Gå til innhold

Får dere påskeegg fra jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er galt med det?

Anonymkode: 86ccd...0b8

Var så mange her som sa man ikke får sånt når man jobber i stat/kommune, at det bare var i det private man fikk sånt. Vel, det er det tydeligvis ikke, for nav-dama og kollegaene hennes fikk.... 

Anonymkode: 49bba...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunalt ansatte. 

Absolutt ikke noe påskeegg her.

Eller julegave for den del. 

Anonymkode: 54390...389

Skrevet

Jeg får ikke, jobber i kommunen. Vi får generelt ikke en dritt og må betale for vår egen kaffe også.

Anonymkode: 08b87...ba3

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? 

Nei, absolutt ikke. Hvorfor skulle jeg det? Dette er faktisk tilfelle for mange private selskaper. Hvilken stein er du født under lissom? 

Skal sies at det går veldig bra i min bransje, og det er IKKE oljebransjen for å si det sånn...

Anonymkode: 3a3de...58b

Ikke alle private bedrifter er sånn, hvis noen trodde det. Jeg jobber også privat, i Oslo.

Vi får et lite påskeegg med vanlig smågodt i. 

Til jul får vi en gave til ca. 300 kr.

Ellers drar vi på tur en gang i året, da tar vi buss eller tog en time eller to fra Oslo og har én overnatting på et beskjedent hotell hvor to og to deler rom. På turen er det litt jobbing og litt sosialt.

Så har vi stor fest med kunder og leverandører en gang i året, men da er jo vi på jobb og må mingle. 

Julebord har vi, det er i kantina med cateringmat. Men vi betaler ikke noe for det, da.

Vi har en hytte som vi kan leie for 1000 kr uka, men vi er mange om beinet så den er nesten umulig å få, en uke hvert tredje år kan man regne med å få den.

Anonymkode: b1212...178

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke, jobber i kommunen. Vi får generelt ikke en dritt og må betale for vår egen kaffe også.

Anonymkode: 08b87...ba3

Alle dere som jobber offentlig og svarer litt bittert. Forventer dere at skattepenger skal gå til godis og julegaver? Jeg jobber i staten, og ville ikke satt pris på at offentlige midler gikk til smøring av ansatte. Vi betaler også kaffe og te selv, utenom på møter. Vi har gode rettigheter ved for eksempel sykdom. Min lektorbestefar pleide å si at "Statens brød er lite, men trygt."😊

Anonymkode: 24244...937

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle dere som jobber offentlig og svarer litt bittert. Forventer dere at skattepenger skal gå til godis og julegaver? Jeg jobber i staten, og ville ikke satt pris på at offentlige midler gikk til smøring av ansatte. Vi betaler også kaffe og te selv, utenom på møter. Vi har gode rettigheter ved for eksempel sykdom. Min lektorbestefar pleide å si at "Statens brød er lite, men trygt."😊

Nå er det jo ikke lenger sånn at man er fullstendig sikret å beholde jobben selv om man jobber i det offentlige. 

At offentlig ansatte ikke skal kunne få goder er en rar idé. Hvorfor skal ikke det offentlige  kunne konkurrere i det samme markedet som det private? Med konkurransedyktige lønninger og goder å tilby?

Eller mener du at offentlige arbeidsplasser skal fylles opp med idealister og folk som ikke får seg jobb andre steder? Som tar jobben kun fordi de har en "sikker" arbeidsplass. 

Jeg tror at i det lange løp bør det offentlige ha konkurransedyktige betingelser. Slik at de flinkeste folka også søker seg dit. Da tror jeg at offentlige arbeidsplasser vil bli effektive og utnytte pengene våre på en god måte. 

Anonymkode: 86ccd...0b8

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, eiendomsbransjen midt i Oslo 😊 Så mye gatherings at jeg syns det blir i overkant i forhold til det jeg har overskudd til, Leilighet til disposisjon på GC og lunsjer ute gratis i hytt og gevær. Føler meg priveligert i forhold til å jobbe i stat eller kommune. Pluss lønnen 😊

Og ja vi fikk påskeegg, og nei det var ikke diamanter men godis oppi 😝

Anonymkode: e3001...ab5

Vi vet jo alle hvem som betaler for herligheten: førstegangskjøpere som nå er begynt å ta forbrukslån for å ha mulighet til å få kjøpt seg bolig. Jeg sier ikke at det er deres feil altså, ikke misforstå😊 Men jeg får litt dårlig smak i munnen når en eiendomsmegler ramser opp uendelig med frynsegoder når man tenker på bakgrunnen til det hele.

Skrevet

Nei, det får jeg ikke. Det har jeg aldri fått, og jeg tror faktisk at jeg ville ha syntes det var litt rart hvis jeg hadde fått det. At sjefen min skulle ha gått ut og kjøpt en haug med påskeegg og fylt dem godteri og delt ut til sine voksne ansatte.

Og den som tror at jeg er bitter: Nei, jeg er ikke det. Jeg kan kjøpe meg godteri selv. Men jeg tenker litt slik som Dawinia. Det høres rett og slett ikke helt bra ut det enkelte her beskriver. 

Skrevet

Dei som er på jobb får godteri i eit gigantisk påskeegg, som stadig treng påfyll. 😋

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bittert for min del. Jeg er glad for jobben min. Men personlig tror jeg middelvei er best. Å gjøre litt stas på de ansatte kan faktisk være fornuftig i blant. Å komme med dyre julegaver osv er i mine øyne unødvendig. Det dreier seg om å gjøre det lille ekstra og få folk til å føle seg verdsatt.  I stedet for en "du har bare å være taknemmelig"-holdning. De goder og den sikkerhet som en gang var eksisterer ikke lengre. Større og større innskrenkninger, færre folk til å klare flere oppgaver, en holdning i samfunnet om at "kommunalt ansatte sitter bare på ræva og drikker kaffe" osv, mistillit fra øverste sjefer med innrapporteringshysteri osv til følge. Slikt kan  jeg bli bitter for for det ødelegger både for de ansatte og for jobben de er satt til å gjøre. At man ikke får påskeegg og julegaver er en biting. 

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bittert for min del. Jeg er glad for jobben min. Men personlig tror jeg middelvei er best. Å gjøre litt stas på de ansatte kan faktisk være fornuftig i blant. Å komme med dyre julegaver osv er i mine øyne unødvendig. Det dreier seg om å gjøre det lille ekstra og få folk til å føle seg verdsatt.  I stedet for en "du har bare å være taknemmelig"-holdning. De goder og den sikkerhet som en gang var eksisterer ikke lengre. Større og større innskrenkninger, færre folk til å klare flere oppgaver, en holdning i samfunnet om at "kommunalt ansatte sitter bare på ræva og drikker kaffe" osv, mistillit fra øverste sjefer med innrapporteringshysteri osv til følge. Slikt kan  jeg bli bitter for for det ødelegger både for de ansatte og for jobben de er satt til å gjøre. At man ikke får påskeegg og julegaver er en biting. 

Dette kan jeg være enig i. Jobber selv som forsker (nesten umulig å få fast stilling), og ser hvordan vi mister gode vitenskapsfolk, mens halvdårlig administrativt personell sitter uansett. Synes uansett det finnes bedre måter å sette pris på ansatte på enn godteri. Vi har for eksempel mulighet til trening i arbeidstiden. I det lange løp bra for både oss og arbeidsgiver. Vi nyter godt av å være ansatt i en IA-bedrift, noe som viser tillit. Vi har 14 dagers betalt pappaperm ved fødsel, betalt fri for tilvenning i bhg etc. Jeg vil heller få tilbakemelding på jobben jeg gjør via faglig anerkjennelse enn marsipanegg. 

Skrevet

Jeg fikk ingenting, men jeg ga påskeegg til de jeg har lederansvar for. Betalt med mine egne penger, jobber i staten og har ikke budsjett til særlig med materialistiske bevis på at jeg setter pris på jobben de gjør. 

Skrevet
4 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Vi vet jo alle hvem som betaler for herligheten: førstegangskjøpere som nå er begynt å ta forbrukslån for å ha mulighet til å få kjøpt seg bolig. Jeg sier ikke at det er deres feil altså, ikke misforstå😊 Men jeg får litt dårlig smak i munnen når en eiendomsmegler ramser opp uendelig med frynsegoder når man tenker på bakgrunnen til det hele.

Sa ikke at det var eiendomsmegling jeg driver med. Vi driver med eiendomsutvikling. Dvs lager nye boliger slik at det er noe å kjøpe for de "stakkars" førstegangskjøperne. Ofte også langt billigere, da det er fastpris på boligene og ikke høyeste bud som gjelder. Får heller ingen provisjon.

Anonymkode: e3001...ab5

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi får påskeegg på kontoret ja. Et på hver pult noen dager før påske, og et stort, felles på spiserommet.

Og så får vi en stor, felles påskefrokost et par dager før skoleferien starter. 

Vi får også en symbolsk julegave (type kaffe, sjokolade og marsipan), og noen hyggelige sosiale happeninger med servering av mat og drikke (også alkohol) i løpet av året. 

Men det beste "frynsegodet" er en time fri med betalt hver uke, til trening.

Jeg er ansatt i kommunen, og synes det er rart når folk sier de må arrangere og betale egne julebord, og aldri får noe av jobben. Tydeligvis forskjell på kommunene rundt i landet...

Anonymkode: 82c45...b35

Sjefen din betaler kanskje noe av det av egen lomme? Det er vanligere enn man skulle tro i det kommunale

Anonymkode: f84bd...826

Skrevet

Ikke hvert vårt egg, men fikk masse påskegodt på pauserommet. 

Anonymkode: 83510...3f6

Skrevet

Ja fikk et kjempestort egg stappet med godis😅 Men fri onsdag før påske smakte aller best👍

Skrevet

ikke påskeegg,men en pose full av digg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...