Gå til innhold

Synes du svinestek er godt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange som serverer dette når de skal ha festmiddag. 

Det finnes da ikke godt. En massiv klump med smakløst kjøtt. 

Og jeg har blitt invitert til folk som insisterer på at DERES steik er godt fordi de tilbereder den på en helt spesiell måte. Like smakløs, tørr og full av slintrer. 

Anonymkode: 84c20...14c

Fortsetter under...

Skrevet

Det og ribbe (i hvert fall når den er tilberedt på tradisjonelt norsk vis) er det kjipeste jeg får; kommer aldri til å skjønne hvordan det ble festmat 😄

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Både skinkestek og svineribbe er veldig godt, når det bare er tilberedt riktig. Det er ikke stek hvis det er tørt og smakløst, og kjøtt fullt av slintrer er i alle fall ikke stek. Man må velge et godt kjøttstykke, ikke bruke hvasomhelst.

Skrevet

Røkt svinekam og røkt skinke er skikkelig godt. Vanlig urøkt svinesteik er litt kjedelig. Men med ein god kokk kan kjøttet absolutt bli saftig og mørt.

Skrevet

Om du får tørt smakløst slintrete kjøtt så er det ikke bra tilberedt eller bra kjøtt! 

Svineribbe og skinkestek skal være mørt,  saftig og smake godt! Det skal ta tid og tilberede ikke hurtigsteke på 200g i 2 timer da blir det ikke bra.

Skrevet

Liker det ikke. 

Anonymkode: 08dab...b4e

Annonse

Skrevet

Nam! 😃

Anonymkode: 0936a...d69

Skrevet

God stek er godt, tørr stek er kjedelig. 

Skrevet

Liker det ikke. Spiser lite svin annet enn skinke og bacon, det synes jeg er godt. Får uansett vondt i kroppen av svinekjøtt, så prøver å unngå det.

Anonymkode: 170e6...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...