Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Jeg er den som forsøker å selge, men ikke får til helt. Har startet en tråd om det her inne. Så var det noen som ville ha et merketøy jeg selger, men ingen vil ha "kjedebutikk-tøyet", og jeg tenkte.. Jeg kjøper en topp på HM til 149 kr, og må gi den til UFF etterpå - VS - Jeg kjøper en topp til 300 kroner, og får solgt den for 150 kroner, så lønner det seg jo å kjøpe merkeklær. Det vil i hvert fall folk ha, kan det virke som. Dessuten kan jeg bruke tøyet til 2 barn før jeg selger videre, og tjener penger på det. Litt som en sparegris man henter ut noen småmynter av nå og da. Har ikke fått napp på kjedebutikk-tøy (noen gang ), og f.eks på Lindex koster jo klær litt da. Har jo kjøpt dresser (bomull) osv til 300 kr derfra, og må selge dem for 20 kroner videre. Mens av merketøy har jeg kjøpt et plagg for 350 kroner og får solgt det for 100 kr. Anonymkode: 8594f...cd6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #2 Skrevet 13. april 2017 Lettere å selge merkeklær. Men får du ikke solgt klær billig tar du antakelig for dårlige bilder. Jeg kjøper gjerne pakker med klær, men vil SE plaggene. Folk som tar ett bilde av brettede klær er no-no for meg. Eller folk som selger 50+ plagg i en annonse med pris på hvert plagg. Gidder ikke å bla meg igjennom dusinvis med klær. Min ideal annonse er pakke hvor det er 1 bilde av buksene, 1 av gensere etc Anonymkode: e5ef9...3af
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Ja, det er jo bedre kvalitet. Vi kjøper kun merkeklær til barna,klærne går i arv, og vi selger det til slutt. Får fint 200 kr for en skjorte som er brukt av to barn. Anonymkode: 35a9d...b66
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den som forsøker å selge, men ikke får til helt. Har startet en tråd om det her inne. Så var det noen som ville ha et merketøy jeg selger, men ingen vil ha "kjedebutikk-tøyet", og jeg tenkte.. Jeg kjøper en topp på HM til 149 kr, og må gi den til UFF etterpå - VS - Jeg kjøper en topp til 300 kroner, og får solgt den for 150 kroner, så lønner det seg jo å kjøpe merkeklær. Det vil i hvert fall folk ha, kan det virke som. Dessuten kan jeg bruke tøyet til 2 barn før jeg selger videre, og tjener penger på det. Litt som en sparegris man henter ut noen småmynter av nå og da. Har ikke fått napp på kjedebutikk-tøy (noen gang ), og f.eks på Lindex koster jo klær litt da. Har jo kjøpt dresser (bomull) osv til 300 kr derfra, og må selge dem for 20 kroner videre. Mens av merketøy har jeg kjøpt et plagg for 350 kroner og får solgt det for 100 kr. Anonymkode: 8594f...cd6 Hei! Hvor gamle er barna dine? Jeg selger en del merke klær til gutten min på 2 år. Legger ut på en lukket gruppe på facebook. Der er det budrunde på klær. Jeg får inn bud iløpet av 2 minutter. Fordi merkene/klærne er så populære. F.eks: - kjøpte Mini A Ture vinterjakke på salg til 800,- solgte den for 600,- - Memini genser til 499,- solgte for 300,- - Kivat lue til 499,- solgte for 350,- - Hust and Claire ull undertøy 480,- pr sett(salg), solgte for 280,- Jeg er fornøyd og kjøper er fornøyd ;-) Anonymkode: 1d0b5...924
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Hvorfor donerer du ikke klærne til veldedige formål? Du virker sykt opptatt av å tjene noen skarve kroner! Er det ikke bedre å gi det bort gratis til folk i nød? Jeg lover deg at det føles mye bedre! Anonymkode: 1457d...938
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor donerer du ikke klærne til veldedige formål? Du virker sykt opptatt av å tjene noen skarve kroner! Er det ikke bedre å gi det bort gratis til folk i nød? Jeg lover deg at det føles mye bedre! Anonymkode: 1457d...938 Nå kan det faktisk være fordi hi trenger pengene hun kan få ved å selge, det er ikke slik at man alltid må gi bort ting fordi andre kan ha det verre. Anonymkode: aba4b...69d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 Det som virkelig lønner seg er å kjøpe klær uten merke brukt. Anonymkode: 76277...952
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei! Hvor gamle er barna dine? Jeg selger en del merke klær til gutten min på 2 år. Legger ut på en lukket gruppe på facebook. Der er det budrunde på klær. Jeg får inn bud iløpet av 2 minutter. Fordi merkene/klærne er så populære. F.eks: - kjøpte Mini A Ture vinterjakke på salg til 800,- solgte den for 600,- - Memini genser til 499,- solgte for 300,- - Kivat lue til 499,- solgte for 350,- - Hust and Claire ull undertøy 480,- pr sett(salg), solgte for 280,- Jeg er fornøyd og kjøper er fornøyd ;-) Anonymkode: 1d0b5...924 Vil folk virkelig betale nesten full pris på brukte klær fra ukjente mennesker??? Jeg er sjokkert. Det hadde jeg ALDRI gjort. Synes også det er utrolig frekt å legge ting ut for salg så dyrt når det er brukt. Hadde aldri hatt samvittighet til det. Anonymkode: 6bef2...4c6
koro51 Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor donerer du ikke klærne til veldedige formål? Du virker sykt opptatt av å tjene noen skarve kroner! Er det ikke bedre å gi det bort gratis til folk i nød? Jeg lover deg at det føles mye bedre! Anonymkode: 1457d...938 Useriøst spørsmål! Hi: Anbefaler deg å kjøpe brukte plagg selv og så kan du ta tilsvarende bilder som du lot deg friste av når du er ferdig med plagget.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #10 Skrevet 13. april 2017 Nå er jeg en av de som har vokst opp med penger, og jeg fikk det jeg ville av merkeklær. Når jeg ble ungdom/ung voksen så var det DKNY, Armani, Cavalli og Calvin Klein som var greia. På et eller annet tidspunkt i midten av 20 årene så fant jeg ut at jeg skulle klare meg selv på studielån og en liten jobb ved siden av. Det gikk til et godt stykke inn i 30 årene før vi greidde å etablere skikkelig stabilitet og god "cash flow". La meg si det slik, at kvaliteten mellom dyrt og ikke så dyrt er ikke så ulik. Det er mye større forskjell når det kommer til snitt og passform, enn kvalitet. Det må kjøpes nytt like ofte. Går nok ikke tilbake dit. Har hatt tilsvarende perioder på barna. Måtte jo bare ha det beste, de må for guds skyld bare ha det beste. De må jo aldri bli våte eller kalde, for det er ille det. Det er likemye "tull" når det gjelder de små som når det gjelder oss, eller meg selv. Det har gått like fint i alpint bakken med klær det står FIX eller Cubus på, som når det står "missing link" på. Anonymkode: 13e51...920
Pobie Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den som forsøker å selge, men ikke får til helt. Har startet en tråd om det her inne. Så var det noen som ville ha et merketøy jeg selger, men ingen vil ha "kjedebutikk-tøyet", og jeg tenkte.. Jeg kjøper en topp på HM til 149 kr, og må gi den til UFF etterpå - VS - Jeg kjøper en topp til 300 kroner, og får solgt den for 150 kroner, så lønner det seg jo å kjøpe merkeklær. Det vil i hvert fall folk ha, kan det virke som. Dessuten kan jeg bruke tøyet til 2 barn før jeg selger videre, og tjener penger på det. Litt som en sparegris man henter ut noen småmynter av nå og da. Har ikke fått napp på kjedebutikk-tøy (noen gang ), og f.eks på Lindex koster jo klær litt da. Har jo kjøpt dresser (bomull) osv til 300 kr derfra, og må selge dem for 20 kroner videre. Mens av merketøy har jeg kjøpt et plagg for 350 kroner og får solgt det for 100 kr. Anonymkode: 8594f...cd6 I dette tilfellet tjener du jo ikke noe penger. Du har uansett betalt 150 kr for plagget.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg en av de som har vokst opp med penger, og jeg fikk det jeg ville av merkeklær. Når jeg ble ungdom/ung voksen så var det DKNY, Armani, Cavalli og Calvin Klein som var greia. På et eller annet tidspunkt i midten av 20 årene så fant jeg ut at jeg skulle klare meg selv på studielån og en liten jobb ved siden av. Det gikk til et godt stykke inn i 30 årene før vi greidde å etablere skikkelig stabilitet og god "cash flow". La meg si det slik, at kvaliteten mellom dyrt og ikke så dyrt er ikke så ulik. Det er mye større forskjell når det kommer til snitt og passform, enn kvalitet. Det må kjøpes nytt like ofte. Går nok ikke tilbake dit. Har hatt tilsvarende perioder på barna. Måtte jo bare ha det beste, de må for guds skyld bare ha det beste. De må jo aldri bli våte eller kalde, for det er ille det. Det er likemye "tull" når det gjelder de små som når det gjelder oss, eller meg selv. Det har gått like fint i alpint bakken med klær det står FIX eller Cubus på, som når det står "missing link" på. Anonymkode: 13e51...920 DKNY og Armani er ikke kvalitetsklær,så ikke rart du mener det ikke er særlig ulik kvalitet. En RH genser kan ikke sammenlignes med en genser fra HM og Cubus. RH holder farge og fasong,mens HM og Cubus omtrent kan gå i søpla etter et par vask. Anonymkode: 35a9d...b66
Blondzilla Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: DKNY og Armani er ikke kvalitetsklær,så ikke rart du mener det ikke er særlig ulik kvalitet. En RH genser kan ikke sammenlignes med en genser fra HM og Cubus. RH holder farge og fasong,mens HM og Cubus omtrent kan gå i søpla etter et par vask. Anonymkode: 35a9d...b66 RH?
frk Nilsen Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: DKNY og Armani er ikke kvalitetsklær,så ikke rart du mener det ikke er særlig ulik kvalitet. En RH genser kan ikke sammenlignes med en genser fra HM og Cubus. RH holder farge og fasong,mens HM og Cubus omtrent kan gå i søpla etter et par vask. Anonymkode: 35a9d...b66 Hvis du må kaste HM og Cubusklær etter et par vask så må du nok bytte ut vaskemaskinen eller følge vaskeanvisningen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil folk virkelig betale nesten full pris på brukte klær fra ukjente mennesker??? Jeg er sjokkert. Det hadde jeg ALDRI gjort. Synes også det er utrolig frekt å legge ting ut for salg så dyrt når det er brukt. Hadde aldri hatt samvittighet til det. Anonymkode: 6bef2...4c6 Er vel sånne som vil fremstå som "rike", men ikke har råd til å kjøpe nytt? Disse merkene som ramses opp her skjønner jeg ikke folk gidder bruke penger på, det er jo ikke fine eller praktiske klær?? Anonymkode: bd863...16a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå kan det faktisk være fordi hi trenger pengene hun kan få ved å selge, det er ikke slik at man alltid må gi bort ting fordi andre kan ha det verre. Anonymkode: aba4b...69d Hun er neppe særlig fattig når hun her spekulerer i at hun vil kjøpe dyrere klær for å få igjen mer når hun selger. Gjør som andre normale folk: doner det! Anonymkode: 1457d...938
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #17 Skrevet 16. april 2017 På 13.4.2017 den 22.58, Anonym bruker skrev: Det som virkelig lønner seg er å kjøpe klær uten merke brukt. Anonymkode: 76277...952 Jah.. dersom det gikk an å selge det, så Anonymkode: 8594f...cd6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #18 Skrevet 16. april 2017 På 14.4.2017 den 6.39, Pobie skrev: I dette tilfellet tjener du jo ikke noe penger. Du har uansett betalt 150 kr for plagget. Jo, jeg tjener penger. Hvorfor? Fordi plagget er mindre verdt jo mer man bruker det. Anonymkode: 8594f...cd6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #19 Skrevet 16. april 2017 På 14.4.2017 den 10.29, Anonym bruker skrev: Hun er neppe særlig fattig når hun her spekulerer i at hun vil kjøpe dyrere klær for å få igjen mer når hun selger. Gjør som andre normale folk: doner det! Anonymkode: 1457d...938 Jeg tjener 12 000 i måneden. Vet ikke om det defineres som fattig, men anser meg selv som normal. Og det handler ikke om å bli rik på å kjøpe merkeklær (hallo, alle skjønner vel at det ikke går an ) men at man får mulighet til å selge det, og få igjen mer enn dersom man kjøper merkeklær som er billige der og da, men som man må gi bort etter bruk. Jeg må faktisk ofte snu på krona, men klarer meg greit. Sparer penger der jeg kan. Og om jeg kan få igjen en større prosent ved å selge merkeklær etter bruk, sammenlignet med å gi bort kjedetøy gratis, så lønner det seg for meg. Anonymkode: 8594f...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå