Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jeg er veldig bekymret for den ene undulaten min. Den er mye oppblåst, og vingene er iksom ikke helt krysset på ryggen som den andre undulaten vi har. Synes også den puster fort. Den spiser som normalt. Bør jeg ta den til dyrlegen, er det noe de kan gjøre? Hvor mye vil det evt koste meg? Anonymkode: ab341...db1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Dyrlege. Når fugler "blåser seg opp" er de stort sett syke. Og da henger gjerne vingene litt ned om du skjønner. Har hatt papegøyer av ulik art i over 20 år, men heldigvis uten de helt store sykdommene. Men fugler tåler veldig lite. Trekk kan være nok til å få lungebetennelse. Det kan være mye forskjellig, men stort sett tåler de å spise nærmest hva som helst. Dyrlege er dyrt, men aner ikke hvor mye. Men det må du vel ha sjekket ut før du anskaffet fuglen, man kan jo ikke ha dyr om man ikke kan gi dem det de trenger? Antar et søk på internett kan gi svar på prisliste hos dyrlegen :-) Lykke til. Anonymkode: 8649e...61a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Takk for svar! Har sjekket dyrlegepriser for lenge siden, men husker det ikke nå. Får ringe og bestille time, håper ikke fuglen dør 🙁 Anonymkode: ab341...db1
Tante Hufsa Skrevet 17. april 2017 #4 Skrevet 17. april 2017 Er det mye småfjær i og rundt buret? Våre undulater myter alltid mye på våren. (Og desember) Da har de begge perioder der de sitter i buret og ser oppblåst ut. Om dette er tilfellet med din fugl vet jeg selvsagt ikke, det lan veterinær svare på. Om fuglen spiser normalt ville jeg gitt den noen dager.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 Takk for svar! Ikke mer fjær enn til vanlig, tror jeg. Synes det mest urovekkende at hun henger litt med vingene og puster litt fort 🙁 Men hun spiser og kvitrer som normalt, da. Anonymkode: ab341...db1
Tante Hufsa Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 Så nå at du nevnte rask pust. Hvis hun bruser med fjærene og har rask pust kan hun være varm. De kan vel få feber de også? Har de vært utsatt for trekk? Vært på biltur i påsken, inn og ut av bil, kald hytte, kald bil?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Ja, det har vært litt inn og ut av bil, dessverre. Buret deres står rett under varmepumpen, har tenkt at det var greit siden det bare kommer varm luft ut. Men jeg har flyttet buret nå da. Huff stakkars fuglen! Anonymkode: ab341...db1
Tante Hufsa Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 Varmepumpe blåser også kaldt. Ville dratt til dyrlegen.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #9 Skrevet 17. april 2017 Nei, vi har den bare innstilt på heat ikke termostat, da blåser i hvert fall vår bare varmt. Får ringe dyrlegen i morgen 🙁 Anonymkode: ab341...db1
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #10 Skrevet 17. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, vi har den bare innstilt på heat ikke termostat, da blåser i hvert fall vår bare varmt. Får ringe dyrlegen i morgen 🙁 Anonymkode: ab341...db1 Når undulater er VARME sitter de og gjør seg små, med vingene ut fra kroppen. Når de bruser seg opp er de ofte syke, dersom de er stille. Anonymkode: b54ee...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå