Gå til innhold

Potte eller doring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Potte? Eller doring med stige?

http://www.jollyroom.no/babyutstyr/baderom/toalettseter/thermobaby-kiddy-loo-dosete-med-stige?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=144&gclid=CP7fnq33vtMCFQK2GAodm-YGlQ

Noen med tips eller erfaring? Kan det være mindre skremmende med en litt mindre pott enn å sitte på toalettet de første gangene, eller er det bedre å bare starte på do?

Anonymkode: 0926c...ed3

Fortsetter under...

Skrevet

Vi ga valget, og potte var nok litt mindre skummelt i starten, men han valgte fort doen selv. :) 

Anonymkode: 847f3...c65

Skrevet

Nei har brukt potte først og doring etterhvert. De sluttet med bleie da de fylte 2 år og da var de ennå så små at det var lettere for de å sitte på potte. Gradvis overgang til do med liten ting etterhvert.

Skrevet

Doring uten stige tenker jeg da 😊 Bruk krakken til vasken istedet.

For meg er potte unaturlig, men mange tyr til det. Har aldri hatt potte i hus, men begynner så smått å vurdere det faktisk. Har ei donekter foreløpig. 

Skrevet

Hvor gammelt er barnet, da? Vår eldste begynte med potte da hun var 7 mnd, og gikk naturlig over til do. Yngste ble aldri ferdig med potte, og måtte tvangsavvennes da hun ble 4. 

Anonymkode: 635ff...a11

Annonse

Skrevet

Mine barn gikk for doring med en gang. Det var sånn de ble bleiefri for de eeeelsket å tisse i doen!

Anonymkode: 89512...e99

Skrevet

Jeg har fire barn

Første brukte doring og krakk

Andre var livredd doen, satt stiv som en pinne og holdt seg fast så knokene hvitnet, ikke lett å bæsje da.... Så der ble det potte. Brukte vel potta i to uker før han plutselig synes det var greit å gå på do likevel.

Tredje brukte doring og krakk. Hadde en sånn med stige også, men den var litt vinglete og skummel, bedre med krakken foran do.

Fjerde tisset på do, men klarte ikke slappe godt nok av der til å bæsje. Var litt for anspent hun også. Så da var det frem med potte igjen. Når hun først fikk teken på det og hadde bæsjet på potte hver dag i en uke var hun plutselig klar for do og bæsjet greit der

Så min erfaring er at det er forskjell på ungene, men de to av mine som har trengt potte akkurat i prosessen hvor de sluttet med bleie har ikke trengt den så lenge før de har gått over til do.

Anonymkode: 8d88d...9b5

Skrevet

Vi brukte potte en liten stund før han turte å sitte på do. Doring ville han ikke ha. Han var drøyt to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...