Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Altså bo som en vanlig gjest uten å betale noe? Anonymkode: 4a27f...5d9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Som regel, nei. Anonymkode: 099c6...7ef
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Det er rommet du betaler for. Om dere er en eller to kommer på det samme, men begge må sjekkes inn pga brannsikkerheten. Anonymkode: d8e27...d15
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Det spørs på kriteriene for rommet. På de hotellene jeg har bodd på så har dobbeltrom når man har vært 2 kostet litt mer enn dobbeltrom når man har vært alene. Det heter jo gjerne enkeltrom når du er alene, men de fleste hotell har kun dobbeltsenger. Anonymkode: 6eba1...777
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså bo som en vanlig gjest uten å betale noe? Anonymkode: 4a27f...5d9 Selvfølgelig. Anonymkode: 7b32c...2f1
Leeloo76 Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Bare pass på å book for to personer, dreier seg bare om en hundrings eller to ekstra. Gjør du ikke det kan det lett nekte deg å ta med vedkommende inn (noe en venninne fant ut litt for sent da hun fant seg en kjekkas på byen en kveld 😆).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Det pleier å være mulig å få en ekstra person inn for 200 kroner per narr. For frokost og ekstra håndklær.. Anonymkode: 5d215...10d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, Leeloo76 skrev: Bare pass på å book for to personer, dreier seg bare om en hundrings eller to ekstra. Gjør du ikke det kan det lett nekte deg å ta med vedkommende inn (noe en venninne fant ut litt for sent da hun fant seg en kjekkas på byen en kveld 😆). Da er det snakk om enkeltrom. Dobbeltrom gjelder for to personer, og det er selve rommet man betaler for. Anonymkode: 7b32c...2f1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det snakk om enkeltrom. Dobbeltrom gjelder for to personer, og det er selve rommet man betaler for. Anonymkode: 7b32c...2f1 Ja, snakk om enkeltrom, men enkeltrom er dobbeltrom, du betaler bare for 1. pleier også å være 2 sett med håndklær, sengtøy og lignende. Har bodd ganske mange ganger på hotell både med enkelt- og dobbeltrom. De er helt like, betaler bare mindre når du er 1 enn når man er 2. Nå kan det selvfølgelig være forskjellig fra hotell til hotell, jeg har stortsett bodd på Thon. Anonymkode: 6eba1...777
Leeloo76 Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 Det er mulig det er ulik praksis, jeg leier som regel på Comfort Express, som jo er budsjetthotell. Det jeg ser på nettsidene er at man kan booke enkeltrom for èn person, dobbeltrom for én person (noen liker å ha litt bedre plass), eller dobbeltrom for to personer, og det er litt ulik pris om det er en eller to som bor på dobbeltrommet. Er det f.eks. frokost inkludert koster det jo hotellet mer med to personer. Tilfellet med venninnen min som ble nektet besøk på rommet skjedde på Thon, hun hadde dobbeltrom, men hadde kun booket for en person. Jeg legger alltid inn to, sånn i tilfelle, det har hendt at venner har krasjet på rommet om det har blitt sent på byen. Det er vel egentlig bare å sjekke på nettsidene (start en ny booking) om det er samme pris uansett antall på rommet. En annen sak er sikkerhet; ved. f.eks. brann bør hotellet vite hvor mange gjester de har slik at de får telt opp etter evakuering. Jeg har jobbet som resepsjonist, og vi måtte alltid ta ut gjesteliste på kvelden i tilfelle noe skjedde.
It's all about me Skrevet 21. april 2017 #11 Skrevet 21. april 2017 På Radisson og Park Inn går det iallfall greit. Det er alle rom 2 sengeplasser koster det samme. Men på grunn av sikkerhet må de vite om det er ekstra personer der. Om du så vil stable i høyden og være fire i hver seng er det også greit så lenge det ikke er til sjenanse () for de rundt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #13 Skrevet 21. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, snakk om enkeltrom, men enkeltrom er dobbeltrom, du betaler bare for 1. pleier også å være 2 sett med håndklær, sengtøy og lignende. Har bodd ganske mange ganger på hotell både med enkelt- og dobbeltrom. De er helt like, betaler bare mindre når du er 1 enn når man er 2. Nå kan det selvfølgelig være forskjellig fra hotell til hotell, jeg har stortsett bodd på Thon. Anonymkode: 6eba1...777 Men nå var det i denne saken spørsmål om hvordan det er når man bestiller dobbeltrom. Anonymkode: 7b32c...2f1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #14 Skrevet 21. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det pleier å være mulig å få en ekstra person inn for 200 kroner per narr. For frokost og ekstra håndklær.. Anonymkode: 5d215...10d Hvis man ikke tar med en narr, feks en politimann, koster det noe da? Anonymkode: 3baa0...a42
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #15 Skrevet 21. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man ikke tar med en narr, feks en politimann, koster det noe da? Anonymkode: 3baa0...a42 Anonymkode: 0f0a6...d7f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #16 Skrevet 21. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er rommet du betaler for. Om dere er en eller to kommer på det samme, men begge må sjekkes inn pga brannsikkerheten. Anonymkode: d8e27...d15 Nei, man betaler også for frokost og klesvask. Det er som regel et tillegg hvis flere bor på rommet. Anonymkode: 2e28d...11f
Mamma_til_2 Skrevet 21. april 2017 #17 Skrevet 21. april 2017 (endret) Uavhengig av enkelt eller dobbeltrom så må du oppgi hvor mange som skal sove der om det er voksne eller barn, for det er ofte dyrere for 2 pers enn 1. Drar du noen med hjem fra byen så registrerer du det i resepsjonen når dere kommer inn på hotellet! Navn må de og ha pga brannsikkerhet. Endret 21. april 2017 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #18 Skrevet 21. april 2017 Litt utenfor temaet, men jeg har en elsker som pleier å booke hotellrom i sitt navn. Jeg kommer på besøk på kvelden men sover aldri over. Må jeg registreres i resepsjonen? Anonymkode: 57141...6b2
Mamma_til_2 Skrevet 21. april 2017 #19 Skrevet 21. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Litt utenfor temaet, men jeg har en elsker som pleier å booke hotellrom i sitt navn. Jeg kommer på besøk på kvelden men sover aldri over. Må jeg registreres i resepsjonen? Anonymkode: 57141...6b2 Kommer an på hotellet men alle de jeg har vært på så skal alt besøk registreres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå