Gå til innhold

Kjøpe ny bolig i USA? Noen som har gjort dette?

Anbefalte innlegg

På 15.4.2017 den 20.19, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal dere tjene penger? For å jobbe må dere ha green card...det er liksom ikke bare noe man får. 

Jeg har bodd i USA i 8 år. Prisnivået her varierer like mye som i Norge. Jeg er gift med en amerikaner, derfor bor jeg her.

Det er DYRT å bo i USA. Virkelig dyrt. Da tenker jeg ikke på ma/hus osv, men helseforsikring, generell forsikring, skole/barnehage, ikke ferie, utgifter til lege/sykehus, lite nettverk som plukker deg opp hvis du står uten jobb etc.

Anonymkode: bb36e...cfd

Sykt kul og støttende dane du er da 🌸 Gratulerer med at bare du i hele verden får green card og jobb i USA 

Anonymkode: f6760...fb2

Fortsetter under...

På 15. april 2017 den 19.55, Anonym bruker skrev:

Det er jeg fult klar over - som skrevet lengre opp er dette ikke noe som er sikkert, det har vært min store drøm å flytte til USA. Vi er godt voksne og vet at det er mye som skal gjennomføres og kontrollerese for det i det heletatt er mulig om vi i det hele tatt kommer inn. Og det var heller ikke spørsmålet mitt   - Bare lurte på hva som var pris-nivået på husene der nede.

Hva jeg og min mann velger å gjøre er vel opp til oss selv :-) Men skrik ut om erfaringer.

Anonymkode: ae2ca...6fd

Eiendomsskatten er morderisk. Så selv om du finner et hus eller en leilighet innen en prisklasse du har råd til, så risikerer du å betale opp mot 1/3 av boligens verdi i eiendomsskatt årlig. Mange finner at det lønner seg å leie.

Anonymkode: 78401...7a4

Gjest Antarctica
På 15. april 2017 den 20.27, Anonym bruker skrev:

Det å få oppholdstillatelse for å jobbe er svært vanskelig. Du skal omtrent kunne bevise at det er kun DU som kan utføre dette arbeidet og at landet er avhengig av din arbeidskraft. Sorry, men du virker lite orientert. Men for all del....drøm i vei.

Anonymkode: bb36e...cfd

Syns jeg nylig så at Donald Trump ønsket seg færre innvandrere fra "shithole countries" og flere fra f eks Norge? Det bør jo love bra. Forutsatt at han vet hvor Norge er!😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...