Gå til innhold

Kjøper dere q melk eller Tine melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tine, da vi må ha laktosefrie produkter. 

Anonymkode: c56c7...58a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ganske naivt å tro at Tine ikke trenger å forholde seg til økonomiske forhold når de fatter sine beslutninger. Hvordan tror du de klarer å konkurrere med Q egentlig???

Anonymkode: b9f0f...4d1

Det var ikke det jeg skrev. Les ordentlig før du kommenterer.

Anonymkode: 21bf4...26c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper økologisk melk fra tine, røros eller coop. Dette fordi ikke økologiske kuer får tilført østrogen for å konstant kunne produsere melk. Dette østrogenet går så over i melka. Det er ikke noe jeg ønsker at barna min skal få i seg for mye av.  En av grunnene til at så mange barn kommer i puerteten for tidlig er fordi de får i seg for mye sikt, og det er jo greit å begrense det litt, uten å bli for fanatisk eller gjøre så store omveltninger i livet. Ikke er det så mye dyrere heller

Anonymkode: 1a66a...120

Det der er ikke riktig. Barn i Norge kommer tidligere og tidligere i puberteten fordi stadig større andel av dem er overvektige. Ikke fordi de får østrogen i melka. Det er ellers ikke østrogen som igangsetter pubertet; det er det testosteron som gjør.

Men menneskekroppens hormonbalanse kan forstyrres av såkalte "hormonhermere". Da er det ikke i melka du må lete, men i plast-produkter barnet har rundt seg.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husk aluminiumsfolie! 

Anonymkode: c0fcb...1f6

Aluminiumsfolie? 

Anonymkode: af5db...154

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aluminiumsfolie? 

Aluminiumshatt/foliehatt kanskje?

Anonymkode: d15f5...a14

Skrevet
På 12. april 2017 den 8.44, Anonym bruker skrev:

Hi her. Personlig drikker jeg ikke engang melk men gir det til mine barn samt bruker i matlaging. Men jeg tenkte litt på hvor mye makt Tine har over oss. Den ønsker jeg ikke at de har over meg. Jeg skal dermed gå over til Synnøve ost og Q melk fra nå av. Gleder meg til siste innspurt av påskehandelen:) 

Du gleder deg til å handle melk og ost?

Jaja, de små gleder skal man ta godt vare på. 

Anonymkode: 6d3e9...fee

Skrevet
På 12. april 2017 den 8.59, Evablaum skrev:

Tine. Som jo har monopol på melk her i landet :ler:

Du har ikke helt klart for deg hva monopol betyr?

Skrevet

Kjøper Q. bedre smak. Vil støtte "de små" og

Skrevet

Kjøper Q. Alltid. 

Anonymkode: 0d35e...206

Skrevet

Kjøper økologisk melk, helst fra Rørosmeieriene. 😊

Anonymkode: 2791f...4d8

Skrevet

Melk fra Q, alltid. Matpakkeyoghurt og rømme er litt hipp som happ. 

Skrevet
3 timer siden, Blomstogbier skrev:

Kjøper Q. bedre smak. Vil støtte "de små" og

Dem støtter du vel nettopp IKKE på den måten, du støtter de med 70-80 kyr og oppover...

Skrevet

Syns det er fint med konkurranse til monopolen Tine. Eller dvs, de hadde jo monopol før. Derfor støtter jeg Q. I tillegg liker jeg målevinduet de har på melkekartongene.

Skrevet

monopol har man når det ikke finnes alternativ. Jeg fant kun smør fra Tine i butikken. Endte opp med Røros smør men det inneholder vel mer salt. Jeg fant heller ikke laktosefri melk fra q meieriene/.. Jeg må ha laktosefri melk til barnebarnet mitt men fant ikke fra q meieriene. 

Skrevet

Jeg kjøper tine, mens mannen kjøper Q.

Jeg kjøper det av gammel vane, mannen fordi han er forbannet over at ledelsen på arbeidsplassen sin samarbeider dårlig med sine arbeidere, han er ansatt i Tine.

Anonymkode: 041db...45c

Skrevet

Kjøper den som har best dato.

Skrevet

Tine eller Go green (tror det var det de heter) Pga laktoseintoleranse :) 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke helt klart for deg hva monopol betyr?

Jeg burde egentlig ikke gidde å kommentere dette en gang...! 

Skrevet

Jeg kjøper den med best dato, siden vi er få i husholdningen. Og evt den som er billigst om datoen er den samme.

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dem støtter du vel nettopp IKKE på den måten, du støtter de med 70-80 kyr og oppover...

Vet du hvor mange kyr gårdbrukerne i Valdres, Gudbrandsdalen og Østerdalen har i snitt? De har i alle fall ikke 70-80.17-18, kanskje. Q-meieriene henter melk hos svært mange småbønder i disse områdene. Ergo støtter man de små produsentene ved å kjøpe Q-melk.

Anonymkode: ac5d1...fca

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mange kyr gårdbrukerne i Valdres, Gudbrandsdalen og Østerdalen har i snitt? De har i alle fall ikke 70-80.17-18, kanskje. Q-meieriene henter melk hos svært mange småbønder i disse områdene. Ergo støtter man de små produsentene ved å kjøpe Q-melk.

Anonymkode: ac5d1...fca

"Svært mange"? Det stemmer ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...