Gå til innhold

Hårbøyle til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min ønsker seg bunad til konfirmasjon, og sier hun vil ha hårbøyle. Googlet meg fram til at dette faktisk selges på nett. Er dette noe nytt?

Anonymkode: d6de4...ee1

Skrevet

Forholdsvis nytt, akkurat som paraplyer og slips med mønster fra bunaden

Ikke nytt i år, men ikke veldig gammelt heller 

Da jeg ble konfirmert for 100 år siden var det mange som hadde hårbånd til bunaden, da sønnen min ble konfirmert i fjor hadde de fleste jenter flettet håret 

Jeg synes veldig få kler hårbøyle, men om datteren din er en av de som gjør det så hvorfor ikke 

Anonymkode: a062c...06a

Skrevet

STORT nei fra meg! 

Ikke de der industriproduserte nylon-bøylene med liksom-bunadsmønster trykket på! Det er no-go til bunad. 

Et flettet eller vevd tøybånd er fint. 

Anonymkode: 6b0eb...ba0

Skrevet

Hæ? Hadde ikke fått med meg at det hårbøyler med bunadsmotiv. Googlet for å se hvordan det ser ut og syns det var mindre pent...Gikk inn i tråden her for å si at om en absolutt vil ha hårbøyle til bunad så syns jeg det er greit med en smal, svart en - og helst bare opp til 12-14-års aldet. Og det mener jeg fortsatt.

Anonymkode: ef6f2...925

Skrevet

Ja, det er noe nytt, og nei, det er ikke fint.

Skrevet

Går litt imot strømmen her jeg da, synes hårbøylene er fine og kunne tenkt meg en selv (jeg har svart sunnmørsbunad).

Anonymkode: 780d7...67b

Skrevet

Kommer an på hvordan bøyle  er, er det plast med på trykket motiv så nei men er den ordentlig med tett farget tøy og rett motiv litt tykk så kan det være fint.

Men ville heller hatt en flette med bånd i eller bare ett bånd rundt håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...