Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #76 Skrevet 1. mai 2017 Hver eneste gang jeg leser tråder hvor hi er i økonomisk knipe får jeg en følelse av at de egentlig er ute etter hjelp (økonomisk støtte) fra dumme og uvitende kvinner her inne...... HI; om det er så ille som du sier; kan du ikke prøve og starte en kronerulling på Facebook?? Anonymkode: 934b6...1ab
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #77 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herlig! Da blir det sommerferie på oss i år likevel. Vi bare dropper å betale husleien, nav ordner jo opp.... Anonymkode: bc0b0...076 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja ikke sant! Det er jo bare å bruke pengene på ting jeg har lyst på regninger og husleie er jo såå kjedelig. Det er jo alltid noen som ordner opp trenger ikke å ta ansvar for mitt eget liv heldigvis....... Anonymkode: ae728...b39 Hjelpes! Om en gjør slikt fordi en er helt hjelpesløs, eller fordi om man ønsker å svindle, noe de ferreste gjør, så er det IKKE noe sus og dus i alle fall. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #78 Skrevet 1. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes! Om en gjør slikt fordi en er helt hjelpesløs, eller fordi om man ønsker å svindle, noe de ferreste gjør, så er det IKKE noe sus og dus i alle fall. Anonymkode: d2253...404 Du forstod vel at det var ironisk! Jeg synes hele den tråden er hårreisende! Og det mest skumle med dette hele er at hi ikke bryr seg om bekymringsmeldingen fra bv. Anonymkode: ae728...b39
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #79 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du forstod vel at det var ironisk! Jeg synes hele den tråden er hårreisende! Og det mest skumle med dette hele er at hi ikke bryr seg om bekymringsmeldingen fra bv. Anonymkode: ae728...b39 hi Hvor har du det fra at jeg ikke bryr meg om bekymringsmelding til bv? Nå er det slik at jeg har rotet det til, veldig, men fortid og dumme valg får jeg ikke gjort noe med. Når jeg nå forsøker å ordne opp, så er selvsagt tak over hode førsteprioritet. Det blir sendt meld til bv, og det kan jeg ikke gjøre noe med, annet enn å prate med de når de kontakter meg. Jeg orker ikke å bekymre meg for en bekymringsmelding som jeg ikke får gjort noe med. Forhåpentligvis har husleie eller ny leilighet ordnet seg til da, og jeg må bare forklare bv hvorfor ting ble som de ble. Det høres ut som jeg er blottet for all selvinnsikt nå, men jeg er en god mor, derfor tar jeg det med fatning det at nav har sendt en rutinemessig bekymringsmelding på meg. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #80 Skrevet 1. mai 2017 Dere som kritiserer HI sånn her, har dere fått med dere HVORFOR hun har kommet i denne situasjonen? Har dere overhode ikke noe forståelse og sympati for at man kan gjøre rare, uvante, farlige, lite smarte ting når man har blitt voldtatt? Hvor mange begynner ikke å ruse seg etter noe slikt? Eller får sosial angsf? Dropper ut av skole eller blir langtidssykemeldt fra jobb? Gi litt støtte til et medmenneske i krise, for fucks sake! All ære til deg som prøver å ta tak i ting og fikse problemene dine HI. Jeg ønsker deg lykke til videre. ❤ Anonymkode: e4a8e...ff6
Mordi Skrevet 1. mai 2017 #81 Skrevet 1. mai 2017 Jeg forstår godt at det ikke skal være en super enkel løsning å gå til nav og få hjelp i din situasjon. Isåfall er det mange flere som hadde giddet å svindle enn det er per idag. Tror nok du får hjelp om du går gjennom hele mølja med fylkesmannen osv. Men det skal ikke være enkelt, slik at folk tenker på det som en måte å utnytte systemet på. Isåfall kunne jo alle ha gjort dette og levd i sus og dus. Det positive er jo at du kommer til å lære av dette HI, og du vil ikke sette deg og barna i en slik situasjon igjen regner jeg med. En annen ting, jeg forstår ikke hvorfor du ikke har anmeldt voldtekten.. Jeg håper du, etter å ha snakket med psykolog, forstår at dette IKKE er din skyld og at du kommer til å la skamfølelsen fare, og anmelder dritten. Det er så trist at de skal få denne makten og det er viktig at man gjør det man kan for å hindre dritten i å gjøre det samme igjen. Iallefall for din egen del håper jeg du gjør det. Klem til deg og lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #82 Skrevet 1. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som kritiserer HI sånn her, har dere fått med dere HVORFOR hun har kommet i denne situasjonen? Har dere overhode ikke noe forståelse og sympati for at man kan gjøre rare, uvante, farlige, lite smarte ting når man har blitt voldtatt? Hvor mange begynner ikke å ruse seg etter noe slikt? Eller får sosial angsf? Dropper ut av skole eller blir langtidssykemeldt fra jobb? Gi litt støtte til et medmenneske i krise, for fucks sake! All ære til deg som prøver å ta tak i ting og fikse problemene dine HI. Jeg ønsker deg lykke til videre. ❤ Anonymkode: e4a8e...ff6 hi Tusen takk...♡ Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #83 Skrevet 2. mai 2017 9 timer siden, Mordi skrev: Jeg forstår godt at det ikke skal være en super enkel løsning å gå til nav og få hjelp i din situasjon. Isåfall er det mange flere som hadde giddet å svindle enn det er per idag. Tror nok du får hjelp om du går gjennom hele mølja med fylkesmannen osv. Men det skal ikke være enkelt, slik at folk tenker på det som en måte å utnytte systemet på. Isåfall kunne jo alle ha gjort dette og levd i sus og dus. Det skal være helt unødvendig å måtte klage til Fylkesmannen. Sosialkontoret skal fatte riktig vedtak, til riktig tid! Det er forresten ikke svindel å søke økonomisk sosialhjelp fordi om man har sløst vekk pengene sine! Det er derimot svindel å søke økonomisk sosialhjelp når man har penger og driver å skjuler det. Tenk på alle rismisbrukerene som søker om penger til mat, etter at de brukt opp pengene på dop eller drikke? Som får NAV garanti for hospitsplass til 800,- natten fordi de alltid mister sine boliger. De svindler ikke, de søker om en lovbestemt rettighet. Det er fremdeles ikke sus og dus fordi om en ikke må krangle seg til. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #84 Skrevet 2. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skal være helt unødvendig å måtte klage til Fylkesmannen. Sosialkontoret skal fatte riktig vedtak, til riktig tid! Det er forresten ikke svindel å søke økonomisk sosialhjelp fordi om man har sløst vekk pengene sine! Det er derimot svindel å søke økonomisk sosialhjelp når man har penger og driver å skjuler det. Tenk på alle rismisbrukerene som søker om penger til mat, etter at de brukt opp pengene på dop eller drikke? Som får NAV garanti for hospitsplass til 800,- natten fordi de alltid mister sine boliger. De svindler ikke, de søker om en lovbestemt rettighet. Det er fremdeles ikke sus og dus fordi om en ikke må krangle seg til. Anonymkode: d2253...404 Fnis. Rismisbrukere! Anonymkode: 11a5e...53a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #85 Skrevet 2. mai 2017 hi Jeg har sagt til nav at jeg ønsker å LÅNE pengene fra de, slik at de får mine skattepenger, og kan trekke meg i stønad. Men pga lovverket og forskjell på stat/kommune, kunne de ikke det...Jeg har enda ikke fått svar på søknaden...:( Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #86 Skrevet 2. mai 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: hi Jeg har sagt til nav at jeg ønsker å LÅNE pengene fra de, slik at de får mine skattepenger, og kan trekke meg i stønad. Men pga lovverket og forskjell på stat/kommune, kunne de ikke det...Jeg har enda ikke fått svar på søknaden...:( Anonymkode: f03dd...606 Økonomisk støtte skal primært gis som stønad, ikke som lån. Har du derimot inntekt over norm, og en skattemelding som sier du har penger til gode, som skal utbetales i neste måned, er det ingenting i lovverket som hindrer at stønad gis som lån. De høres ikke særlig dyktige ut på NAV kontoret ditt 😳Heller skremmende dårlig. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #87 Skrevet 2. mai 2017 Hvis NAV har vurdert at du ikke har krav på stønaden, har det ingenting å si at du har bedt om lån. Først vurderes rett til stønaden og så vurderes stønadsformen(bidrag eller lån). Så her kan man ikke si at de på NAV er skremmende dårlige, virker tvert om som de har god kontroll på lovverket de forvalter. Anonymkode: 3ba84...176
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #88 Skrevet 2. mai 2017 Aller mest overrasket er jeg igrunn over at DIB ikke jar trått til og gitt HI litt penger her og der. Det støttes jo i hode og ræva hver jul..... Anonymkode: 18693...5ce
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #89 Skrevet 2. mai 2017 hi Fikk ikke svar på søknaden idag, og da jeg pratet med henne på fredag så sa saksbehandleren at jeg skulle få det idag. Og det er vel ikke et godt tegn når de behandler en søknad så fort? Og før jeg kom på møtet, så sa hun at jeg måtte slappe av og puste med magen. Men da jeg kom på møtet, så var hun mer "vet ikke om vi kan innvilge", du må søke på ALT av campingplasser og andre leiligheter osv, og forberede deg på at det kan bli avslag. På slutten sa hun at hun håpte at hun ikke hadde virket for streng, og det var også merkelig å si..Kanskje hun prøvde å skremme meg litt, i tilfelle jeg ikke var klar over alvoret i situasjonen, mens hun vet at jeg får det innvilget? Ikke vet jeg..Da hun begynte å prate om voldtekten, begynte tårene mine å strømme på, og jeg syns det var så jævlig ydmykende og flaut, men har satt meg selv her. Hvis jeg klager til Fylkesmann på avslag, tar det ikke flere uker å behandle klagen da? Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #90 Skrevet 3. mai 2017 hi jeg har enda ikke fått svar!! Prøvd å få tak i de hele dag, men endte opp i en telefonkø, og da det hadde rundet over 27 minutter (!!) alle gangene jeg prøvde, ga jeg meg.. Skal på en visning på fredag på ei leilighet, og utleier hørtes positiv ut. Men hvis jeg får innvilget fra nav, så vil jeg heller bo her.. Jeg er så stresset om dagene, og jeg klarer ikke å tenke på noe annet🙁🙁 Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #91 Skrevet 3. mai 2017 På 28.4.2017 den 15.53, Anonym bruker skrev: hi Har vært på møte med NAV nå. Og la meg først få si at jeg er fullt klar over at jeg selv alene har laget denne situasjonen, og jeg har kjeftet meg selv huden full for det. NAV-saksbehandleren sa at jeg måtte forberede meg på avslag, men at hun skulle diskutere det med hun over seg. At jeg måtte forberede meg på å lete etter ny leilighet NÅ, for hvis avslaget kommer så er det rett ut herfra. Ja, jeg har gjort dette selv. Men kan ikke noe for at jeg er helt knust og føler på en maktesløshet som rett og slett er ubeskrivelig...:( NAV var pliktig til å sende bekymringsmeld til BV, og det gjør ingenting. Men får far vite om det?! (Han har ikke samvær pr dd) Oddsen for å få hjelp til husleierestanse fra nav er liten, og jeg skjønner jo, for jeg har jo sløst! Saksbehandleren skulle "se hva hun kunne gjøre". Akkurat nå klarer jeg bare ikke se fremover, selv om jeg må...Sjansen for å få leilighet her jeg bor, er små, uansett str og kvalitet. Det er kamp omboligene, og mange om beinet. Herregud, hva har jeg gjort...:( Anonymkode: f03dd...606 Nav er på ingen måte pliktig å sende bekymringsmelding her, hvis hun tror det så kan ikke saksbehandleren jobben sin (men det er sikkert en del ansatte der som ikke kan så mye om dette, når de ikke alle engang kan regelverket på eget område). I en slik sak gjelder taushetsplikten, ikke opplysningsplikten. Taushetsplikten kan kun fravikes dersom det er grunn til å tro at barnet utsettes for alvorlig omsorgssvikt. Mange har opplevd å måtte flytte brått fordi de har hatt vannlekkasje, fordi utleier ønsker å bruke leiligheten selv eller annet. Du er ikke i en annerledes situasjon enn dem, og du finner noe nytt om du går inn for det :). Anonymkode: b500c...0f6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #92 Skrevet 3. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nav er på ingen måte pliktig å sende bekymringsmelding her, hvis hun tror det så kan ikke saksbehandleren jobben sin (men det er sikkert en del ansatte der som ikke kan så mye om dette, når de ikke alle engang kan regelverket på eget område). I en slik sak gjelder taushetsplikten, ikke opplysningsplikten. Taushetsplikten kan kun fravikes dersom det er grunn til å tro at barnet utsettes for alvorlig omsorgssvikt. Mange har opplevd å måtte flytte brått fordi de har hatt vannlekkasje, fordi utleier ønsker å bruke leiligheten selv eller annet. Du er ikke i en annerledes situasjon enn dem, og du finner noe nytt om du går inn for det :). Anonymkode: b500c...0f6 Og si ja til den nye leiligheten dersom du får den HI! Da sier du bare til NAV at behovet for lån falt bort og at du har funnet ny bolig. Anonymkode: b500c...0f6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #94 Skrevet 5. mai 2017 I begrunnelsen.. Hvilket handlingsalternativer gav de deg? I sin veiledning? Hvordan vektla de forholdsmessigheten i dette? Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #95 Skrevet 5. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: I begrunnelsen.. Hvilket handlingsalternativer gav de deg? I sin veiledning? Hvordan vektla de forholdsmessigheten i dette? Anonymkode: d2253...404 Hi De skrev at jeg hadde hatt midler til å betale, men unnlatt å gjøre det. Og de ba meg lete etter ny leilighet snarest, evt sjekke muligheten for å leie på camping. At jeg måtte ta konsekvensene selv.. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #96 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi De skrev at jeg hadde hatt midler til å betale, men unnlatt å gjøre det. Og de ba meg lete etter ny leilighet snarest, evt sjekke muligheten for å leie på camping. At jeg måtte ta konsekvensene selv.. Anonymkode: f03dd...606 Kom det virkelig som en overraskelse?? Anonymkode: 1205a...e39
Bøllefrø_i_magen Skrevet 5. mai 2017 #97 Skrevet 5. mai 2017 På 2.5.2017 den 14.22, Anonym bruker skrev: Økonomisk støtte skal primært gis som stønad, ikke som lån. Har du derimot inntekt over norm, og en skattemelding som sier du har penger til gode, som skal utbetales i neste måned, er det ingenting i lovverket som hindrer at stønad gis som lån. De høres ikke særlig dyktige ut på NAV kontoret ditt 😳Heller skremmende dårlig. Anonymkode: d2253...404 Kan du vise til dette lovverket du snakker om som sier at nav er pliktig å yte hjelp til "sløsere"? Har vanskelig for å tro at det er så enkelt som du fremlegger det som. At man bare kan la være å betale regningene sine en måned pga en personlig krise eller lignende og deretter stå klar med hånden og få den fylt. Spiller jo forøvrig liten rolle om det gis som et lån eller ei, billig lån er det i såfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå