Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Jeg har jo lest litt, men ikke funnet direkte svar på det jeg lurer på. Så, hva er deres erfaring? Vil gjerne høre mest av de negative sidene (greit og vite før vi skaffer oss) Hvordan er de med små barn rundt seg? (Er en ungpapegøye vi tenker oss så den får vokst opp sammen med omgivelsene) Anonymkode: 080fa...971
skjotta Skrevet 13. april 2017 #2 Skrevet 13. april 2017 Papegøye kan være så mangt... snakker vi undulat, grå jaco eller ara? Det verste med papegøyer er bæsj, spesielt om den skal få fly fritt rundt (alt annet synes jeg er dyreplageri)
MammantilNurket Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Ikke noe annet enn at de er overraskende store på nært hold. Jeg fikk ved en anledning hilse på en diger papegøye og mate den med en nøtt. Var LIVREDD!!!! Gigantisk fugl med monsterklør og et nebb, som i følge eier, lett kunne bite av en finger ... 😱😱😱
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 4 minutter siden, skjotta skrev: Papegøye kan være så mangt... snakker vi undulat, grå jaco eller ara? Det verste med papegøyer er bæsj, spesielt om den skal få fly fritt rundt (alt annet synes jeg er dyreplageri) Og fjær og støv. Mengdene er helt hinsides! Man kan heller ikke åpne vinduer/dører for å lufte uten at man er sikker på at fuglen er i bur og det er forsvarlig lukket. Og snakker vi en større papegøye har dere kjæledyr i mange, mange år. Fler enn med hund. Ikke alle fugler er fan av barn som stadig er borte til buret heller. Får de sjansen og biter kan de bite ordentlig hardt. En ara slipper gjerne ikke før smaken av blod. Anonymkode: da55c...c9a
skjotta Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og fjær og støv. Mengdene er helt hinsides! Man kan heller ikke åpne vinduer/dører for å lufte uten at man er sikker på at fuglen er i bur og det er forsvarlig lukket. Og snakker vi en større papegøye har dere kjæledyr i mange, mange år. Fler enn med hund. Ikke alle fugler er fan av barn som stadig er borte til buret heller. Får de sjansen og biter kan de bite ordentlig hardt. En ara slipper gjerne ikke før smaken av blod. Anonymkode: da55c...c9a Og jeg glemte matrestene. Frøskall over alt 🤣🤣🤣 og lyden. De plystrer og prater, synger og gnåler i tid og utide... Det blir aldri papegøye på meg igjen kjenner jeg 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 16 minutter siden, skjotta skrev: Papegøye kan være så mangt... snakker vi undulat, grå jaco eller ara? Det verste med papegøyer er bæsj, spesielt om den skal få fly fritt rundt (alt annet synes jeg er dyreplageri) En undulat er vel ingen papegøye Anonymkode: b0f72...31c
skjotta Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En undulat er vel ingen papegøye Anonymkode: b0f72...31c Jo. En undulat er en flathalepapegøye.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 En venn av meg fikk seg nylig en papegøye-unge. De hadde den vel et års tid før den angreip ungen deres. Beit ham rett under øyet så han begynte å blø. Papegøyer er mer enmannsdyr Anonymkode: 955f7...58b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: En venn av meg fikk seg nylig en papegøye-unge. De hadde den vel et års tid før den angreip ungen deres. Beit ham rett under øyet så han begynte å blø. Papegøyer er mer enmannsdyr Anonymkode: 955f7...58b De har små fuglehjerner. Du kan ikke forvente annet. De kan meget godt bite eieren også, så det det har ikke noe å gjøre med å være "enmannsdyr." HI: vi hadde en gulnakkeamazon. Elsket den, og hadde mye moro med den fuglen. Vi vingestekket henne så hun ikke skulle stikke av. Men NB, jeg bodde den gang i et klima som var mye varmere enn her. Hun var ute i hagen hele dagen og sov kun i buret om natta. Anonymkode: 4b89f...f8e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #10 Skrevet 13. april 2017 Har hatt 2 nymfeparakitter tidligere, så fjær/støv vet jeg alt om, hehe 😂 HI Anonymkode: 080fa...971
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #11 Skrevet 13. april 2017 Vi har hatt en stor kakadue. Mener det var den største av kakaduene. Molukk. Diger i allefall. Den støvet veldig, trenger mye stimuli, bråket fælt, måtte ha digert bur som måtte stå på eget rom. Den var veldig smart, så den kom seg stadig ut av buret og ødela ting når vi ikke var hjemme. Måtte sette hengelås på til slutt. Morsomme dyr, men de lager mye søl, bråker, trenger mye stimuli og trenger mye plass. Anonymkode: 4ef31...f97
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #12 Skrevet 13. april 2017 Store papegøyer er for spesielt interesserte. De knytter seg gjerne til en person og kan være veldig sjalu overfor både resten av familien og besøkende. Det er svært krevende med papegøyer, og de lever jo i maange år. Jeg synes ingen bør skaffe seg papegøyer som kjæledyr om ikke man har bolig som tilsier at man kan tilrettelegge spesielt for fugl. Og med det mener jeg at f.eks et utbygging er ment for fuglen. De griser, bråker og ødelegger ting ved å bite på det. Nå høres jeg negativ ut her, men saken er at jeg er veldig fascinert av fugler/papegøyer, og har hatt flere og mange typer selv. Fantastiske dyr, men svært krevende. Anonymkode: 9a783...d90
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 Takk for svar Alt ligger til rette for en papegøye her, eneste jeg er redd for er biting med tanke på barna. Så jeg tror vi dropper det da om de er så uforutsigbare Anonymkode: 080fa...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå