Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 I det siste innlegget på bloggen forteller hun at det har blitt åpnet sak hos barnevernet. For et par uker siden skrev hun at eldste barna følte seg oversett bl.a. og nå dette. Burde hun ha fortalt alt det i bloggen? Jeg synes hun utleverer alt for mye. Anonymkode: def41...0d1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Hun møtte jo bare ikke til en tannlegetime med barnet. Det virker som om du skriver innlegget her for å vekke interesse uten å være informativ. Jeg mener du insinuerer at det er en sammenheng mellom et barn som kan være oversett og en barnevernssak når det dreier seg om en tannlegetime. Vel, du klarte å lure meg til et ekstra klikk. Håper resten her ikke går på limpinnen. Anonymkode: ebdb0...fd3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 Tror du virkelig at det kun dreier seg om en tannlegetime? De som leser bloggen har fått med seg det meste som har skjedd tidligere. Anonymkode: def41...0d1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun møtte jo bare ikke til en tannlegetime med barnet. Det virker som om du skriver innlegget her for å vekke interesse uten å være informativ. Jeg mener du insinuerer at det er en sammenheng mellom et barn som kan være oversett og en barnevernssak når det dreier seg om en tannlegetime. Vel, du klarte å lure meg til et ekstra klikk. Håper resten her ikke går på limpinnen. Anonymkode: ebdb0...fd3 Man blir ikke meldt til barnevernet av å ikke ha møtt til én tannlegetime😜 Anonymkode: 02443...1f6
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 Så bra at BV endelig er involvert der. Anonymkode: 86b59...305
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Hun ville o så fall ikke vært den første Unge Mødre bloggeren som mistet barnet. Husket ikke detaljer fra forrige tilfelle, men det var all deling av drama på blogg som gjorde siste utslaget. Anonymkode: 8475e...c67
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du virkelig at det kun dreier seg om en tannlegetime? De som leser bloggen har fått med seg det meste som har skjedd tidligere. Anonymkode: def41...0d1 Jeg tror ingenting. Rundt 500 bekymringsmeldinger i året kommer fra tannhelsetjenesten til barnevernet. Hvorfor er du så opptatt av at paprikaen skal få flere klikk? Hvem er du? Anonymkode: ebdb0...fd3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 Jeg diskuterer et innlegg som er lagt ut på en offentlig blogg, skrevet av en person som lever av at folk leser innleggene. Det har blitt skrevet mye om bekymringsverdige forhold i bloggen tidligere, så at innlegget "Når Norge missbruker systemet sitt" kom i dag var ikke noe sjokk. Anonymkode: def41...0d1
sug lut Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Og vips har du sørget for å eksponere ungene hennes enda mer, under et skinnhellig gribbe-dekke av at du bryr deg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 Totalt søkt å poste noe om dette innlegget uten å nevne tannlegetimen. Angendabasert innlegg. Anonymkode: ebdb0...fd3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Det må være noe mer som ligger bak det. Vi ble meldt til barnevernet og ble innkalt til møte. Vi ble da informert at utifra hva som kom frem i samtalen med dem, så ville de avgjøre hva de ville gjøre videre. Og da kunne det være snakk om hjemmebesøk, samtale med barna osv. Etter samtalen som varte i 4 minutter og en telefon til skolen hvor barnet det var kommet bekymringsmelding på, ble saken henlagt. Vi ble meldt pga mye gråt og utagering hos barnet vårt som da var 7 år, antageligvis av en i gaten som ikke kjenner oss. Hadde de kjent oss hadde de visst at barnet er psykisk utviklingshemmet. Så når vi fortalte til bv at barnet er psykisk utviklingshemmet så sa de at det hadde visste ikke de. Så vi ringte da skolen for at de skulle få diagnosen bekreftet. Kunne også fått en legeerklæring på det, men jeg ville bli ferdig med saken der og da. Anonymkode: 8283e...b4c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 Det er helt sykt at noen sier "endelig ble barnevernet involvert". Altså, virkelig?!! VIRKELIG?!! Dere burde skamme dere! Disse barna har alt de trenger, og litt til. De har det kjempebra!! Barnevernet burde heller konsentrere seg om de barna som virkelig har det ille... Har hun gjort alt rett?! Nei, men det har for pokker ikke vi heller! Det at hun har vært nedstemt, tullet med mannfolk, flyttet osv- det er helt innafor i det store og det hele. Det er selvsagt ikke optimalt for barna. På ingen måte, men kom igjen! Er dere så perfekte? Barnevernet skal ikke involveres bare fordi livet går en imot, og man tar litt feile/ugjennomtenkte valg her i livet. Disse barna har det godt over gjennomsnittet bra! De har foreldre med stabil økonomi, de har tak over hodet, de har alt de trenger av klær, leker, mat, omsorg, aktiviteter +++. Og de har foreldre som går overens! (tenker på de eldste barna) Jeg får lyst til å smekke alle dere som mener barnevernet har noe her å gjøre. Ta en skikkelig titt i speilet! Anonymkode: f2eb8...51c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt sykt at noen sier "endelig ble barnevernet involvert". Altså, virkelig?!! VIRKELIG?!! Dere burde skamme dere! Disse barna har alt de trenger, og litt til. De har det kjempebra!! Barnevernet burde heller konsentrere seg om de barna som virkelig har det ille... Har hun gjort alt rett?! Nei, men det har for pokker ikke vi heller! Det at hun har vært nedstemt, tullet med mannfolk, flyttet osv- det er helt innafor i det store og det hele. Det er selvsagt ikke optimalt for barna. På ingen måte, men kom igjen! Er dere så perfekte? Barnevernet skal ikke involveres bare fordi livet går en imot, og man tar litt feile/ugjennomtenkte valg her i livet. Disse barna har det godt over gjennomsnittet bra! De har foreldre med stabil økonomi, de har tak over hodet, de har alt de trenger av klær, leker, mat, omsorg, aktiviteter +++. Og de har foreldre som går overens! (tenker på de eldste barna) Jeg får lyst til å smekke alle dere som mener barnevernet har noe her å gjøre. Ta en skikkelig titt i speilet! Anonymkode: f2eb8...51c Ja, jeg har faktisk gjort alt rett. Siden du spør. Mens å ta "litt feile [sic]/ugjennomtenkte valg her i livet" er nettopp det som gjør barndom for barn som hennes bekymringsfull og bekymringsmeldingsverdig. Anonymkode: 124e9...723
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 Bare det at hun skriver om det i bloggen ringer en bjelle hos meg. Hun har jo skrevet mye om kaos og opp og nedturer, spredd rykter om eksen, den nye dama hams osv.. Og at en mann med alkoholproblemer og volds-dom (han har skrevet om det) flytter rett inn i huset og blir pappa over natta er vel ikke bra. Det er mange som har reagert her. Anonymkode: ec421...682
Luksusdyret Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har faktisk gjort alt rett. Siden du spør. Mens å ta "litt feile [sic]/ugjennomtenkte valg her i livet" er nettopp det som gjør barndom for barn som hennes bekymringsfull og bekymringsmeldingsverdig. Anonymkode: 124e9...723 Mener du at du selv bare gjør gjennomtenkte riktige valg hver eneste gang? Bare lurer altså, har ikke lest bloggen og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men hvis du mener at man skal meldes til barnevernet hver gang man har gjort et ugjennomtenkt valg, vil 99 % av foreldre i Norge ha en barnevernssak mot seg. Så fint at du tilhører denne 1 % som alltid gjør alt gjennomtenkt og rett.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har faktisk gjort alt rett. Siden du spør. Mens å ta "litt feile [sic]/ugjennomtenkte valg her i livet" er nettopp det som gjør barndom for barn som hennes bekymringsfull og bekymringsmeldingsverdig. Anonymkode: 124e9...723 Dritprat fra A-Å. Ingen er perfekte. Ikke engang du. Anonymkode: f2eb8...51c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 Nå har jeg ikke lest innlegget det siktes til her, men at ett utelatt tannlegebesøk skal føre til at bv kommer inn i bildet høres jo helt sinnsykt ut. Selvsagt ligger det mer bak. Hvorvidt det ligger noe bekymringsfullt bak, og hvorvidt bv føler det blir nødvendig med tiltak av noe slag er jo en annen sak. Jeg ser ikke bort fra at hun har lesere som kan ha kontaktet bv. Det er jo nok av de som mener hun oppfører seg slik hun burde ift barna. Hun deler jo fryktelig mye på bloggen og ellers i SoMe. Minipaprika blir overeksponert til de grader og det reagerer mange på. Jeg forstår ikke behovet for denne ekstreme eksoneringen hun driver på med, og det virker ikke som om hun tenker så godt over hva dette kan bety for barna hennes i fremtiden. Et enkelt google-søk vil jo få opp alt slagg og drama fra deres og foreldrenes liv ned i minste detalj, ikke noe særlig. Anonymkode: c6706...e4d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 Her var det en tannlegetime ikke sønnen min kom til å glemte å ringe å gi beskjed om det. Det er flere månender siden å har enda ikke fått noe bekymringsmelding. Anonymkode: 6685b...b97
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #19 Skrevet 20. april 2017 Lille lille Norge asså. Her skal alt reageres på. Hva med kjendisene og deres barn?! Skal barnevernet hente de barna også da- siden foreldrene er offentlige personer. Chill! Anonymkode: f2eb8...51c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 Det var en tannlegetime som hun ikke møtte opp på. Tannlegen mener de har prøvd å fått kontakt med henne, via hele 8(!!) brev, samt tilf/melding.. Men hun har ikke fått brev, og de hadde feil tlfnr de ringte/sendte mld på. De hadde heller ikke prøvd å kontakte barnefar, enda de har 50/50 deling. Anonymkode: f2eb8...51c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #21 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Lille lille Norge asså. Her skal alt reageres på. Hva med kjendisene og deres barn?! Skal barnevernet hente de barna også da- siden foreldrene er offentlige personer. Chill! Anonymkode: f2eb8...51c Det er faktisk en vesentlig forskjell på å legg ut om alt mellom fire vegger på en offentlig blogg helt på eget initiativ, enn å være barna til en kjendis - disse blir vansligvis så godt beskyttet fra media som mulig... Ikke at jeg mener bv i utgangspunktet har noe å gjøre med Parikaen i så måte, men hun er jo rett og slett naiv hvis hun tror at den voldsomme eksponeringen hun utsetter barna sine for ikke kommer til å påvirke dem i fremtiden. Anonymkode: c6706...e4d
Luksusdyret Skrevet 20. april 2017 #22 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var en tannlegetime som hun ikke møtte opp på. Tannlegen mener de har prøvd å fått kontakt med henne, via hele 8(!!) brev, samt tilf/melding.. Men hun har ikke fått brev, og de hadde feil tlfnr de ringte/sendte mld på. De hadde heller ikke prøvd å kontakte barnefar, enda de har 50/50 deling. Anonymkode: f2eb8...51c Det hjelper ikke å sende meldinger og brev hvis adressaten er feil. Her prøvde Telenor å kjøre utleggsforretning på meg for noen år siden, etter at de plutselig endret adresse i systemet sitt til min gamle adresse og sendte brev dit. Til meg prøvde de å påstå at jeg ikke har varslet adresseendring, og da måtte jeg slå i bordet med kopi av regninger de sendte FØR de endret adressen tilbake til den gamle. Måtte trekke saken samme dagen gitt. Og til deg som ikke tror at tannleger kan melde til BV fordi man ikke har møtt på EN tannlegetime - jo, det kan de. De har lov til det, men mange av tannlegene forstår selvfølgelig at de fleste som ikke møter opp rett og slett har glemt timen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #23 Skrevet 20. april 2017 11 minutter siden, MrsRiddick skrev: Mener du at du selv bare gjør gjennomtenkte riktige valg hver eneste gang? Bare lurer altså, har ikke lest bloggen og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men hvis du mener at man skal meldes til barnevernet hver gang man har gjort et ugjennomtenkt valg, vil 99 % av foreldre i Norge ha en barnevernssak mot seg. Så fint at du tilhører denne 1 % som alltid gjør alt gjennomtenkt og rett. Så vidt man forstår uten å lese bloggen - siden dere er så elskverdige å dele alt derfra fortløpende - har dette kvinnemennesket ikke gjort feil av typen "jeg trodde min sønn ville like å lære piano, men han likte det ikke", men av typen som skriker "jeg jeg jeg jeg jeg", "meg og mitt sexliv presentert for alle", "meg og mann nummer x som flytter inn", "meg og mann etter mann formerer oss", "jeg og mann nr x samt forrige mann samt familien på minst to sider krangler offentlig". Det er jo bare ikke holdbare forhold for barn å vokse opp under - og det blir bare verre av å offentliggjøres fortløpende. Anonymkode: 124e9...723
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #24 Skrevet 20. april 2017 Jeg har opplevd akkurat det samme som villa paprika her. Fikk brev fra barnevernet om at det ene barnet mitt ikke hadde møtt til en tannlegetime og at de "etter gjentatte forsøk" ikke fikk tak i oss foreldre. Vi skjønte ingen ting for hverken jeg eller min samboer hadde fått noe brev eller telefon. I motsetning til villaen ble vi møtt av en hyggelig dame for prat sammen med meg og barnet. Etter en kjapp telefon til tannlegen viste det seg at de hadde feil kontaktinformasjon på oss foreldre, med adresse og mobilnummer som vi aldri har hatt. Saken løst - og ble selvfølgelig henlagt der og da. Minste inngrep prinsipp er noe barnevernet skal følge. Dvs at de må nok ha hatt henne i kikkerten en stund i og med at de velger undersøkelse med hjemmebesøk osv. Hvis ikke så er det veldig på kanten det de nå gjør i og med at saken ble løst. Anonymkode: a1be8...bda
Luksusdyret Skrevet 20. april 2017 #25 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så vidt man forstår uten å lese bloggen - siden dere er så elskverdige å dele alt derfra fortløpende - har dette kvinnemennesket ikke gjort feil av typen "jeg trodde min sønn ville like å lære piano, men han likte det ikke", men av typen som skriker "jeg jeg jeg jeg jeg", "meg og mitt sexliv presentert for alle", "meg og mann nummer x som flytter inn", "meg og mann etter mann formerer oss", "jeg og mann nr x samt forrige mann samt familien på minst to sider krangler offentlig". Det er jo bare ikke holdbare forhold for barn å vokse opp under - og det blir bare verre av å offentliggjøres fortløpende. Anonymkode: 124e9...723 Det er mange som krangler offentlig og kjører rettssaker for eksempel. Det er også mange som får barn med flere enn 1 mann. Det er mange som har blogg, som for eksempel Fotballfruen, Komikerfruen og alle de mindre kjente bloggerne i Norge. Mener du at barnevernet skulle ha fulgt alle som gjør disse feilene? Da hadde de ikke hatt kapasitet til å fange opp virkelig omsorgssvikt og misbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå