Gå til innhold

Får dere påskeegg fra jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forventer dere og hva pleier dere å få i egget?

Anonymkode: f81b3...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, får ikke påskeegg. Får fri med lønn hele stille uke. Så påskeegg gteier jeg meg veldig fint uten 😊

Anonymkode: 13f5f...57a

Skrevet

Påskeegg fra jobben??! hehe Nei, jobber i staten jeg... ;) Vi handler inn påskegodt til de som er på vakt, men det er fra felleskassen.

Anonymkode: e304e...cc2

Skrevet

Ja. Jobber i staten. 

Anonymkode: 86ccd...0b8

Skrevet

Hehe nei, jobber i staten jeg også. Får ingen verdens ting, ikke julegave, julebord må vi betale selv osv. Og det er selvsagt helt greit, det er jo "folkets" penger

Skrevet

Nei. Jobber i staten, og synes det ville vært svært upassende. Måte på hva skattepengene skal hå til. 

Anonymkode: 24244...937

Skrevet

Hvert eneste år. 

Får også julegaver. Og blomster på døra i ny og ne. Får stadig vekk utenlandsreiser eller innenlandsreiser. Disse turene sparer de ikke på krona for å si det sånn. Vi chartrer gjerne eget fly og bor alltid på de beste hotellene. Flotte middager og morsomme fester. 

Har også vel gjennomførte julebord og flere sosiale samlinger i løpet av året. 

Så sånn sett er det en fordel å jobbe privat. Moren min jobber på sykehjem, og der for de ingenting for å si det sånn. 

Mannnen jobber også privat, og vi nyter godt av hans fordeler også. Gratis parkering i garasje midt i Oslo sentrum og tilgang på hytte på fjellet vi får låne flere ganger i året. 

Anonymkode: 3a3de...58b

Skrevet

Påskeegg fra jobben? Narr meg ikke til å le. Jeg er ansatt i det offentlige og det skal spares. Vi fikk noen tilfeldige «God påske» da vi gikk fra jobben på fredag. 

Anonymkode: fd015...b65

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvert eneste år. 

Får også julegaver. Og blomster på døra i ny og ne. Får stadig vekk utenlandsreiser eller innenlandsreiser. Disse turene sparer de ikke på krona for å si det sånn. Vi chartrer gjerne eget fly og bor alltid på de beste hotellene. Flotte middager og morsomme fester. 

Så sånn sett er det en fordel å jobbe privat. Moren min jobber på sykehjem, og der for de ingenting for å si det sånn. 

Mannnen jobber også privat, og vi nyter godt av hans fordeler også. Gratis parkering i garasje midt i Oslo sentrum og tilgang på hytte på fjellet vi får låne flere ganger i året. 

Hahaha... 

Skrevet

Hahaha... 

Hva da haha?

Skrevet

Nei, men mannen får det i tillegg til fri mandag-onsdag før påske.

Anonymkode: 72cac...4ad

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvert eneste år. 

Hva er det i påskeeggene? Gullklokke og diamantsmykke?

Anonymkode: 25822...49e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva da haha?

Du juger vel såpass at du snart tror på det selv.

Skrevet

Du juger vel såpass at du snart tror på det selv.

Hæ? 

Nei, absolutt ikke. Hvorfor skulle jeg det? Dette er faktisk tilfelle for mange private selskaper. Hvilken stein er du født under lissom? 

Skal sies at det går veldig bra i min bransje, og det er IKKE oljebransjen for å si det sånn...

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det i påskeeggene? Gullklokke og diamantsmykke?

Anonymkode: 25822...49e

Hehe. Nei, men skulle ønske det! 😍 

Der er det nok "bare" godteri. Som oftest "eksklusiv" marsipan som smaker dritt (liker ikke marsipan). 

Skrevet

Vi får påskeegg på kontoret ja. Et på hver pult noen dager før påske, og et stort, felles på spiserommet.

Og så får vi en stor, felles påskefrokost et par dager før skoleferien starter. 

Vi får også en symbolsk julegave (type kaffe, sjokolade og marsipan), og noen hyggelige sosiale happeninger med servering av mat og drikke (også alkohol) i løpet av året. 

Men det beste "frynsegodet" er en time fri med betalt hver uke, til trening.

Jeg er ansatt i kommunen, og synes det er rart når folk sier de må arrangere og betale egne julebord, og aldri får noe av jobben. Tydeligvis forskjell på kommunene rundt i landet...

Anonymkode: 82c45...b35

Skrevet

Nei, det har jeg aldri fått...

Nå sist jul fikk jeg ikke julegave heller. Tipper de andre på jobben fikk, men siden jeg hadde vært sykmeldt noen uker, noe sjefen er/var sur for, så ble jeg vel "glemt".

Anonymkode: 20aa5...c49

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? 

Nei, absolutt ikke. Hvorfor skulle jeg det? Dette er faktisk tilfelle for mange private selskaper. Hvilken stein er du født under lissom? 

Skal sies at det går veldig bra i min bransje, og det er IKKE oljebransjen for å si det sånn...

Samme her, eiendomsbransjen midt i Oslo 😊 Så mye gatherings at jeg syns det blir i overkant i forhold til det jeg har overskudd til, Leilighet til disposisjon på GC og lunsjer ute gratis i hytt og gevær. Føler meg priveligert i forhold til å jobbe i stat eller kommune. Pluss lønnen 😊

Og ja vi fikk påskeegg, og nei det var ikke diamanter men godis oppi 😝

Anonymkode: e3001...ab5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, eiendomsbransjen midt i Oslo 😊 Så mye gatherings at jeg syns det blir i overkant i forhold til det jeg har overskudd til, Leilighet til disposisjon på GC og lunsjer ute gratis i hytt og gevær. Føler meg priveligert i forhold til å jobbe i stat eller kommune. Pluss lønnen 😊

Og ja vi fikk påskeegg, og nei det var ikke diamanter men godis oppi 😝

Godt å høre jeg ikke er alene. 😊✌🏼 Jeg synes også jeg er veldig heldig. Men vet å sette pris på det også, og tar det absolutt ikke som en selvfølge. 

Og ja, kan bli i overkant mye, og jeg har faktisk ikke kapasitet til å bli med på alt. 🙈

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre jeg ikke er alene. 😊✌🏼 Jeg synes også jeg er veldig heldig. Men vet å sette pris på det også, og tar det absolutt ikke som en selvfølge. 

Og ja, kan bli i overkant mye, og jeg har faktisk ikke kapasitet til å bli med på alt. 🙈

Ja tar ikke dette for gitt altså! Virkelig takknemlig for det jeg har 😊

Men rart at folk tror man tuller om det, trodde folk visste at privat sektor var litt mer lønnsom og spandabel enn offentlig. 

Skrevet

Nei, vi får egen påsketurnus med færre sengeplasser og lavere bemanning selv om det tidvis er vel så travelt i påsken som ellers - dvs ofte flere pasienter, og ikke økt bemanning :P

Får kaffe, og påskegodtet kjøper vi inn selv. 

Anonymkode: eaa36...4da

Skrevet

Nei. Men jeg har de beste kollegene så hver lunsj er et mentalt påskeegg eller forundringspakke uansett.

Skrevet

Møtte naboen på onsdag, hun hadde fått påskeegg med snop på jobb den dagen, og hun jobber hos nav.... 

Anonymkode: 49bba...b9d

Skrevet

Fikk fra fagforeningen der jeg jobbet tidligere, stort med masse godteri. Ungene er skuffet over at jeg har byttet jobb :P 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møtte naboen på onsdag, hun hadde fått påskeegg med snop på jobb den dagen, og hun jobber hos nav.... 

Anonymkode: 49bba...b9d

Og hva er galt med det?

Anonymkode: 86ccd...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...