Gå til innhold

Kjøpe bukse og genser til rosarussen min? Hva gjør dere??

Anbefalte innlegg

Nå blir barnet mitt rosaruss. Og jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe russebukse og genser. Vil ikke at hun skal bli utenfor om jeg ikke gjør det, men vil ikke skape et press.. 

Hvor vanlig er det å bestille bukse og gens e?? 

Fortsetter under...

Kjøper ingenting.

De får lue av barnehagen også maler de på en t skjorte som de skal ha på seg. Ellers har jenta mi masse rosa klær som hun kan bruke om hun vil. Ser ikke vits med "uniform"

I fjor var det en som hadde bukse og genser, vil heller si det var hun som var utenfor da......

Anonymkode: 01dfa...76a

Annonse

Bare nevner at de fleste som regel kjøper nytt antrekk til 17. Mai uansett. Koster 199,- for rosa snekkerbukse, hatt får de i barnehagen og t-skjorte koster vel 149,- tror jeg, men det er jo ikke nødvendig. 

Er morsomt da, at de feirer at de skal starte på skolen. Hvorfor ikke. De skal jo gå der i 13 år før de får feire igjen :P Og da er sikkert russen borte, sånn som de holder på nå. 

Hør med barnehagen hva som er vanlig.

I vår barnehage får de rosa russelue, og jentene i hvert fall pleier å kle seg i rosa klær for anledningen (men ingen uniform). Og så har de pleid å ha russekort, men de fleste pleier bare å ha hjemmelagde som de skriver ut på rosa ark.

Anonymkode: 0bacc...71c

Annonse

5 timer siden, shewolf skrev:

ok :tommelsmil: 

Skjønner ikke hvorfor det er så ille. Ungene synes det er kjempestas. 

Javisst. Og ungene spiser gjerne snørr og syns det er stas også. Betyr ikke at vi voksne trenger å oppfordre til det. 

Anonymkode: 910ab...b22

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javisst. Og ungene spiser gjerne snørr og syns det er stas også. Betyr ikke at vi voksne trenger å oppfordre til det. 

Anonymkode: 910ab...b22

Hva er galt med å være rosaruss?

Anonymkode: 1d56b...c9f

6 timer siden, shewolf skrev:

Bare nevner at de fleste som regel kjøper nytt antrekk til 17. Mai uansett. Koster 199,- for rosa snekkerbukse, hatt får de i barnehagen og t-skjorte koster vel 149,- tror jeg, men det er jo ikke nødvendig. 

Er morsomt da, at de feirer at de skal starte på skolen. Hvorfor ikke. De skal jo gå der i 13 år før de får feire igjen :P Og da er sikkert russen borte, sånn som de holder på nå. 

De fleste betyr ikke alle - og ganske mange har ikke råd. 

Vi kjøper ikke nytt til 17.mai. Selv om vi har råd. 

Jeg hadde en venninne som hadde ekstremt dårlig råd i tre-fire år. Selv 50 kroner til en bursdagsgave var nok til å velte budsjettet hennes. Ingen kunne se det på dem utenfra, så det var bare de som kjente henne godt som visste om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...