Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #26 Skrevet 24. april 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Tragisk, er en god grunn til å ikke leie ut til folk med barn da Anonymkode: 78658...fbe Eller at man bør ta 6 mnd leie i depositum slik at man får inn sikrere betalere og har en del mnd å gå på for å få de ut om de ikke betaler uten å tape for mye i inntekt. Anonymkode: 43143...2ba
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #27 Skrevet 24. april 2017 Hi Pratet nettopp med en gjeldsrådgiver i nav. Hun sa at siden jeg mottar stipend/lån fra Lånekassen, måtte jeg forberede meg på at nav kunne komme til å nekte å hjelpe meg, fordi de som regel ikke hjalp studenter. Jeg mottar full OS fra nav også, så jeg har jo nok penger i måneden... Herrwgud jeg er patetisk! Ja, jeg vet selv det! Men hva gjør jeg hvis nav ikke hjelper?:( Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #28 Skrevet 24. april 2017 Hi Dro ned på NAV, og fikk komme inn på kort 10min møte for å ufte problemstillingen. Hun jeg pratet med kommer ikke til å være saksbehandler i saken, men sa at den er 70% for at den blir avslått. Og at dette sletts ikke var en hastesak da jeg med viten og vilje har satt meg i den selv...Jeg er jo enig med henne, men nå er jeg helt knust....:( Kommer til å sende inn søknad, men nå vet jeg at den blir avslått. Hva faen skal jeg gjøre? jeg er en forferdelig mor! Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #29 Skrevet 24. april 2017 Hvor mye betaler du i måneden på husleie? 45.000 er mye!!!!! Håper det er mange måneder. Med Lånekassen og overgangsstønad burde du virkelig skaffe deg et billigere sted å bo og du bør vel begynne å lete nå så du kan ha noe når du blir kastet ut. Håper virkelig ikke utleier er avhengig av leieinntekter for å få betalt lånet sitt. Anonymkode: 9e3de...707
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #30 Skrevet 24. april 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Dro ned på NAV, og fikk komme inn på kort 10min møte for å ufte problemstillingen. Hun jeg pratet med kommer ikke til å være saksbehandler i saken, men sa at den er 70% for at den blir avslått. Og at dette sletts ikke var en hastesak da jeg med viten og vilje har satt meg i den selv...Jeg er jo enig med henne, men nå er jeg helt knust....:( Kommer til å sende inn søknad, men nå vet jeg at den blir avslått. Hva faen skal jeg gjøre? jeg er en forferdelig mor! Anonymkode: f03dd...606 Du må jo flytte til en billigere plass, prøver du å gjøre noe med det? Anonymkode: 78658...fbe
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #31 Skrevet 24. april 2017 NAV plikter å sørge for at du og ditt/dine barn har tak over hodet. Om det da blir lån på husleie restanse, eller stønad på husleiwrestanse, eller ny bolig, der de hjelper med depositum etc. Eventuelt hospits/camping plass hytte. Det kommer an på ditt lokale NAV kontor. NAV plikter å hjelpe! En annen sak er jo at de vil se at du har øst ut penger på tull, uten å sørge for basis behovene til dine barn, husrom og varme. De vil nok spørre seg om årsaken til dette. De vil nok også spørre seg selv om de tenker at det er grunn til å bekymre seg over din omsorgsevne, og vurdere om de tenker det er behov for at barnevernet kikker inn på barnas situasjon. Tenker det er naturlig at de mistenker mani, eller muligens rus. Om du har grei inntekt ville jeg heller prøvd å få til en nedbetalingsavtsle med huseieren. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #32 Skrevet 24. april 2017 Namsmannen kaster ut fordi om set er barn i hjemmet. Det er ikke mer tidkrevende. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #33 Skrevet 24. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye betaler du i måneden på husleie? 45.000 er mye!!!!! Håper det er mange måneder. Med Lånekassen og overgangsstønad burde du virkelig skaffe deg et billigere sted å bo og du bør vel begynne å lete nå så du kan ha noe når du blir kastet ut. Håper virkelig ikke utleier er avhengig av leieinntekter for å få betalt lånet sitt. Anonymkode: 9e3de...707 De aller fleste som leier ut gjøre det på grunn av at de trenger pengene. Jeg syns det er mer synd i de enn i hi som har sløst bort penger med vilje. Anonymkode: 43143...2ba
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #34 Skrevet 24. april 2017 Hi Det viser seg at det er 19 000 jeg mangler for ubetalt husleie, ikke 45.. Jeg har lagt ved et 2 siders "brev" sammen med søknaden der jeg legger meg langflat, og forklarer litt om hva som skjedde i høst siden kontrollen på økonomien spant ut av kontroll. Håper de hjelper meg, og jeg kommer til å lære av dette..Samtidig føler jeg meg råtten som søker om hjelp, når detfinnes mange andre der ute som VIRKELIG trenger det og ikke har gjort dette med vilje.. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #35 Skrevet 24. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Det viser seg at det er 19 000 jeg mangler for ubetalt husleie, ikke 45.. Jeg har lagt ved et 2 siders "brev" sammen med søknaden der jeg legger meg langflat, og forklarer litt om hva som skjedde i høst siden kontrollen på økonomien spant ut av kontroll. Håper de hjelper meg, og jeg kommer til å lære av dette..Samtidig føler jeg meg råtten som søker om hjelp, når detfinnes mange andre der ute som VIRKELIG trenger det og ikke har gjort dette med vilje.. Anonymkode: f03dd...606 Men nå har jeg prøvd å gi deg råd. 19000 er ikke mye kan du ikke vise velvilje å betale inn deler av summen i det minste? Jeg synes ikke det er så lurt å søke nav om hjelp. Og hvordan i huleste greier du å ta feil av 45000 og 19000??? Her er det noen andre ugler i mosen... Anonymkode: ae728...b39
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #36 Skrevet 24. april 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: De aller fleste som leier ut gjøre det på grunn av at de trenger pengene. Jeg syns det er mer synd i de enn i hi som har sløst bort penger med vilje. Anonymkode: 43143...2ba Min erfaring er at av oss som leier ut, særlig kjellerleiligheter, er det de færreste som TRENGER pengene. Synes det er greit, fint og bra med pengene JA! Men trenger? De kjenner jeg ikke til. Kommersielle utleiere TRENGER vel heller ikke pengene, så lenge størstedelen av forretningen tikker rundt. Anonymkode: d2253...404
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #37 Skrevet 24. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men nå har jeg prøvd å gi deg råd. 19000 er ikke mye kan du ikke vise velvilje å betale inn deler av summen i det minste? Jeg synes ikke det er så lurt å søke nav om hjelp. Og hvordan i huleste greier du å ta feil av 45000 og 19000??? Her er det noen andre ugler i mosen... Anonymkode: ae728...b39 Hi Jeg gikk gjennom kontoutskriftene idag, siden nav skulle ha dem. Og der står det at jeg har betalt husleie for en måned som kreditor har sagt at jeg IKKE har. Jeg har bare stolt blindt på at det de har sagt stemmer! (leier ikke privat). I tillegg har jeg regnet ordentlig på det, og så lenge det tar ca 1 mnd til UTEN at jeg blir kastet ut, kan jeg selv gjøre opp så mye at jeg da mangler 19 000.. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #38 Skrevet 24. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi Jeg gikk gjennom kontoutskriftene idag, siden nav skulle ha dem. Og der står det at jeg har betalt husleie for en måned som kreditor har sagt at jeg IKKE har. Jeg har bare stolt blindt på at det de har sagt stemmer! (leier ikke privat). I tillegg har jeg regnet ordentlig på det, og så lenge det tar ca 1 mnd til UTEN at jeg blir kastet ut, kan jeg selv gjøre opp så mye at jeg da mangler 19 000.. Anonymkode: f03dd...606 Men hvorfor bor du en plass med så vanvittig høy husleie? du har jo ikke råd til det Anonymkode: 78658...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #39 Skrevet 25. april 2017 Er det bare jeg som synes en del skurrer her? Jeg får det ikke til å gå opp. Først står det at HI skylder 2 mnd. husleie og at det er 45.000 (ok mulig med noe gebyr så kan jeg skjønne det) Så er det snakk om en mnd. og 19.000? Altså 19.000 ville ikke jeg en gang klare å betale med relativ god årslønn. Har man da OS på ca 16.000 + stipend og lån på f.eks. 10.000 i mnd så er det ikke mye penger igjen å leve for etter husleien er betalt. Jeg tror det beste du kan gjøre HI er å først flytte hjem til mor/far, anmelde voldtekten også få betalt unna det du skylder slik at du kan begynne med rene ark om 2-3 mnd. Anonymkode: 87f50...52a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #40 Skrevet 25. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bare jeg som synes en del skurrer her? Jeg får det ikke til å gå opp. Først står det at HI skylder 2 mnd. husleie og at det er 45.000 (ok mulig med noe gebyr så kan jeg skjønne det) Så er det snakk om en mnd. og 19.000? Altså 19.000 ville ikke jeg en gang klare å betale med relativ god årslønn. Har man da OS på ca 16.000 + stipend og lån på f.eks. 10.000 i mnd så er det ikke mye penger igjen å leve for etter husleien er betalt. Jeg tror det beste du kan gjøre HI er å først flytte hjem til mor/far, anmelde voldtekten også få betalt unna det du skylder slik at du kan begynne med rene ark om 2-3 mnd. Anonymkode: 87f50...52a Det er masse som skurrer, ikke vil hun svare heller Anonymkode: 78658...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #41 Skrevet 25. april 2017 Hi Jeg har jo svart, kreditor har kommet med feil beløp til meg! Heldigvis! Da er totalgjelden altså mindre ... Uansett. HVIS utkastelsen drar ut i en måned til, vil jeg klare å betale ned slik at det bare gjenstår 19000 jeg trenger lån til + saksomkostninger.. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #42 Skrevet 25. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Jeg har jo svart, kreditor har kommet med feil beløp til meg! Heldigvis! Da er totalgjelden altså mindre ... Uansett. HVIS utkastelsen drar ut i en måned til, vil jeg klare å betale ned slik at det bare gjenstår 19000 jeg trenger lån til + saksomkostninger.. Anonymkode: f03dd...606 Du svarer ikke på hvorfor du leier så dyrt, når du tydeligvis ikke råd til det Anonymkode: 78658...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #43 Skrevet 25. april 2017 Og så er jo det spørsmålet om du virkelig ønsker å dra nav inn i dette for 19000. Du risikerer å få en del problemer. Har du ingenting å selge? Har du ingen kreditt banker som hadde gitt deg lån? Kredittkort osv? Og så er jo det med at du mest sannsynlig kommer til å ende med avslag.. hva gjør du da? Anonymkode: ae728...b39
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #44 Skrevet 25. april 2017 Et spørsmål som det skal være enkelt å svare på. Hvor mye betaler du i husleie i måneden? Anonymkode: 9e3de...707
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #45 Skrevet 27. april 2017 Hi har levd i angst siden jeg var på NAV og leverte søknaden..Idag ringte saksbehandleren og ba meg på møte senere i uka, og hun sa med rolig og vennlig stemme "pust med magen....". Er dette postivt tegn? Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #46 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi har levd i angst siden jeg var på NAV og leverte søknaden..Idag ringte saksbehandleren og ba meg på møte senere i uka, og hun sa med rolig og vennlig stemme "pust med magen....". Er dette postivt tegn? Anonymkode: f03dd...606 Du klarer fremdeles ikke å svare på spørsmål? Anonymkode: 78658...fbe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #47 Skrevet 27. april 2017 På 23.04.2017 den 22.32, Anonym bruker skrev: Mistenker at dette er samme person som har en tidligere tråd, men da var storyen at pengene var brukt på advokat.. ? Dere skriver ihvertfall helt likt og har helt lik historie mht husleie og behov for hjelp. Om det er slik du skriver så tviler jeg på at NAV vil hjelpe deg her. Men å bli kastet ut av leiligheten blir du ikke. Det er ikke lov å kaste ut barn fra deres hjem og rett på gata. Start med å betale inn litt og litt til utleier - vis at det er penger i omløp. Lev nøkternt og legg deg selv opp en nedbetalingsplan og budsjett så ordner dette seg skal du se. Lykke til Anonymkode: a1897...663 Jo det er nok det...huseier har samme muligheter og rettigheter om leietaker har barn eller ikke. Anonymkode: 0fb95...85c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #48 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo det er nok det...huseier har samme muligheter og rettigheter om leietaker har barn eller ikke. Anonymkode: 0fb95...85c men bli du kastet ut, har du krav på hjelp fra Nav ifm å finne bolig siden du har barn...men det er altså ikke huseiers ansvar. Anonymkode: 0fb95...85c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #49 Skrevet 27. april 2017 Hi Huseier har sagt at jeg får fortsette å bo her om husleien blir betalt inn snarest. Anonymkode: f03dd...606
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #50 Skrevet 27. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Huseier har sagt at jeg får fortsette å bo her om husleien blir betalt inn snarest. Anonymkode: f03dd...606 Hvor mye betaler du i husleie i måneden? Du har fremdeles ikke svart på dette, selvom flere har spurt. Anonymkode: 7da95...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå