Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Er det noen som kan hjelpe meg med hvor man finner barometer? Altså hvor man kan lese om det er lav- eller høytrykk på forskjellige steder akkurat nå. Det hadde hjulpet meg veldig å se om det er lavtrykket som gjør meg smertepåvirket. Anonymkode: bc709...ce0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Har samme problem. Får fryktelig hodesmerter ved lavtrykk. Har lest om lavtrykk her: https://snl.no/lavtrykk Ser så på kartet på Yr her hva trykket vil bli : http://www.yr.no/verkart/analysekart.html så er jeg litt forberedt. Men - fælt å være prisgitt noe man ikke kan kontrollere. Lavtrykk og menstruasjon på vei er enda verre. Rask endring er også mer smerter for meg. Interessant å se andre som har samme problem.... Anonymkode: 1245c...07c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Jeg forsto ikke helt det kartet.. Er det lavtrykk i Oppland-området nå? Formen er grusom, og det hjelper heller ikke på med mens nå HI Anonymkode: bc709...ce0
Lessismore Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 Ifølge kartet er det ikke noe spesielt lavt trykk over Oppland nå. Trykket varierer mellom (i grove trekk) 950 og 1050 hPa. Standardtrykket er 1013, dvs at det verken er høyt eller lavt trykk. Ut i fra kartet ligger trykket i Oppland nå på mellom 1010 og 1015, så lavtrykket som ligger over sør-Norge nå, er sett i forhold til resten av Skandinavia. Jeg vil tippe at grunnen til at du har smerter nå, er av andre grunner enn trykket.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Ok, takk for svar HI Anonymkode: bc709...ce0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg forsto ikke helt det kartet.. Er det lavtrykk i Oppland-området nå? Formen er grusom, og det hjelper heller ikke på med mens nå HI Anonymkode: bc709...ce0 Du vil jo se det på været. Høytrykk gir klarvær og høy himmel. Anonymkode: f7201...e33
HvittHus Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Mannen min kan brukes som barometer her i huset. Når været slår om, blir smertene mye verre fram til dagen været har blitt klart. De siste 4-5 dagene har vært grusomme her vi bor på østlandet. Hvis du går inn på Yr, kan du finne trykket for de neste 48 timene under fanen time for time og så detaljert. Så kan du skrive litt dagbok over trykk og smertepåvirkning.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 8 minutter siden, HvittHus skrev: Mannen min kan brukes som barometer her i huset. Når været slår om, blir smertene mye verre fram til dagen været har blitt klart. De siste 4-5 dagene har vært grusomme her vi bor på østlandet. Hvis du går inn på Yr, kan du finne trykket for de neste 48 timene under fanen time for time og så detaljert. Så kan du skrive litt dagbok over trykk og smertepåvirkning. Hvis du ønsker å finne ut om det er en sammenheng så bør du skrive smertedagbok en periode uten å sjekke trykket. Etter for eksempel en måned går du tilbake og sjekker trykket. Da kan du sammenlikne variasjonene. Lag for eksempel en smertestillende fra 0 til 10 og før opp dagens "nummer". I slutten av måneden lager du en graf av registreringene og sammenlikner med grafen for trykket. Anonymkode: 29e86...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå