelig pinlig å gi feilinformasjon som lyser uvitenhet lang vei.

Anonymkode: e413f...8c5

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei, bankene er ikke nødvendig stengt. DNB er åpne på kundeservice som de er 24 timer i døgnet hver dag. Men det er ikke BANKVIRKEDAG. Som igjen betyr at det ikke overføres penger mellom banker. Man kan ikke handle NOK i pengemarkedet og dermed er det ingen oppgjør.

banken er altså ikke nødvendigvis stengt men det er ikke bankvirkedag, altså oppgjør. 

Når du skal være så drittkjerring i svaret ditt så er det ufattelig pinlig å gi feilinformasjon som lyser uvitenhet lang vei.

Anonymkode: e413f...8c5

Hmmm... Banklokalet er stengt. Man kan ikke føre over penger. Man kan ikke betale regninger. 

I min verden vil jeg da kalle banken stengt. 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm... Banklokalet er stengt. Man kan ikke føre over penger. Man kan ikke betale regninger. 

I min verden og. Men innlegget ditt var bare uspiselig og overhodet ikke morsomt eller med snert i. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å svare som du gjorde

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min verden og. Men innlegget ditt var bare uspiselig og overhodet ikke morsomt eller med snert i. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å svare som du gjorde

Det lever jeg helt godt med. 

Betaler du virkelig regninger i banken, lever du i steinalderen??? Betaler via nettbank vi og det har vi gjort i mange år...

Anonymkode: 4e0b0...8b6

Overføringer f.eks fra NAV kommer på tirsdag. Men, ingen butikker er åpne på mandag, så du får uansett ikke handlet noe. Om du skal betale husleie etc er jeg overbevist om at det går helt greit å betale dette på tirsdag. 

Anonymkode: 94a11...1c3

Annonse

Betaler du virkelig regninger i banken, lever du i steinalderen??? Betaler via nettbank vi og det har vi gjort i mange år...

Du skjønner sikkert hva jeg mener om du prøver. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overføringer f.eks fra NAV kommer på tirsdag. Men, ingen butikker er åpne på mandag, så du får uansett ikke handlet noe. Om du skal betale husleie etc er jeg overbevist om at det går helt greit å betale dette på tirsdag. 

Anonymkode: 94a11...1c3

Husleie skal inn første dag etter helligdag, så det er ikke noe problem

På 26.4.2017 den 20.02, Anonym bruker skrev:

Du skjønner sikkert hva jeg mener om du prøver. 

Ta heller selvkritikk, forklar deg så folk skjønner. Er du som virker kort her ingen andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...