Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Kjøpte en nydelig (og dyr) rosebukett hos blomsterhandler på lørdag og i dag er de fleste visne, og de andre henger skikkelig med hodet. Mer det innafor eller kan man forvente at de varer lenger? De har hatt nok vann og stått kaldt om natten. Anonymkode: 8bee3...b2d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Er det ikke Mester Grønn som har en garanti på 5 dager? Så jeg forventer egentlig minst 5 dager. Som oftest har jeg gjerne mine mellom 7-14 dager. Og det uten å sette dem kaldt på natten. Anonymkode: d11a4...c3b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Når jeg har roser holder de seg 3-4 uker. Setter de kaldt (på gjesterommet) om natta. Bytter vann ca annenhver dag. Svigermor lærte meg det "trikset" Anonymkode: 53ee1...bb1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Om det er blomster forhandler skal de ha en garanti på 5-7 dager så det hadde gått å klagd på. De blomster man kjøper på vanlig butikk har ikke en slik garanti Anonymkode: 21248...bd8
februarprins2013 Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 vet at de kan stå en og halv uke på jobben i alle fall og de er dyre
TPK Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 De fleste blomsterbutikker har vel fem dagers garanti, så så lenge bør de nå holde.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Kjøper stort sett kun roser på rema og forventer ikke stort. Jeg snitter dem og fjerner bladene som når ned til vannlinjen. Jeg bruker varmt vann som jeg blander ut pulveret i. Setter rosene i det varme vannet. Rosene står i 3-4 uker her i huset. Enda lengre om jeg hadde husket å bytte vann, snitte og fjerne de som er dårlige. Anonymkode: 7776a...ab6
Vanilla&Cream Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 Snitt rosene og stikk ett lite hull under hvert hodet. Kok opp vann med masse honning og te, avkjøl det og hell det oppi vasen. Rosene mine står stort sett i ett par uker + etter jeg begynte med det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 Ta de med til butikken du kjøpte de i så får du nok nye. Skal stå lenger enn lørdag til onsdag altså 😊 Anonymkode: e721a...f3a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 Fikk en dyr bukett fra en ordentlig blomsterforretning i vinter - den kastet jeg etter 3 uker! Men NB, følg alle rådene for å få det til å lykkes: Stilkene må skråsnittes med hvass kniv. Ha rosenæring i vasen, og vannet skal være VARMT. Så varmt som vasen tåler. Hvis de ser slappe ut etter noen dager kan du skråsnitte på nytt. Det er også et godt råd å la blomstene overnatte i kaldt vann i en balje, dvs hele blomsten liggende i vann. Gjerne vann med isbiter i, da er de sprø og stive i stilken neste dag. Anonymkode: 56e06...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 Jeg snitter de bare og har de i kaldt vann med den blandingen oppi, fjerner de bladene som er nederst. Ingen hokus pokus med andre ord, og mine roser står i minst 10 dager, spiller ingen rolle om de er fra Rema eller Interflora. Fem dager hadde jeg ikke godtatt, og ville helt klart klaget! Anonymkode: 090a9...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå