Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #1 Skrevet 17. april 2017 Datteren min ønsker seg bunad til konfirmasjon, og sier hun vil ha hårbøyle. Googlet meg fram til at dette faktisk selges på nett. Er dette noe nytt? Anonymkode: d6de4...ee1
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Forholdsvis nytt, akkurat som paraplyer og slips med mønster fra bunaden Ikke nytt i år, men ikke veldig gammelt heller Da jeg ble konfirmert for 100 år siden var det mange som hadde hårbånd til bunaden, da sønnen min ble konfirmert i fjor hadde de fleste jenter flettet håret Jeg synes veldig få kler hårbøyle, men om datteren din er en av de som gjør det så hvorfor ikke Anonymkode: a062c...06a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 STORT nei fra meg! Ikke de der industriproduserte nylon-bøylene med liksom-bunadsmønster trykket på! Det er no-go til bunad. Et flettet eller vevd tøybånd er fint. Anonymkode: 6b0eb...ba0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Hæ? Hadde ikke fått med meg at det hårbøyler med bunadsmotiv. Googlet for å se hvordan det ser ut og syns det var mindre pent...Gikk inn i tråden her for å si at om en absolutt vil ha hårbøyle til bunad så syns jeg det er greit med en smal, svart en - og helst bare opp til 12-14-års aldet. Og det mener jeg fortsatt. Anonymkode: ef6f2...925
Himmel og hav Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Ja, det er noe nytt, og nei, det er ikke fint.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 Går litt imot strømmen her jeg da, synes hårbøylene er fine og kunne tenkt meg en selv (jeg har svart sunnmørsbunad). Anonymkode: 780d7...67b
Mamma_til_2 Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Kommer an på hvordan bøyle er, er det plast med på trykket motiv så nei men er den ordentlig med tett farget tøy og rett motiv litt tykk så kan det være fint. Men ville heller hatt en flette med bånd i eller bare ett bånd rundt håret.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 Ganske stiv pris da, 1.500 kroner.... http://www.solvbutikken.no/butikk/dame/harboyle-jelsa-dus-sort/ Anonymkode: a062c...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå